سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 27126
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:

حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به تدریس غدیر‌شناسی بپردازند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: ما اگر عید غدیر را عید ولایت می‌دانیم و از اهمیت بالایی برخوردار است باید در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها درس غدیر‌شناسی و حکومت‌شناسی و ولی‌شناسی داشته باشیم.
حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به تدریس غدیر‌شناسی بپردازند
به گزارش قم نیوز، آیت الله محسن غرویان به مناسبت عید سعید غدیر، با اشاره به اهمیت عید ولایت در طول تاریخ اظهار کرد: عید غدیر عید ولایت است و وجه نامگذاری این عید به خاطر مسئله ولایت و خلافت پس از پیامبر (ص) مطرح شده است و این نشان دهنده جایگای بالای ولایت است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به مسئله ولایت افزود: ما در عید غدیر باید به مسئله ولایت بیشتر توجه کنیم، انسان کامل و جامعی هم چون امام علی (ع) عهده دار امامت شده است، این خلیفه مسلمانان است که می‌تواند مسیر جامعه را به صراط مستقیم و مسیر الهی برگرداند.

آیت الله غرویان با اشاره به نیاز حوزه‌های علمیه به مسئله ولایت بیان کرد: حوزه علمیه آن اندازه‌ای که درشان ولایت است برای مسئله ولایت سرمایه گذاری نکرده است، درس‌های خارج مراجع بیشتر بر فروعات و خمس و زکات تعبیه شده شده است ولی مسئله ولایت و امامت جامعه که باید تحت عنوان فقه الحکومه و فقه السیاسه و فقه الولایه مطرح شود بسیار کم و ناچیز است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به درس غدیر‌شناسی عنوان کرد: ما اگر عید غدیر را عید ولایت می‌دانیم و از اهمیت بالایی برخوردار است باید در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها درس غدیر‌شناسی و حکومت‌شناسی و ولی‌شناسی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در نهج البلاغه نامه امام علی (ع) به مالک اشتر را داریم و باید این نامه را در ایام سال به طلاب تدریس کنیم، در واقعه ولایت امام علی (ع) فقط نه در شعار بلکه در عمل باید در زندگیمان جاری شود.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdch-zni.23nqidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما