سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 27220
مدیر حوزه‌های علمیه کشور: ‏

خانواده‌های شهدا در برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید در اولویت قرار گیرند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: خانواده‌های شهدا در برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید در اولویت قرار گیرند.
خانواده‌های شهدا در برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید در اولویت قرار گیرند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری عصر دیروز در دیدار با ‏رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که در مرکز مدیرت حوزه‌های علمیه برگزارشد، با اشاره به اهمیت خدمت در جمهوری اسلامی در زمان غیبت امام زمان (عج) اظهار کرد: خدمت در نظام جمهوری اسلامی در زمان غیبت حضرت مهدی (عج) آن هم زیر سایه ولی فقیه عبادت باارزشی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تصریح بر اینکه یکی از بهترین کارها خدمت به خانواده شهدا است، بیان کرد: در قرآن و روایات بسیاری بر اهمیت ارزش جهاد و شهادت تاکید شده که این ارزش کار شهدا را نشان می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به روایتی از ائمه (ع) افزود: امام علی (ع) می‌فرماید اگر خداوند به انسانی نظر خیر و خوبی داشته باشد به او در کار‌هایش کمک می‌کند تا بتواند زندگی‌اش را صرف بهترین کار‌ها کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت کار برای خانواده شهدا عنوان کرد: هرچه برای خانواده شهدا کار شود باز احساس می‌شود که کمبودهایی موجود است و باید سعی شود که بهترین کار‌ها را برای این خانواده‌های عزیز انجام دهیم.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در جامعه تصریح کرد: خدمت به خانواده شهدا فقط در زمینه رفاهی نیست بلکه به دلیل هجمه دشمنان در عرصه فرهنگ به خصوص بر روی افرادی که الگوی جامعه هستند باید سعی شود تا در عرصه کارفرهنگی خانواده شهدا در اولویت باشند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تلاش معنوی و فرهنگی برای خانواده شهدا اظهار کرد: در زمینه کار فرهنگی برای خانواده شهدا فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و حوزه و دانشگاه در این زمینه کارهای شایانی انجام دادند.

وی با تصریح براینکه شهدا بهترین الگو برای نشان دادن راه اصلی انقلاب هستند گفت: پس از واقعه عاشورا اگر کاروان اسیران و خانواده شهدا نبود امروز هیچ اثر و نامی از حادثه بزرگ کربلا وجود نداشت، کاروان شهدا به بهترین صورت نام امام حسین (ع) را در تاریخ ماندگار کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه علمیه در زمینه نشر فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه دینی بیان کرد: باید تلاش شود تا در عرصه گسترش فرهنگ ناب شهادت نگاه ویژه‌ای به خانواده شهدا داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه با اشاره به ماندگار شدن یاد شهدا در حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: نام و یاد شهدا هر روز در حوزه‌های علمیه زنده‌تر ‏می‌شود و سعی شده است تا دیدار‌هایی از طرف مدیران و اساتید حوزه علمیه با خانواده شهدا صورت بگیرد.

انتهای پیام/‏ 130
https://qomnews.ir/vdccxiqi.2bqmi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما