يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 27099
نماینده کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در قم:

«صبا» همه فوتبال قم نیست/ فوتبال ایران از بی‌توجهی به فوتبال مدارس ضربه می‌خورد

قم نيوز : قم نیوز: نماینده کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در قم با بیان اینکه فوتبال ایران از بی‌توجهی به فوتبال مدارس ضربه می‌خورد گفت: صبای قم همه فوتبال قم نیست.
«صبا» همه فوتبال قم نیست/ فوتبال ایران از بی‌توجهی به فوتبال مدارس ضربه می‌خورد
به گزارش قم نیوز، سید هادی موسوی در مجمع آغاز فاز دوم طرح چشم انداز کنفدراسیون فوتبال آسیا که شامگاه یکشنبه در قم برگزار شد اظهار کرد: قاره آسیا با جمعیت ۳/۷ میلیارد نفر که ۶۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد بستر مناسبی برای پیشرفت فوتبال در اختیار داشته و یکی از دلایل اجرای این طرح در آسیا استعداد نیروی انسانی است.

وی گفت: اهداف طرح آسیا ویژن شامل یازده عنصر هیئت فوتبال، بازاریابی، بازیکنان، طب ورزشی، مربیان، جوانان و پایه، فوتسال، مردان، زنان، هوادران و رسانه هاست.

نماینده کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در قم افزود: در فاز نخست زیر ساخت‌های مرتبط با هیئت فوتبال را سازماندهی کردیم و در فاز دوم مباحث مرتبط با مسابقات، داوران و مربیان را مورد بررسی و سازماندهی قرار می‌دهیم در حالی که ۳ عامل باعث پیشرفت می‌شود که این عوامل شامل باشگاه‌های خوب، بازیکنان خوب و برگزاری مسابقات به روشی مطلوب است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای کرد.

موسوی بیان کرد: ثبات و کارایی هیئت مدیره باشگاه‌ها در کشور ما نسبت به اتحادیه فوتبال اروپا ضعیف‌تر است زیرا تصمیم گیرندگان در فوتبال کشور ما در سطح باشگاه‌ها محدودند بر خلاف یوفا که مجامع چند هزار نفری برای یک باشگاه حرفه‌ای تصمیم می‌گیرند.

وی عنوان کرد: فوتبال ایران در حال حاضر از تعطیلی فوتبال آموزشگاه‌ها ضربه می‌خورد زیرا فوتبال در المپیادهای ورزشی از سال ۸۰د جای خود را به فوتسال داد و از‌‌ همان نقطه، مشکلات ما در استعدادیابی آغاز شد و امیدوارم با راه اندازی مجدد فوتبال آموزشگاه‌ها شاهد جان گرفتن دوباره فوتبال باشیم.

نماینده کمیته آموزش فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در موضوع داوران، امسال فقط موعود بنیادی فر را در لیست داوران درجه یک و الیت داریم و این یک ضعف برای استان هاست در حالی که ایران سهمیه ۵ داور و ۹ داور کمک داور برای بین المللی شدن داریم و نمی‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

موسوی گفت: فوتبال ایران در موضوع روان‌شناسی ورزشی و طب ورزشی مشکل دارد و حتی یکی از دوستانم در زمان مربیگری گواردیولا به تمرین بارسلونا رفته بود و گفت که بارسلونا ۲۱ نفر عضو کادر فنی دارد در حالی که ما می‌شنویم بارسا جام‌های مختلف را برده است و فقط حضور گواردیولا را می‌بینیم در حالی که افراد مختلفی با تخصصی ویژه پشت این تیم هستند.

وی افزود: صبای قم همه فوتبال قم نیست و پس از تشکیل شورای عالی ویژن در قم، از مقامات استانی انتظار کمک مالی نداریم بلکه می‌خواهیم کمک معنوی به هیئت فوتبال قم شود یا در مورد صدا و سیمای مرکز قم انتظار داریم نگاهی به فوتبال استان داشته باشند زیرا صبای قم را همه رسانه‌ها تحت پوشش قرار می‌دهند و این، فوتبال استان است که نیاز به نشان داده شدن دارد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcgyz9x.ak9uy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما