چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 27049
آیت‌الله نوری همدانی:

علمای اسلامی مانع نفوذ و ترویج جریان تکفیری‌ها در اندونزی شوند

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله نوری همدانی گفت: اندونزی کشور بسیار مهمی است ولی متاسفانه تکفیری‌ها و سلفی‌ها به آن جا نفوذ کرده‌اند از همین رو مسلمانان مستقل و خوش فکر و عالم نباید اجازه دهند مذهب ساختگی تکفیری ترویج شود.
علمای اسلامی مانع نفوذ و ترویج جریان تکفیری‌ها در اندونزی شوند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله نوری همدانی امروز در دیدار با جمعی از علما و فضلای تراز اول اندونزی در قم، با اظهار خرسندی از این ملاقات اظهار کرد: هر چه ارتباط و تعامل علمای اسلامی با حوزه علمیه قم بیشتر باشد برای اقتدار اسلام موثر است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه هدف اول اسلام تامین عزت، اقتدار و توانمندی مسلمانان در جهان است، افزود: آیات قرآن مجید و فرهنگ اهل بیت (ع) عنایت فراوانی با عزت مسلمانان و اسلام دارد که مسلمانان اجتماعی قدرتمند داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام پایه و اساس و اصولی برای مسلمانان تعیین کرده است، تصریح کرد: ایمان و اعتقاد به معارف اسلامی نخستین پایه عقاید اسلامی است.

وی با تاکید براینکه در جهان اسلام مرز جغرافیایی میزان نیست، خاطرنشان کرد: در اسلام مرزهای جغرافیایی مطرح نیست بلکه مرز ایمان است از همین رو کسانی که به خدا و اسلام اعتقاد دارند هر کجای زمین باشند برادر یکدیگر هستند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید براینکه وظیفه علمای اسلام حفظ ایمان و اعتقادات اسلامی است، بیان کرد: حدیث ثقلین از جمله احادیثی است که در منابع اهل سنت نیز نقل شده است که بر اساس آن پیامبر قرآن کریم و اهل بیت (ع) را معیار قرار داده است.

مرجع تقلید شیعیان وحدت و اتحاد را از دیگر مسائلی عنوان کرد که همواره مورد تاکید پیامبر مکرم اسلام بوده است و افزود: مسلمانان باید دارای حکومت اسلامی باشند چرا که تمام قدرت به حکومت برمی گردد از همین رو مسلمانان باید قدرت سیاسی، اجتماعی، علمی و اقتصادی داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: در ایران اسلامی امروز قدرت و عزت متجلی است و همه لازم است این موضوع را بدانند و الگوی خود قرار دهند چرتا که ایران هم روزگاری زیر سیطره استعمار و استکبار بود.

وی با بیان اینکه این عزت و امنیت و قدرتی که امروز در ایران وجود دارد همه مرهون اسلام است، عنوان کرد: حکومت اسلامی و ولایت فقیه سبب شده تا ایران به این عظمت دست پیدا کند و همین سبب شد تا کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی از اقتدار ایران در هراس باشند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه علم، ایمان و هدف زیر سایه اسلام ناب و ولایت فقیه در ایران حاکم است، گفت: اصول اعتقاد اسلامی عبارت است از ایمان و اعتقاد، وحدت و اتحاد، استقلال و تاسیس حکومت اسلامی و احتراز شدید از تولی کفار بر مسلمانان.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مسلمانان هر زمان قرآن را در راس امور خود قرار دادند به توفیق رسیده اند، اظهار کرد: در این برهه دو جبهه اسلام ناب به رهبری جمهوری اسلامی و جبهه استکبار در مقابل یکدیگر قرار دارند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: اندونزی کشور بسیار مهمی است ولی متاسفانه تکفیری ها و سلفی ها به آن جا نفوذ کرده اند از همین رو مسلمانان مستقل و خوش فکر و عالم نباید اجازه دهند مذهب ساختگی تکفیری ترویج شود.

وی وحدت را عامل اصلی مقاومت و پیروزی در برابر استکبار، سلفی ها، تکفیری ها و داعش برشمرد و افزود: تنها با وحدت مسلمانان جوامع اسلامی است که می توان عزت و عظمت صدر اسلام را به دست آورد.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: هیچ قشری از اقشار در اسلام به اندازه علما محترم نیستند و هیچ قشری نیز وظیفه ای به سنگینی وظیفه علما ندارند که امیدواریم علمای اسلام هر چه بیشتر با حوزه علمیه ارتباط داشته باشند تا با اتحاد هم در برابر دشمنان بایستند و مجد و عظمت صدر اسلام را به مسلمانان برگردانند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcb9gb5.rhbzapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما