چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 27225
آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با آیت‌الله مقتدایی:

تبلیغ مکتب اسلام مهم‌ترین رسالت طلاب است/ تبلیغ دین با گوشه‌گیری و انزوا همخوانی ندارد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله صافی گلپایگانی گفت: آنچه برای طلبه اهمیت دارد این است که واقعاً مبلغ اسلام و مکتب باشد و با گوشه گیری و انزوا نمی‌شود دین را تبلیغ کرد.
تبلیغ مکتب اسلام مهم‌ترین رسالت طلاب است/ تبلیغ دین با گوشه‌گیری و انزوا همخوانی ندارد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مقتدایی رئیس شورای مدیریت حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم با آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، گزارش مبسوطی از سوی مدیر حوزه علمیه قم درباره برنامه تحصیلی طلاب حوزه و آموزش‌های فوق برنامه و کلاس‌های اعتقادی و اخلاقی و اردوهای تبلیغی و درسی ارائه شد.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز از خدمات انجام شده در حوزه علمیه قم، تقدیر و تشکر کردند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت حوزه علمیه قم و برنامه آموزش این حوزه اظهار کرد: اگر طلاب علوم پایه از اول با برنامه ریزی صحیح و دقیق، خوب بخوانند، سبب تقویت علمی آن‌ها برای درس‌های بالا‌تر خواهد بود و لذا مدیریت حوزه باید بیشتر به دروس ابتدایی توجه داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خدمت انجام شده توسط مدیریت حوزه را خوب ارزیابی کرد و افزود: الان برای طلاب محترم امکانات بهتر از سابق است و باید تلاش و همت بیشتری داشته باشند.

وی با بازگوئی شرایط زمان تحصیل خود خاطرنشان کرد: در آن زمان‌ها نه تنها تشویق نبود بلکه موانع تحصیل زیاد بود و اشخاصی بودند که به ما می‌گفتند: چرا درس دینی می‌خوانید؟ زمان این درس‌ها گذشته است؛ حتی بعضی از ثروتمندان نزد مرحوم والد ما آمدند و گفتند: ما حاضریم تمام امکانات تحصیلی ایشان (حقیر) را فراهم کنیم و ایشان را به لندن بفرستیم تا آنجا تحصیل کند؛ ولی در مقابل کسی نبود که ما را به دروس دینی تشویق کند، فقط مرحوم والد و بعضی از اقوام بودند که ما را تشویق می‌کردند. خوشبختانه الان اقبال جوانان به حوزه‌ها زیاد شده و باید با برنامه ریزی خوب و دقیق از این اقبال استفاده کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آنچه برای طلبه اهمیت دارد این است که واقعاً مبلغ اسلام و مکتب باشد و با گوشه گیری و انزوا نمی‌شود دین را تبلیغ کرد. عارف واقعی کسی است که دین را تبلیغ نماید و مردم را از گمراهی نجات دهد. طلاب نباید روحیه گوشه گیری و انزوا را به اسم عرفان برای خود انتخاب کنند.

مرجع تقلید شیعیان ضمن تشکر مجدد از مسئولان حوزه علمیه گفت: امیدوارم عنایات حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال شما باشد و من برای موفقیت بیشتر شما دعا می‌کنم.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdchmini.23nqidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما