سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : 273
آیت الله صافی گلپایگانی:

اختلاس اخیر نقص بزرگی برای دولت است

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان اختلاس بزرگ اخیر در سیستم بانکی را نقص بزرگی برای دولت و جامعه عنوان کرد و گفت: اگر نمایندگان از روز نخست در خصوص برخی انحرافات بوجود آمده تذکر می‌دادند و محکم می‌ایستادند، هرگز چنین اختلاس سنگینی رخ نمی‌داد.
اختلاس اخیر نقص بزرگی برای دولت است
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی، عصر دوشنبه در دیدار اعضای کمیسون بیداری اسلامی مجلس شورای اسلامی با وی، با اشاره به نزدیک بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلام افزود: نمایندگی مجلس کاری بسیار مهم است. کسانی که به دنبال انتخاب شدن هستند باید بدانند که مسئولیت بسیار سنگینی را می‌خواهند بر دوش بگذارند و آیا واقعاً می‌توانند به وظیفه‌ی خدایی خود عمل کنند؟

وی در ادامه با توجه به مسائل روز در کشور به خصوص اختلاس سه هزار میلیارد تومانی افزود: من زمانی که این موضوع را شنیدم بسیار ناراحت شدم. من واقعاً نگران هستم؛ برای مردم و برای جامعه ناراحت هستم. این اختلاس نقص بزرگی برای دولت و جامعه ما به شمار می‌آید؛ زیرا براساس آیین اسلام حتی مصرف یک ریال از بیت المال هم جواب دارد، چه برسد که سه هزار میلیارد تومان اختلاس شود!؟

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که همه افراد در برابر کارهای خود مسئول و امانت‌دار مردم باشند و یک ریال هم به غارت برده نشود و در غیر راه اصلی آن مصرف نشود.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به نقش نمایندگان مردم در تصویب بودجه کشور افزود: این که شما نمایندگان بودجه‌ مملکت را تأیید می‌کنید، باید تمام دقت خود را به کار ببرید تا یک ریالِ این بودجه به غیر راه اصلی خود مصرف نشود، البته من در این خصوص پیشنهادهایی داشتم که اگر به آنها عمل می‌شد به یقین این نقص‌ها هم رفع می‌شد و چنین مشکلاتی پیش نمی‌آمد.

قوه قضائیه نباید کوتاه می‌آمد

وی تصریح کرد: اگر نمایندگان از روز نخست در خصوص برخی انحرافات بوجود آمده تذکر می‌دادند و محکم در برابر این کار می‌ایستادند، هرگز چنین اختلاس سنگینی رخ نمی‌داد. همچنین قوه قضائیه هم باید در این باره به خوبی وارد می‌شد و نباید کوتاه می‌آمد، باید آن‌گونه که مردم توقع دارند به این مسأله رسیدگی کامل و قاطع شود.

آیت الله صافی نقش قضات را بسیار مهم عنوان کرد و افزود قضات ما باید با شجاعت و قدرت به دستورات اسلام عمل کنند. در برابر مفاسد بایستند تا این گونه قانون‌شکنی و دزدی در کشور اتفاق نیافتد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: گرچه زمان اندکی تا پایان دوره مجلس هشتم باقی مانده است؛ اما در همین مدت شما نمایندگان می‌توانید با مواضع درست خود قلب مقدس آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را خشنود کنید. هرگز به این فکر نباشید که اگر حرفی بزنم ممکن است در انتخابات بعدی رای نیاورم، اگر با این تفکر به میدان بیائید، کار شما هیچ ارزشی نخواهد داشت.

باید شعارهای روزهای اول انقلاب را حفظ کنیم

آیت الله صافی در قسمتی دیگر از سخنان خود از تشکیل کمیسون بیداری اسلامی در مجلس شورای اسلام قدردانی کرد و افزود: این حرکت شما کار بسیار ارزشمندی است که آن را آغاز کرده‌اید. باید این سنت‌های اسلامی را برای همیشه حفظ و به آن افتخار کنید.

وی با توجه به اینکه عمل به دستورات اسلام برای ما افتخار است ادامه داد: براساس تعلیمات اسلامی اگر در یک کشور حتی یک نفر مسلمان هم باشد باز هم باید از هویت اصیل اسلامی خود دفاع کند و به آن افتخار نماید.

استاد برجسته حوزه تأکید کرد: باید همان شعارهای روزهای اول انقلاب را حفظ کنیم تا خدای نکرده این ارزش‌ها در کشور ما ضعیف نشود و با عناوین نامربوط این شعارها از بین نرود و همیشه آنها را محترم بشماریم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: شما نقش مهمی در کشور دارید. موقعیت و مواضع خود را کم نشمارید. این مقام و مسئولیت شما امانت الهی است که از سوی مردم به شما سپرده شده و امروز حفظ این موقعیت و فرصت به عهده خود شماست و باید از حقوق مردم به خوبی دفاع کنید.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: قیام و قعود برای شما مسئولیت می‌آورد، شما با تمام عالَم اسلام در ارتباط هستید. نماینده مجلس، عظمت، شجاعت و اعتبارش به اظهارنظرش است و نمایندگان باید نقاط ضعف را به خوبی شناسایی و به وظایف خود به درستی عمل کنند.

مسلمانان همیشه باید هوشیار و آگاه باشند

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: بیداری اسلامی از مهم ترین مطالبی است که همیشه مورد نظر علمای بزرگ جهان اسلام بوده است.

وی تصریح کرد: مسلمانان همیشه باید هوشیار و آگاه باشند، موقعیت، استعداد و قابلیت‌های خود را به خوبی بشناسند و براساس همان تصمیم بگیرند. این موضوع از جمله مسائلی است که اسلام و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) بر آن تاکید فراوانی داشتند و خوشبختانه این بیداری در حال حاضر منطقه را فرا گرفته است.

مرجع تقلید جهان تشیع افزود: آنچه در منطقه به عنوان بیداری اسلامی رخ داده موج آن از کشور ما آغاز و هم اینک تمامی منطقه را فرا گرفته است و ملت‌ها بیدار شدند و دانستند که می‌توانند بر روی پای خود بایستند و زیر بار زور نروند.

آیت الله صافی گلپایگانی به برخی از آیات و روایات در خصوص عزت مسلمین اشاره کرد و افزود: نباید ممالک اسلام تحت سیطره، استضعاف و استعمار دیگران قرار بگیرد، زیرا اسلام به ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد و مبانی دینی ما با استثمار و استکبار مخالف است و آن‌ را مخالف آزادی و حرّیت مسلمانان می‌داند.

وی افزود: اسلام به دنبال آزادی و عزت همه بشریت است و همه‌ بزرگان نیز براین مطلب تأکید داشته‌اند و امروز نیز باید این مسأله در جهان اسلام به خوبی نمایان شود.

استاد برجسته حوزه افزود: خداپرستی و تعهد به احکام قرآن و اسلام توسط مسلمانان سبب شده تا بیداری، جهان را فرا بگیرد و این اسلام عزیز است که به مردم مسلمان فهماند که می‌شود از استعمار نجات یافت و این گونه نیست که همیشه زیر سلطه‌ی آمریکا و انلگیس بود و هرگز سخن نگفت.

مرجع تقلید شیعیان جهان یادآور شد: اسلام بهترین و کامل‌ترین برنامه‌ها را برای بشریت دارد. اگر مردم بخواهند به این دستورات عمل کنند همیشه سربلند و پیروز خواهند بود، زیرا دین ما انسان ساز است و برای همه‌ی مسائل برنامه دارد.

انقلاب اسلامی ثابت کرد اسلام دین کامل است

وی به شعارهای اوایل انقلاب اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب اسلامی برخی باورشان نمی‌شد که بتوان در برابر سلطه‌ی دشمنان ایستادگی کرد و به استکبارستیزی پرداخت. این انقلاب اسلامی بود که وضعیت را تغییر داد و برای همگان ثابت کرد اسلام دین کامل است و عمل کردن به دستورات آن می‌تواند انسان را از همه گرفتاری‌ها و سلطه‌ها نجات بدهد و امروز نیز الحمدلله ندای اسلام و الله اکبر در کشورهای اسلامی به راه افتاده و استکبار ستیزی گسترش یافته و امروز شاهد مقابله با دشمنان ملت‌ها در مصر و سایر کشورهای اسلامی هستیم.

آیت الله صافی با اشاره به جایگاه کشور مصر افزود: مصر از کشورهای معتبر اسلام است. برای ما مایه‌ شرمساری بود که تحت استثمار باقی باشد و افراد نالایقی بر این کشور حکومت کنند، سوابق مصر بسیار درخشان است. ما باید برای مصر حساب جداگانه‌ای بازکنیم. تعلقات ما به مصر بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: ما با همه کشورهای اسلامی روابط معنوی و دینی داریم؛ ولی مصر برای ما اعتبار خاصی دارد. مظاهر اسلامی فراوانی در این کشور وجود دارد که یکی از آنها مسجد رأس الحسین (علیه‌السلام) است که به گفته متولّی این مسجد در سال گذشته بیش از یک میلیون عریضه به این مسجد ارسال کردند که نشان از علاقه بی‌نظیر مردم مسلمان به این مکان مقدس دارد. جلوه‌های دیگری از محبت مردم مصر به اهل بیت (علیهم‌السلام) نیز در مصر وجود دارد و برای ماهم محترم است.

آیت الله صافی با اشاره به مداخله غرب در منطقه افزود: این که مشاهده می‌شود کشورهای سلطه‌گر به تحولات منطقه چشم دوخته‌اند بی‌دلیل نیست؛ زیرا منافع آنها تا به حال از این کشورها تأمین می‌شد؛ به همین دلیل تلاش دارند تا به بهانه‌های مختلف دوباره در منطقه وارد شده و به گونه‌ای از آنها بهره بگیرند.

وی ادامه داد: کشورهای سلطه‌گر در تلاشند مسیر تحولات منطقه را منحرف کنند. باید سران این انقلاب‌ها بسیار هوشیار باشند تا در دام استکبار نیافتند و خدای نکرده این بیداری راه خود را منحرف نکند.

مرجع تقلید جهان تشیع به بیان دستورات اسلامی در خصوص مقابله با ظلم ستیزی اشاره کرد و گفت: ظلم‌پذیری همیشه خلاف تعلیمات اسلامی است، ما باید هویت اسلامی خود را برای همیشه حفظ کنیم. بیش از یکصد سال است که استکبار به دنبال اسلام‌زدایی است و از زمان مشروطیت این کار را آغاز کرد. در حکومت پهلوی نیز ادامه داشت و در بسیاری از کشورهای اسلامی این روش را دنبال کرد؛ اما مردم متدین و مسلمان با بیداری و آگاهی خود از مواضعشان دفاع کردند و در هر وضعیتی در برابر استکبار ایستادند تا امروز این موفقیت بزرگ را بدست آوردند.

وی در پایان بر روابط هر چه بیشتر مسلمانان کشورهای اسلامی تاکید فراوان داشت و افزود: اوضاع کشورهای اسلامی در حال حاضر در حد انتظار نیست، باید کاری کرد که دیگر پای دیکتاتورها به کشورهای اسلامی باز نشود.

در ابتدای این دیدار دکتر سید شهاب الدین صدر نائب رئیس مجلس گزارشی را درباره تشکّل نمایندگان محترم درباره بیداری اسلامی و برنامه‌های مهم اعضای این کمیسیون ارائه داد.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdcfimd0aw6de.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما