کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله مکارم شیرازی:

علمای اسلام ریشه‌های جریان تکفیری را شناخته و خنثی کنند

خبرگزاری تسنیم , 2 آذر 1393 ساعت 20:03

قم نیوز: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: علمای جهان اسلام باید ریشه‌های جریان تکفیری را بشناسند و آن ها را خنثی کنند و جوانان را از دست این آفت نجات دهند.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی که در افتتاحیه همایش خطر جریان‌های تکفیری سخن می‌گفت، اظهار کرد: امروز را یکی از بهترین روزهای عمر خود می‌دانم که کنار بسیاری از علمای اسلام گرد هم آمده‌ایم تا راه‌حلی برای آفت تکفیر که هم ضربه به عالم اسلام و هم به عالم بشریت می‌زند، پیدا کنیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: وظیفه ما این است که ریشه‌های این عقیده خطرناک را بررسی کنیم و آن را بشناسیم و کوشش کنیم تا آن‌ها را بخشکانیم زیرا تا چه‌زمانی می‌توانیم شاهد ریختن خون مسلمین و غارت اموال آن‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: اسلام دین محبت است و حتی نسبت به غیرمسلمانان نیز دستور محبت دارد، باید ریشه‌های این جریان خطرناک را بخشکانیم و جوانان را از دست آن‌ها نجات دهیم. مبارزه نظامی با جریان‌های تکفیری لازم است و در ضمن آن باید ریشه‌های آن خشکانده شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: باقی سخنان خود را به‌زبان عربی که زبان جهان اسلام است بیان می‌کنم، چراکه اکثر علما با این زبان آشنا هستند و همچنین پاره‌ای از مسائل علمی وجود دارد که ترجمه آن برای مترجمان دشوار است.

انتهای پیام/130


کد مطلب: 27336

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/27336/علمای-اسلام-ریشه-های-جریان-تکفیری-شناخته-خنثی-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir