?> شهر فرودگاهی قم بدون مجوز در حال احداث است | قم نیوز
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 27119
تیر خلاص بازرس کل قم به پروژه شهر فرودگاهی:

شهر فرودگاهی قم بدون مجوز در حال احداث است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل سازمان بازرسی قم گفت: مجری فرودگاه قم بدون دریافت مجوزهای لازم نسبت به خرید فروش و ساخت بناهای مختلف اقدام کرده و به همین نظر، پرونده‌های مختلف و متعددی در بازرسی در حال بررسی است.
محمود صلبی، مدیرکل بازرسی استان قم در جمع خبرنگاران.
محمود صلبی، مدیرکل بازرسی استان قم در جمع خبرنگاران.
به گزارش قم نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود صلبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری بازرس کل استان قم با اشاره به عملکرد یک‌ساله این سازمان، اظهار کرد: در رسیدگی تخلفات به 48 مورد تخلف اداری، 11 مورد تخلف کیفری و اتهامی که به دادسرا ارجاع داده شد و 7 مورد به دیوان محاسبات ارجاع شد.

بازرس کل قم با اشاره به ادارات متخلف استان، افزود: 149 مورد شکایت از یکی از ادارات مهم استانی وجود دارد و دو اداره دیگر نیز با آماری نزدیک به این اداره در رده دوم و سوم ادارات متخلف استان قرار دارند.

ادارات مناقصات خود را در سامانه ویژه مناقصات ثبت کنند
وی با اشاره به اداراتی که مناقصات خود را در سامانه ثبت می‌کنند، تصریح کرد: اداره برق قم تمام مناقصات خود را در سامانه سازمان بازرسی ثبت می‌کند و پس‌ازآن شرکت آبفا و آبفای روستایی، شهرک‌های صنعتی و نوسازی مدارس تمام مناقصات خود را در سامانه ثبت می‌کنند.

صلبی بابیان مشکلات سازمان بازرسی، عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل این اداره کمبود بودجه است، بنابراین باید بودجه‌ای برای سازمان بازرسی در نظر گرفته شود تا بتواند به‌خوبی به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

بازرس کل قم با اشاره به تخصیص اعتبارات سال 93، بیان کرد: در سال 93 استاندار قم بودجه‌ای را برای سازمان بازرسی در نظر گرفت که رشد و جهش بالایی داشت، اما بااین‌حال چون میزان بودجه از ابتدا کم بوده است، این جهش بودجه چشمگیر است.
وی با تأکید به بازگشت بودجه در سازمان بازرسی کشور، گفت: از هر 30 میلیارد تومان، 3 میلیارد تومان به منابع کشوری بازگشت داده می‌شود و از هدر رفت بیت‌المال جلوگیری می‌شود.

صلبی با اشاره به نقاط بازرسی استان، تاکید کرد: استان قم دو هزار نقطه بازرسی دارد که با یک‌سوم نیروی انسانی این نظارت‌ها انجام می‌شود، بنابراین مهم‌ترین وظیفه سازمان بازرسی پیشگیری است نه برخورد که ما نیز تمام توان خودمان را برای پیشگیری از جرائم تلاش می‌کنیم.

خبرنگاران چشم بیدار سازمان بازرسی باشند
بازرس کل قم با اشاره به نقش خبرنگاران در شناسایی و پیشگیری از جرائم، افزود: خبرنگاران با قلم اثرگذار خود می‌توانند در شناسایی متخلفان کمک خوبی باشند که سازمان بازرسی نیز آمادگی استفاده از ظرفیت خبرنگاران را برای جلوگیری از اطراف بیت‌المال از سوی برخی ادارات دارد.

وی با اشاره به عملکرد مدیران استان، اظهار کرد: مدیران قم همه از بهترین‌ها در عمل هستند اما برخی از ادارات نیز مدیرانی را در صدر دارند که بدون حضور در ماموریت‌ها از حق ماموریت 15 روز در ماه استفاده می‌کنند که با این افراد باید برخورد شود.

صلبی با اشاره به پروژه‌های مهمی که از سوی سازمان بازرسی پیگیری می‌شود، تأکید کرد: فرودگاه بین‌المللی قم، مونوریل و بلوار پیامبر اعظم (ص) از مهم‌ترین پروژه‌هایی بود که سازمان بازرسی بر آن‌ها نظارت ویژه داشته است.

بازرس کل قم با اشاره به جلوگیری از هدر رفت بودجه در مونوریل قم، تصریح کرد: سازمان بازرسی فاز اول و دوم منوریل را با دقت تمام بررسی کرد و در این مورد از هدر رفت  اعتبارات استان جلوگیری کرد.

تخلفات متعددی در پروژه فرودگاه و شهر فرودگاهی قم رخ داده است
وی با اشاره به پیگیری‌های سازمان بازرسی در زمینه فرودگاه بین‌المللی قم، عنوان کرد: استاندار با تشکیل کمیته‌ای تخصصی به‌عنوان کمیته نظارت راهبردی تمام ایرادات این پروژه را دنبال می‌کند و سازمان بازرسی نیز تمام مراحل داشتن مجوز از سازمان فرودگاه‌های بین‌المللی، اداره آب و فاضلاب و محیط ‌زیست را پیگیری کرده است.

مدیر کل سازمان بازرسی قم تصریح کرد: در پروژه فرودگاه قم تخلفات متعددی صورت گرفته است و سازمان بازرسی پی گیر آن است.
بازرس کل قم خاطرنشان کرد: در بحث خرید و فروش زمین‌های منابع طبیعی، پدافند غیر عامل، باند فرودگاه و شهر فرودگاهی، مجری فرودگاه بدون اخذ مجوزهای لازم نسبت به خرید فروش و ساخت بناهای مختلف اقدام نموده است و به همین جهت، پرونده های مختلف و متعددی در بازرسی در حال بررسی است.

صلبی با اشاره به وجود تخلف در پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص)، گفت: این پروژه تخلفات اداری و کیفری زیادی داشت که جرم‌ها اثبات شد و پرونده به دادسرا انتقال شد.

بازرس کل قم با اشاره به احترام به حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: شهروندان هر موقع که اراده کنند می‌توانند در سازمان بازرسی حاضر شوند و تخلفاتی را که مشاهده می‌کنند گزارش کنند یا از طریق پل ارتباطی 136 با سازمان در ارتباط باشند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcjhve8.uqeavzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما