کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله میر باقری:

کفران نعمت ولایت، سرنوشت تاریخ را عوض کرد

خبرگزاری تسنیم , 22 مهر 1393 ساعت 9:26

قم نیوز: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: اتفاقات پس از واقعه غدیر و کفران نعمت ولایت پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)سرنوشت تاریخ راعوض کرد و نعمتی که برای مردم تمام شده بود تا روز ظهور به تاخیر افتاد.


به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد مهدی میرباقری در مراسم جشن عید غدیر در هیئت فاطمیون قم اظهار کرد: اگر مردم در طول تاریخ به فرمایشات ورهنمود های ائمه اطهار (ع) عمل میکردند و پای ولایت می ایستادند قلبشان از آب ولایت گوارا و سیراب می شد و دلهایشان زنده می شد همچنان که باران زمین مرده را زنده می کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در تبیین مقام ولایت ائمه (ع) افزود: کسی که به علم الامام برسد به حیات طیبه و ایمان می رسد و کسی که به این مقام برسد مبدا نور در روح او دمیده شود و به این ترتیب این فرد مسجود ملائکه می شود.

وی با اشاره به مقام، شان ومنزلت امیرالمومنین(ع) گفت:وقتی در روز قیامت ملائک ندا می دهند این «خلیفه الله »از بین ۱۲۴هزار پیامبرامیرالمومنین بلند می شوند و همه زیر پرچم ولایت حضرت علی(ع) قرار می گیرند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به ولایت امیرالمومنین (ع) نسبت به مردم گفت: مومنین به اندازه ای که به ایمان و به امام برسند به همان مقدار دارای خلافت جزئیه می شوند و به همان اندازه که به ولایت امام نزدیک می شوند به حیات طیبه می رسند.

آیت الله میرباقری با تاکید براینکه محبت خدا به ما همان محبت امیر المومنین است تصریح کرد: در بحث قرب الهی ،مرحله اول این است که انسان خداوند را دوست بدارد اما بالاتر از آن این است که خداوند انسان را دوست بدارد و این میسسر نمی شود مگر از طریق اهل البیت(ع) و وارد شدن به مدینه النبی(ص)، یعنی خداوند زمانی بنده ای را دوست می دارد که آن فرد نسبت به اهل بیت (ع) ولایت ائمه اهل بیت(ع)حب و دوستی داشته باشد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم خاطرنشان کرد: محبت به امیر المومنین (ع) محبت کردن به خداوند است ودشمنی با ایشان دشمنی با خداوند است چرا که رضای او رضای الهی است و راه محبوب شدن نزد خداوند محبت به امیرالمومنین است.

وی با اشاره به رابطه ایمان و ولایت علی بن ابی طالب (ع) گفت: روح الایمان اگر در قلب انسان بیاید او حقایق ملکوت را می شنود و می بیند و حقیقت ایمان در روح او پدیدارمی شود و کلام حضرت حق را می شنود.

استاد سطح عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: کلمه ایمان محبت امیرالمومنین است و ایمان ما حب امیرالمونین است و گر حب امیرالمونین آمد فرد می تواند به روح الایمان برسد.

آیت الله میرباقری خاطرنشان کرد: کسی که به این مقام رسید خداوند متعال را از طریق امیر المومین در اسم اعظمش مشاهده می کند و کسی که به مقام حب امیرالمومنین رسیده به مرحله ایمان رسیده است

استاد درس خارج حوزه های علمیه با اشاره به نقش کلیدی مفهوم ولایت در سرنوشت سعادت انسان گفت : وقتی کلمه ولایت در انسان دمیده می شود همه وجود او در این نور قرار می گیرد و این نور همان اهل بیت (ع) است،اگر کسی وارد بیت الامام شد وارد وادی نور می شود و انسانی که به امام رسید به حیات طیبه و روحانی هم می رسد.

وی با اشاره به اینکه در روز غدیر مقدمه سعادت نوع بشر خورد تاکید کرد: اتقاقی که در غدیر افتاده است این است که باب حیات طیبه و ایمان در این حادثه گشوده شده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: باب ولایت امیرالمونین باب مغفرت است که در روز غدیر گشوده است غدیر باب امام است و باب امام باب حیات طیبه است و همه مومنین می توانند وصل به امام شوند به گونه ای که قبل از ان چنین امکانی نبود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه حقیقت دین اسلام بر ولایت است خاطرنشان کرد: اگر کسی به محبت امام برسد هم پاک ومطهرمی شود وهم وجود و نفسش سایرین را نورانی می کند واین مسئله ریشه در ولایت دارد.

آیت الله میرباقری به کفران نعمت ولایت توسط مردم پس رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: آنچه قرار است در دوره ظهور اتفاق بیفتد با ولایت امیرالمونین عملی می شد اما به دلیل کفران نعمت توسط مردم پس رحلت پیامبر(ص) این نعمت به دلیل کفرانی که کردند تا اکنون به عقب افتاده است.

وی خاطر نشان کرد: با کفران نعمت پس از رحلت پیامبر(ص)،ظهور کلی حقیقت ولایت به تاخیر افتاددرحالی که این نعمت کامل شده بود همانطور که خداوند در این روز آیه«الیوم اکملت لکم دینکم»را نازل کرد ولی متاسفانه کفران نعمت شد واین مسئله به تاخیر افتاد.

استادسطح عالی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: با این اتفاق برای مومنان درههای بهشت بسته شد و در مقابل درهای جهنم باز شددر حالی که روز غدیر درههای بهشت باز شده بود وسعادت پیش روی بشریت بود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم خاطر نشان کرد : اتفاقات پس از غدیر و کفران نعمت ولایت ،سرنوشت تاریخ را عوض کرد و انشا الله با ظهور حضرت ولی عصر (عج) شعله های جهنم خاموش و اهل جهنم باهم محشور می شوند و با باز شدن باب بهشت همه وارد بهشت ولایت امیر المومنین می شوند بهشتی که بنا بود پس از غدیر بنا شود.

انتهای پیام/130


کد مطلب: 27123

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/27123/کفران-نعمت-ولایت-سرنوشت-تاریخ-عوض

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir