دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 27109
آیت الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی ایران، تلاشی برای بازسازی واقعه غدیر در معنای واقعی است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی گفت: : زمینه بازسازی واقعه غدیر در معنای واقعی آن در انقلاب اسلامی آماده است و باید زمینه انتقال حکومت به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) و در زمان غیبت به ولی فقیه را آماده کنیم.
انقلاب اسلامی ایران، تلاشی برای بازسازی واقعه غدیر در معنای واقعی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی غدیر خم اظهار کرد: بازسازی واقعه غدیر کار بسیار مقدسی است که باید با ایمان و اخلاص همراه باشد تا اثر بخش باشد.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت واقعه غدیر در تاریخ اسلام افزود: بعضی گمان می‌کنند غدیر یک اتفاق در تاریخ بود و در زمان حال اثری ندارد در حالی که غدیر یک ارزش بزرگ اسلامی است و در امتداد نبوت پیامبر اسلام قرار دارد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: بعد از آنکه پیامبر (ص) تمام نمادهای جاهلیت را از بین برد و اسلام را در همه ابعاد سیاسی اقتصادی، اجتماعی و ایمانی تثبیت کرد، امتداد حرکت خود را غدیر به امام علی (ع) سپرد.

آیت الله نوری همدانی با تبیین وظایف امامت پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) گفت: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) وظایف او یعنی تبیین وظایف مردم، اجرای قانون اساسی و حفاظت و نگه داری از نظام و قوانین الهی بر عهده امام معصوم و در زمان غیبت او بر عهده ولی فقیه عادل است.

استاد سطوح بالای حوزه علمیه با اشاره به آیه ۵۵ سوره مائده گفت: با توجه به این آیه خداوند متعال وظیفه ولایت، امامت بر جامعه را بر عهده سه نفر یعنی پیامبر خدا، کسانی که ایمان آورده‌اند و کسانی که در رکوع صدقه می‌دهند گذاشته است که علمای تشیع و اهل سنت به استناد این آیه بر امیرالمؤمنین (ع) اذعان دارند.

وی افزود: انحراف در واقعه غدیر اثرات نامطلوب در سطح جهانی ایجاد کرد. زیرا امام علی (ع) با در دست گرفتن حکومت می‌توانست اسلام را در همه جهان گسترش دهد که متأسفانه بعد از ۲۵ سال که حکومت به دست حضرت علی (ع) افتاد خسارات وارده به اسلام قابل جبران نبود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به بازسازی واقعه غدیر عنوان کرد: زمینه بازسازی واقعه غدیر در معنای واقعی آن در انقلاب اسلامی آماده است و باید زمینه انتقال حکومت به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) و در زمان غیبت به ولی فقیه را آماده کنیم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره بر اهمیت و مشکلات بر سر راه باز سازان واقعه غدیر افزود: باید در دنیا اثبات کنیم کسانی لیاقت امامت جامعه و در دست داشتن حکومت را دارند که از هرگونه ظلم به دور باشند و آن هم در حال حاضر ولی فقیه است.

استاد سطوح بالای حوزه علمیه افزود: باید با تبیین فرهنگ غدیر در جامعه و بازسازی واقعی این رویداد زمینه‌های ظهور امام زمان (عج) را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdci3zar.t1ayu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما