شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : 27064
آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی بساط ظلم و استبداد غربی‌ها را ریشه‌کن کرد

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله نوری همدانی گفت: انقلاب اسلامی با پیروزی خود بساط ظلم و استبداد و استکبار کشورهای غربی را ریشه‌کن کرد.
انقلاب اسلامی بساط ظلم و استبداد غربی‌ها را ریشه‌کن کرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله نوری همدانی ‌در دیدار جمعی از خواهران طلبه حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی، با اشاره به حضور زنان در عرصه‌های علم و دانش اظهار کرد: پیش از انقلاب خانم‌های جامعه به دو دسته غرب‌گرا و خانه‌نشین تقسیم می‌شدند که گروه نخست از خانم‌ها در راستای اهداف غرب حرکت می‌کردند و غرب گرا بودند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ثمره انقلاب برای زنان جامعه ایران، بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی زنان جامعه ما توانستند در زمینه‌های مختلف استعداد‌های خود را بروز دهند و در زمینه علم و دانش و ورزش به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: اسلام تاکید دارد تا زنان و مردان در تحصیل علم و دانش قدم بردارند، من شغلی پر برکت‌تر و بهتر از طلبگی سراغ ندارم و شما طلبه‌ها باید خدا را بابت این شغل شکرگزار باشید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند خداوند کسانی که در راه علم ودانش قدم برمی دارند، دوست دارد و فرشتگان بال‌های خود را برای کسانی که به تحصیل علم و دانش می‌پردازند می‌گسترانند.

وی با اشاره به راه‌های موفقیت در کارو زندگی اظهار کرد: نخستین کار برای رسیدن به موفقیت اخلاص است؛ سعی کنید تاکاری که انجام می‌دهید برای خدا و اهل بیت (عج) باشد.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: تلاش کنید تا در زندگی و کارتان نظم داشته باشید و کارهای خود را با نظم انجام دهید تا به موفقیت برسید.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: یکی از راه‌های موفقیت در طلبگی همت بلند است شما باید تلاش کنید تا همت داشته باشید در کار و درستان اراده قاطع و جدیت داشته باشید چون هیچ کاری با سستی به سرانجام نمی‌رسد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت درس صرف و نحو در حوزه‌های علمیه عنوان کرد: شما طلبه‌ها باید صرف و نحو را با جدیت بخوانید چون اساس و پایه طلبگی این دو درس است.

وی تصریح کرد: ادبیات از اصول مهم طلبگی است و باید بر ادبیات تمرکز کنید و به خوبی آن را فرابگیرید چون قلم و بیان به ادبیات نیاز دارد و یک عالم خوب باید بیان و قلم شیوایی داشته باشد.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: خروجی دانشگاه‌ها از حوزه‌های علمیه بیشتر است و اساتید زیادی ثمره دانشگاه‌های ما هستند اما حوزه‌های علمیه عالم و مجتهد کمی به جامعه تحویل می‌دهد که علت آن سختی درس‌های حوزه و فقه و اصول است.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به سفر خود به شهرستان ارومیه گفت: سفری که من به شهرستان ارومیه داشتم برایم افتخار آمیز است این شهرستان دو عالم دارد که آیت الله حسنی و آیت الله قریشی بوده که از عالمان انقلابی مبارز و نمونه هستند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت اخلاق اظهار کرد: شما طلبه‌ها باید در کنار فقه و اصول به اخلاق توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشید.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با پیروزی خود بساط ظلم و استبداد و استکبار کشورهای غربی را ریشه‌کن کرد؛ باید توجه داشت که از اهداف غرب این بوده که کشورهای اسلامی و عربی خاورمیانه نظیر مصر، تونس، لیبی انقلاب‌هایشان به پیروزی نرسید و مستقل نشوند.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: مکتب اسلام مکتب مبارزه است و باید با درک صحیح این مکتب در برابر ظلم ایستادگی کرد ما باید همیشه هوشیاری و استقامت داشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به توجه به امام زمان (عج) در جامعه دینی تصریح کرد: شما طلبه‌ها سعی کنید تا همیشه به یاد امام زمان (عج) باشید و با فراگیری علوم دینی از سربازان امام زمان (عج) باشید.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور امام زمان می‌دانست و مقام معظم رهبری هم همواره به این نکته تاکید دارند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdci5uar.t1ayq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما