شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 27556
استاد حوزه علمیه نجف اشرف:

مخالفت با گریه و عزاداری از پروتکل‌های یهود است

قم نيوز : قم نیوز:استاد حوزه علمیه نجف اشرف گفت: وقتی در نوشته‌های مورخین درباره یهود نگاه می‌کنیم یکی از پروتکل‌های یهود مخالفت با گریه و عزاداری است زیرا گریه و روضه، انقلاب‌آفرین است.
مخالفت با گریه و عزاداری از پروتکل‌های یهود است
به گزارش قم نیوز ، دین مبین اسلام به ویژه مکتب غنی تشیع جایگاه رفیعی را برای زیارت قائل شده است و در آیات، روایات و احادیث فراوانی اولیای الهی و ائمه اطهار (ع) پیروان خود را دعوت به زیارت کرده‌اند و مقام و منزلت و اجر زیادی برای زائر بیان شده است.
 
در میان زیارات، زیارت اربعین امام حسین (ع) از جایگاه والا و ممتازی برخوردار است، تا جایی که در برخی روایات از آن به عنوان نشانه مومن توصیف شده است.
 
آیت‌الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی از اساتید حوزه علمیه نجف اشرف و بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عج) در گفت‌وگو با فارس به تبیین جنبه‌های مختلف زیارت و علل اهمیت و جایگاه بالای زیارت امام حسین (ع) پرداخته است.
 
*به عنوان نخستین سوال جایگاه زیارت در دین مبین اسلام را شرح دهید.
 
در مورد زیارت باید گفت که این موضوع جایگاه والایی در قرآن و روایات اهل ‌البیت(ع) دارد و زائر وقتی مزور را می‌بیند به اهداف مزور بیشتر نزدیک می‌شود. دیدار مزور که همان امام (ع) است تاثیر فراوانی در عقیده و عمل زائر دارد، چه زائر در زمان حیات امام معصوم، خدمت ایشان برسد و چه به زیارت قبر امام (ع) مشرف بشود.
 
کربلا و سایر عتبات عالیات بیوتی مورد نظر خدای متعال هستند، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ ...»، خدای متعال به این بیوت رفعت داده است و به ما هم فرمان داده که این بیوت را مرتفع بدانیم و در برابر آن تعظیم کنیم و  بدانیم زیر قبةالولایه، ذکر ‌الله اثر دارد و مطلوب خدای متعال است.
 
*در روایاتی که از معصومین (ع) به ما رسیده بر زیارت اربعین به صورت مخصوص تاکید شده است. علت این تاکید و ممتاز بودن زیارت اربعین در چیست؟
 
البته توضیح این موضوع وقت بیشتری می‌خواهد تا مطالبی ارزنده از احادیث و روایات عرض کنیم، ولی اجمالاً در مورد زیارت اربعین که توصیه بیشتری شده و نشانه مومن و کسانی است که ایمان واقعی به مکتب اهل البیت(ع) دارند باید عرض کنیم زیارت بر محور معرفت می‌چرخد، اگر معرفت باشد زیارت حاصل می‌شود و زائر مزور را می‌بیند ولو اینکه مزور شهید شده و سال‌ها از شهادتش گذشته باشد، ولی چون زائر معرفت دارد مزور را زنده می‌داند و زنده می‌بیند و می‌داند که مزور سلام او را می‌شنود.
 
می‌دانیم در تعالیم اسلامی بر کسب معرفت توصیه شده است که اگر معرفت امام را کسب کنیم دل و قلبمان دائماً متوجه اوست و اگر این معرفت درون ما ایجاد شود نه فقط در اربعین مشتاق زیارت هستیم بلکه هر شب جمعه، شب قدر و ایام و لیالی دیگر، مشتاق زیارت خواهیم بود.
 
باید توجه داشته باشیم که این زیارت‌ها و عزاداری‌ها و این دهه‌ها بر محور معرفت می‌چرخد؛ اگر کسی عارف واقعی شود، عارفی که قرآن و اهل بیت (ع) او را تایید کرده و مطلوب خدای متعال است، دائماً در زیارت است. اگر دور هم باشد در زیارت است و از دور «السلام علیک یا اباعبدالله» سر می‌دهد و همواره در دلش روضه است، آن هم فراتر از دهه و فراتر از ماه، بلکه به پیروی از امام معصوم، امام زمان (ع) هر شب و روز در مصیبت کربلا گریه می‌کند.
 
مصائب کربلا مصائب بزرگ و کمرشکنی است و کسانی که طالب هستند مصائب را همان‌طور که هست نشان دهند باید جریان کربلا را تعظیم و بر مظلومیت امام حسین (ع) گریه کنند، چرا که مظلومیت ایشان مظلومیت بزرگی است.
 
*شاهد هستیم برخی افراد هجمه‌هایی به گریه کردن برای امام حسین (ع) و عزاداری در سوگ ایشان وارد می‌کنند. سرچشمه این هجمه‌ها و علت آن چیست؟
 
کسانی که اشکال می‌کنند مطلب را متوجه نشده‌اند؛ این مطلب حول معرفت می‌گردد. مطلب گریه و عزاداری مطلبی است که از معرفت پیدا می‌شود. زائر هر چه معرفتش بیشتر باشد ثوابش از زیارت بیشتر است.
 
امروز باید در برابر دشمنان دین و تصمیم‌های یهود و صهیونیست‌ها زیارت را تبلیغ کنیم چون می‌دانید یهود طبق آیه شریفه قرآن دشمن‌ترین دشمنان برای اسلام است و به قول قرآن کریم «یسعون فی‌الارض فساداً»، یهود سعی در فسادانگیزی در عالم دارد و با دین و به ویژه اسلام مخالف است و باید توجه کنیم که مکتب اهل بیت (ع) علت مبقیه دین و شریعت مقدسه است و امروز زیارت علت بقای دین است به ویژه زیارت اربعین که جنبه اتحاد مومنین را دارد و از همه ملل می‌آیند و در یک صف بر امام حسین (ع) سلام می‌دهند.
 
*علت مخالفت وهابیون و تکفیری‌ها با عزاداری و گریه بر امام حسین (ع) و  زیارت اربعین و تبلیغات منفی آنها در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی چیست؟
 
مشخص است گروه‌های تکفیری و نوکران یهود از این زیارت و اجتماع ولایی و عبادی ناراحت هستند و علیه آن تبلیغات می‌کنند که مردم از زیارت باز بمانند؛ تخریب قبور ائمه بقیع و تخریب سامرا طی دهه‌های گذشته به وسیله وهابی‌ها و تکفیری‌ها به همین علت انجام شده است. پس باید بدانیم زیارت مطلوب خدا و رسول خدا (ص) است و مخالفان از زیارت ناراحت و نگرانند.
 
یهود نیز از گریه بر امام حسین (ع) نگران است، وقتی در نوشته‌های مورخین درباره یهود نگاه می‌کنیم یکی از پروتکل‌های یهود مخالفت با گریه است، چرا که گریه و روضه، انقلاب و انقلاب‌آفرین است و این‌ها می‌خواهند اعتراضی از طرف مومنان علیه ظالمان نباشد و انقلابی صورت نگیرد.
 
می‌گویند آنچه گذشته، گذشته و باید امروز را دریابیم، در حالی که قرآن قصصی دارد و قصص مربوط به گذشته و برای عبرت است. باید توجه داشته باشیم امام زمان (عج) دائماً برای این مصیبت گریانند، مصیبت کربلا مصیبت بزرگی است و اعظم مصائب است و ما باید به پیروی از ایشان در ایام عزاداری گریان باشیم و با گریه، به خدا و اهل بیت (ع) نزدیک شویم.
 
*زیارت امام حسین(ع) به ویژه زیارت اربعین چه آموزه‌ها و پیام‌هایی را به همراه دارد؟
 
زیارت اربعین که عبادتی بزرگ است، به ما اگر توجه داشته باشیم درس‌های بزرگی  می‌دهد؛ نخست اینکه این زیارت به ما درس «أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» می‌دهد. زائر در  زیارت از امنیت خاصی برخوردار می‌شود زیارت امام حسین (ع) ذکر الله است و ذکر الله به انسان امنیت روحی می‌دهد که از نظر ما این موضوع مسئله‌ای آشکار است و باید به آن توجه بیشتری شود؛ کسانی که مضطرب، پریشان و نگران هستند باید به زیارت چه نزدیک و چه دور توجه کنند؛ خواندن زیارت آل یاسین، عاشورا و ادعیه، ارتباط با خدای متعال و اولیای او را محکم می‌کند.
 
برای دیگران نیز این مسأله درس است؛ یکی از نیروهای اشغالگر آمریکایی‌ در اوائل سقوط حکومت صدام گفته بود، ما متوجه شدیم تمدن و افراد متمدن کجای عالم هستند. جمعیتی در حدود 10 میلیون نفر برای زیارت از نقاط مختلف جهان با زبان‌های مختلف به عراق می‌آیند و طی روزها و شب‌های متمادی مسیرهای طولانی را برای رسیدن به کربلا پیاده‌روی می‌کنند.
 
این‌ها در بین راه نه با هم مشاجره و نزاع می‌کنند و نه کسی زورگویی می‌کند و نه سرقتی صورت می‌گیرد و همه با ادب، مخلص و در یک خط و همه با یک هدف به سمت امام حسین (ع) حرکت می‌کنند؛ و این موضوع در حالی است که در ممالک غرب اگر یک ساعت برق به هر علت قطع شود ده‌ها سرقت، جنایت و خیانت صورت می‌گیرد.
 
*حضور 20 میلیونی مردم در مراسم اربعین حسینی امسال با وجود ناامنی گسترده در عراق و تهدیدات گروه‌های تکفیری چه پیامی برای دنیا دارد؟
 
این جمعیت به ویژه امسال با عشق زیارت حرکت می‌کنند، با توجه به امکان انفجار و جنایات تروریستی دشمنان، شاهدیم زائران پرشورتر و مصمم‌تر از سال‌های قبل حرکت می‌کنند تا مزور و قبر مطهر امام حسین(ع) را زیارت کنند؛ هر چه معرفت این حرکت و افراد شرکت‌کننده در آن بیشتر باشد ثوابش نیز بیشتر است.
 
عالم ربانی، فقیه امامت و ولایت آیت‌الله شیخ جعفر شوشتری از بحارالانوار نقل کرده است که «هفتاد هزار فرشته نمازگزار، که نماز هر کدام با نماز یک میلیون انسان برابری می‌کند، در کنار قبر او نماز می‌گذارند و ثواب نمازشان نصیب زائران با معرفت قبر امام حسین (ع) است» در روایتی دیگر نقل کرده است که «هر بار زیارت امام حسین (ع) ثواب هزار بار پرداخت زکات پذیرفته شده را دارد».
 
در روایتی از پیامبر گرامی اسلام نیز آمده است «هر کس فرزندم حسین (ع) را با معرفت زیارت کند، خداوند برای او پاداشی معادل پاداش 90 حج، از حج‌های انجام شده‌ همه‌ عمر مرا در کارنامه عملش می‌نویسد.
 
*در پایان چه توصیه‌هایی برای زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) در روز اربعین دارید؟
 
توصیه من به عنوان مومن به امام حسین (ع) به همه مردم و هیئت‌های مذهبی این است که این زیارت‌ها را فراموش نکنند؛ اگر کسی نتوانست در اربعین به زیارت برود سعی کند پس از اربعین و در مناسبت‌های بعد به زیارت امام حسین (ع) مشرف شود.
 
از زیارت، روضه، عزاداری و گریه غافل نباشید و بدانید گروه‌های وهابی و تکفیری از زیارت و از روضه تو دهنی خورده‌اند و مخالفت‌شان نیز به همین دلیل است که روضه و عزاداری انقلابی علیه ظلم و ظالم بوده و این روضه‌ها هستند که انقلاب به پا کرده و مردم را بیدار می‌کنند. احکام، اخلاق و راه تزکیه و همچنین دشمنی‌های مخالفان در آن برای مردم بیان می‌شود. در این زیارت‌ها و روضه‌ها بیداری و بصیرت است و گروه‌های تکفیری و نوکران یهود از بیداری مردم و مسلمانان می‌ترسند و ما باید مراقب سرمایه‌های خود باشیم، زیارت اربعین، روضه، اشک و عزاداری بر امام حسین (ع) سرمایه‌های ما هستند.
 
برخی افراد گفته بودند زن‌ها در زیارت اربعین شرکت نکنند، ما عرض می‌کنیم چرا شرکت نکنند؟ مگر زینب کبری (س) در کربلا نبوده‌اند؟ برای چه باید خواهران از زیارت محروم شوند؟ خواهران به یاد حضرت زینب (س) و برادران به یاد امام حسین (ع) و یاران باوفایشان باید حرکت کنند. حرکت هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری دنباله حرکت امام حسین (علیه السلام) است و باید همگان پیر و جوان، زن و مرد در این حرکت شرکت کنند. تضعیف این حرکت تضعیف اسلام و مذهب است بنابراین مواظب باشیم با دست خود دینمان را تضعیف نکنیم و افراد را از زیارت باز نداریم.
 
امیدواریم خداوند همواره به ما توفیق زیارت، روضه خواندن، پای روضه نشستن و گریه برای امام حسین (ع) را عطا کند و زائران را از خطر و شر یهود و عمال آن مصون بدارد. 
 
توصیه آخر به زائران، که زیر قبه امام حسین (ع) برای فرج امام زمان (عج) دعا کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcepn8w.jh8fni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما