پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 27243
تولیت مسجد مقدس جمکران:

گسترش فرهنگ قرآنی جامعه را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: تولیت مسجد جمکران گفت: اساسی‏‌ترین کار نظام اسلامی برای مصون ماندن جامعه در برابر تهاجم فرهنگی، گسترش فرهنگ قرآنی و زمینه سازی برای انس بیشتر مردم با سنگر مساجد است.
گسترش فرهنگ قرآنی جامعه را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در اردوی جهادی مسئولان قرآن و عترت محلات شهر تهران با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فرقان و شکایت پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) از قوم خود به خاطر مهجور ساختن قرآن، اظهار کرد: کسانی که در خدمت قرآن هستند و تلاش می‌کنند قرآن و احکامش از مهجوریت خارج شود جزء این دسته نیستند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به تهاجم فراگیر فرهنگی دشمن افزود: در روایات آمده است زمانی فرا می‌رسد که از آسمان آفات، تباهی و فساد بر جامعه بشری فرو می‌‏ریزد که مصداق بارز آن در عصر حاضر امواج فراگیر ماهواره و اینترنت است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تصریح کرد: بر اساس این روایات راه مصون ماندن از تباهی و آفات پیوند مستحکم با قرآن و مسجد است، زیرا کسی که به نور قرآن منور و آمیخته با وحی الهی شود و آنکس که با خانه خدا و جماعت نمازگزار پیوند داشته باشد بی‌شک از آسیب مصون است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به تفاوت جنگ نظامی با جنگ فرهنگی گفت: در جنگ نظامی جسم افراد هدف حمله است و هر کس مورد اصابت تیر قرار گیرد به مقام ایثارگری و شهادت نایل می‌‏شود اما در جنگ فرهگی آنکس که مورد اصابت حملات دشمن قرار گیرد نابود و تباه می‌‏شود.

وی خاطرنشان کرد: اساسی‏‌ترین کار نظام اسلامی برای مصون ماندن جامعه در برابر تهاجم فرهنگی شیطان گسترش فرهنگ قرآنی و زمینه سازی برای انس بیشتر مردم با سنگر مساجد است.

وی اظهار کرد: در روایات بسیاری آمده است «زمانی که فتنه فراگیر شد بر شماست که به قم و اطراف آن پناه ببرید» و این روایات از زمانی که قم پایگاه نشر معارف الهی و اهل بیت (ع) است، خبر می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان افزود: این روایات بیش از ۱۰۰ سال قبل از احداث مسجد مقدس جمکران بیان شده‌اند که به گفته بزرگان عبارت اطراف و نواحی قم که در آن‌ها ذکر شده به احداث این مسجد مقدس در اطراف شهر قم اشاره دارد.

عضو دفتر حضرت امام (ره) با اشاره به انس ایشان با قرآن کریم عنوان کرد: امام خمینی (ره) روزانه یک جزء و در ماه مبارک رمضان هر روز حداقل سه جزء قرآن تلاوت می‌کردند.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به خانواده‌های شهدا در خصوص اهمیت قرآن گفت: مقام معظم رهبری در مقام نصیحت به خانواده‏های شهدا می‌‏فرمودند: نباید روزی بر شما بگذرد مگر آنکه در آن روز حتما مقداری قرآن تلاوت کنید ضمن آنکه هر مقدار قرآن می‌خوانید سعی کنید در معنای آن نیز تدبر داشته باشید تا معرفتی از قرآن دریافت کنید.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری توصیه می‌‏فرمودند: آن مقدار از قرآن را که تلاوت و تدبر می‌‏کنید به نیت بهره‏برداری و هدایت خودتان باشد و نه برای هدایت دیگران، چرا که اگر خودتان به نور قرآن آراسته و هدایت شوید آنگاه دیگران نیز از شما بهره‏مند و هدایت خواهند شد و الا قرائت و تدبر قرآن به نیت هدایت دیگران نه برای خودتان فایده‏ای خواهد داشت و نه برای دیگران.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdchxini.23nqkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما