سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : 27122
عضو جامعه مدرسین:

ولایت فقیه امتداد پیام غدیر در عصر غیبت است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم گفت: بر اساس الگوی غدیر و با الهام از ولایت امیرالمومنین (ع) انقلاب اسلامی نیز شکل گرفت و جمهوری اسلامی استقرار پیدا کرد.
ولایت فقیه امتداد پیام غدیر در عصر غیبت است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به اهمیت غدیر خم در طول تاریخ، اظهار کرد: غدیر خم امتداد رسالت نبوی و تجسم بخش اسلام ناب محمدی است و ادله عقلی و نقلی زیادی از کتاب و سنت بر این مطلب استوار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: ولایت الهی تشکیل نظام سیاسی دنیای اسلام بر مبنای ولایت، امتداد سنت رسول الله (ص) است البته از نظر سابقه زمانی سایر مذاهب موجود چه در اصول و فروع دین پیشینه آن به قرن دوم و سوم بر می‌گردد.

وی با اشاره به آیه ۲۱۴ و ۲۱۵ سوره شعرا، تصریح کرد: طراحی رسول الله برای ولایت امیرالمومنین (ع) از آغاز علنی شدن دعوت رسول الله (ص) و در آیه وَاَنْذِرْ عَشیرَتَکَ الاَقرَبینَ وَ اخْفِضْ جَناحَکَ لِمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤمِنینَ به شکل رسمی، عمومی، فراگیر و در یک برنامه حساب شده در حجه الوداع اعلام عمومی می‌شود و نظام حکومت اسلام بر مبنای ولایت معرفی می‌شود.

آیت الله کعبی بیان کرد: در راس دولت اسلامی و نظام اسلامی به عنوان رهبری امت اسلامی و تحقق اهداف اسلام باید یک نفر از طرف پرودگار عالمیان معین شود که از نظر ویژگی‌های علمی، اخلاقی و مدیریتی توانایی لازم را برای تحقق اهداف اسلام داشته باشد.

عضو جامعه مدرسی حوزه علمیه قم با اشاره به مسئله جانشینی پیامبر اکرم (ص)، عنوان کرد: بعد از پیامبر اکرم (ص) از جانب خدواند امیرالمومنین (ع) به عنوان جانشین مشخص شده است و در آیات قرآن نیز به آن اشاره شده است و ابلاغ ولایت ابلاغ مهم‌ترین مهترین رسالت پیامبر (ص) و احکام مهم دین است به گونه‌ای که باید گفت ابلاغ فرضیه الهی و در متن دین است.

وی گفت: تربیت جامعه و رشد و تعالی، نظم و عدالت، هدایت در گرو وجود یک حکومت صالح است که در راس آن ولی فقیه عالم و آگاه است.

آیت الله کعبی با اشاره به اهمیت غدیر، تاکید کرد: بر اساس الگوی غدیر و با الهام از ولایت امیرالمومنین (ع) انقلاب اسلامی نیز شکل گرفت و جمهوری اسلامی استقرار پیدا کرد، بنابراین ولایت فقیه امتداد پیام غدیر در عصرغیبت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برکات ولایت فقیه، عنوان کرد: در سایه ولایت فقیه می‌توان اهداف اسلام و رضایت دولت اسلامی در راستای رشد، تعالی مسلمانان و تحقق تمدن اسلامی و برقرای نظم و عدالت محقق کرد.

وی با اشاره به رابطه ولایت فقیه و پیشرفت جامعه، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه ما برخواسته از نظام امامت الهی و در این نظام مبتنی بر احکام اسلامی نظام ما ۳۵ سال با عزت مسیر رشد و تعالی را می‌پیماید.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcdxf0x.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما