شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : 27555

زائرانی که گذرنامه ندارند چه کنند؟

قم نيوز : قم نیوز:رییس سازمان حج و زیارت از زائرانی ایرانی که به مناسبت اربعین حسینی(ع) عازم کربلای معلی شده‌اند خواست در صورت همراه نداشتن یا مفقود شدن گذرنامه، فقط از طریق مرز چزابه برای ورود به کشور اقدام کنند.
زائرانی که گذرنامه ندارند چه کنند؟
به گزارش قم نیوز، سعید اوحدی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای امنیت وزارت کشور مقرر شد زائرانی که به هر دلیل گذرنامه خود را همراه ندارند یا گذرنامه‌شان مفقود شده است، فقط از طریق مرز چزابه وارد کشور شوند.
 
رییس سازمان حج و زیارت همچنین از زائران ایرانی که همراه یا همراهان خود را گم کرده‌اند خواست نگران نباشند زیرا سایت رسیدگی به گمشدگان در کربلای معلی تشکیل شده و افراد گمشده اگر نتوانند همراهان خود را در کربلا بیابند، به مرز انتقال داده می‌شوند و تمهیدات لازم برای یافتن همراه یا همراهان فرد گمشده در مرز پیش‌بینی شده است.
 
اوحدی همچنین از فراهم کردن تمهیدات لازم برای تغذیه اضطراری زائران ایرانی در هنگام بازگشت از کربلا در مرزها خبر داد و گفت: موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، خارج از مقاط صفر مرزی مستقر شده‌اند تا پذیرایی از زائران موجب شدن سنگین شدن ترافیک نشود.
 
رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که تا کنون ۲۵۰ هزار زائر ایرانی وارد کشور شده‌اند، گفت: طبق نظر برخی مراجع عظام تقلید، ۵ روز قبل و بعد از روز اربعین، جزء زیارت اربعین محسوب می‌شود و این افراد بعد از زیارت به سرعت به کشور بازگشته‌اند.
 
اوحدی از زائران اربعین حسینی(ع) خواست، بازگشت خود از عتبات را مدیریت کنند و عجله نداشته باشند.
 
بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار زائر ایرانی برای عزاداری اربعین شهادت امام حسین (ع) سید و سالار شهیدان، عازم کربلای معلی شدند.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdkk0x.yt05k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما