سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : 27087
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

ساخت و سازهای بی‌رویه نباید چهره شهر قم را مخدوش کند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ساخت و سازهای بی‌رویه نباید چهره شهر را خراب کند و سبب ایجاد مشکلات در شهر قم شود.
ساخت و سازهای بی‌رویه نباید چهره شهر قم را مخدوش کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قم که ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به جایگاه شورا در دین اسلام اظهار کرد: خداوند حضرت محمد (ص) را در قرآن به مشورت و تصمیم‌گیری همراه توکل سفارش کرده است.

وی افزود: فعالیت‌ها و کارهای شورای شهر باید به صورتی انجام شود که خروجی آن‌ها خدمت به مردم و تسهیل در امور زندگی شهروندان باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان به اینکه در مسائل مدیریتی نباید به صورت جزئی نگاه کرد، تصریح کرد: عموم و قالب مردم مورد نظر شورا باید باشد و این شورای اسلامی با توجه به رضایت عامه مردم برنامه‌های خود را به مرحله اجرا می‌رساند.

وی عنوان کرد: اگر در زمینه فعالیت‌های مختلف از کار‌شناسان متخصص استفاده شود، شاهد موفقیت بیش از پیش در عرصه‌های گوناگون خواهیم بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر ارزیابی عملکرد شورا در دوره زمانی مشخص گفت: استفاده از اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی در افزایش سرعت امور موثر خواهد بود و افرادی که در آینده مسئولیت‌های شهری را برعهده می‌گیرند، این راه را ادامه می‌دهند.

وی به انجام اقدامات زیربنایی در سطح شهر تاکید کرد و گفت: اگر اقدامات زیربنایی انجام شود رضایت و حمایت شهروندان محقق می‌شود.

امام جمعه قم افزود: افرادی در کشور ایران دارای سرمایه‌های بسیاری هستند که باید از این ظرفیت‌ها در قم استفاده کنیم و به دنبال تامین هزینه‌های شهری از محل بودجه‌های ملی باشیم.

وی با اشاره به اهمیت امر نظارت در زمینه‌های مختلف بیان کرد: شورای شهر راه را برای شهرداری باز کند و بستری برای پیشبرد کارهای شهری باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: آسیب‌های شهر قم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و اجتماعی باید شناسایی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود اقدامات مورد نیاز انجام شود.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای بی‌رویه نباید چهره شهر را خراب کند و سبب ایجاد مشکلات در شهر قم شود اظهار کرد: نباید با استفاده از عنوان فرسوده بودن، برخی نقاط ارزشی شهر قم که هویت تاریخی این شهر است را تخریب کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: کارهای ناتمام شهری باید به پایان برسد و سپس پروژه‌های عمرانی دیگر آغاز شود تا سرعت پیشرفت عمرانی شهر مطلوب‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه مبلمان شهری شهر قم باید یک پیام فرهنگی را به مردم انتقال دهد، گفت: مسئولیت‌ها پایدار نیستند اما رویکرد مردمی و توجه به هنجارهای فرهنگی دستور عملی برای همه ماست.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcd5z0x.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما