دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب : 27583
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

راهپیمایی روز اربعین تجسم محبت به اهل بیت (ع) است

قم نيوز : قم نیوز:عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: راهپیمایی روز اربعین تجسم محبت به اهل بیت (ع) بوده و سرمایه دینی و اسلامی است.
راهپیمایی روز اربعین تجسم محبت به اهل بیت (ع) است
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیدوست در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به راهپیمایی روز اربعین اظهار کرد: این راهپیمایی سرمایه بزرگی برای مردم عراق، تشیع و جهان اسلام بوده و مایه وحدت‌ محسوب می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز اربعین تجسم محبت به اهل بیت (ع) بوده و سرمایه دینی و اسلامی است و در واقع این راهپیمایی ثابت کرد که چه چیزی می‌تواند ملت عراق را بر یک محور جمع کند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرجعیت نافذ و بیدار در عراق نیز حضور دارند، بنابراین این راهپیمایی برای تشیع می‌تواند نمایش قدرت باشد، گفت: با وجود تهدیدها و احساس خطری که وجود داشت، میلیون‌ها مسلمان و شیعه بدون آنکه ترسی داشته باشند، در کنار یکدیگر جمع می‌شوند.
 
وی ادامه داد: این حرکت آنها به طور طبیعی دشمنان اهل بیت (ع) و تشیع را به فکر فرو می‌برد و آنها را به میزان فراوانی ناامید کرده و حتی وادار می‌کند که در برنامه‌های خود تجدید نظر کنند.
 
علیدوست خاطرنشان کرد: 20 میلیون انسان کنار یکدیگر جمع می‌شوند، بدون آنکه ذره‌ای تعرض به نام، ناموس و جان کسی صورت گیرد؛ این مسئله قدرت و اقتدار اسلام و تشیع را نشان می‌دهد، نه آنچه این گروه‌ها تبلیغ می‌کنند.
 
وی با اشاره به امنیت مراسم اربعین بدون دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای گفت: این امر نشان می‌دهد اگر دست‌هایی از درون کشورهای اسلامی به سوی یکدیگر دراز شود، نیازی به قدرت‌های خارجی نیست.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر در گذشته این مطلب گفته می‌شد، ممکن بود برخی شبهه کنند ولی اکنون به طور عملی نشان داده شد بدون تردید اگر نیروی خودجوش از درون نبود، هیچ قدرتی نمی‌توانست امنیت را برقرار کند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcexn8w.jh8fvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما