دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : 27599
کارشناس فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی:

آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی فاجعه‌آمیز است

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسعه شبکه‌های اجتماعی را تلاش دشمنان برای براندازی نرم توصیف کرد و گفت: آسیب‌های این شبکه‌ها فاجعه‌آمیز است.
آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی فاجعه‌آمیز است
به گزارش قم نیوز ، روح‌الله مومن‌نسب در جلسه گفتمان دینی با موضوع بررسی آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در پردیس حضرت معصومه(س) دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، فروش اطلاعات به سرویس‌های جاسوسی را یکی از روش‌های درآمدزایی مدیران شبکه‌های اجتماعی خارجی ذکر کرد و سرکوب طرفداران جنبش 99 درصد در آمریکا، فروش اطلاعات انقلابیون مصر به کودتاچی‌ها، فروش اطلاعات انقلابیون مصر به حاکمان این کشور و... را نمونه‌هایی از این سوء استفاده‌ها بیان کرد.
 
وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم بپذیریم که آمریکا و اسرائیل به نفع ما کار می‌کنند افزود: سال 89 که اوج تحریم‌های فلج کننده علیه جمهوری اسلامی بود، گوشی‌های پیشرفته وارد کشور ما شد آنها به ما محصول دادند ولی گفتند این تکنولوژی است.
 
این کارشناس شبکه‌های مجازی افزود: وقتی رئیس جمهور آمریکا بودجه براندازی نرم این کشور علیه جمهوری اسلامی را برای ورود گوشی‌های اندرویدی و شبکه‌های اجتماعی به کشور ما هزینه می‌کند باید به عمق فاجعه پی برد.
 
مومن نسب گفت: وقتی کاربران وارد فضای مجازی می‌شوند به طور خودآگاه یا ناخودآگاه به 450 سئوال در یک هفته پاسخ می‌دهند.
 
وی گفت: ممکن است جسم گوشی‌هایی که به شبکه‌های اجتماعی متصل هستند در جیب کاربران باشد ولی روح آن در اسرائیل است.
 
وی مصاحبه اخیر «نفتالی بنت» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی را دلیلی بر صحبت‌های خود ذکر کرد و گفت: وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده که وایبر اکنون به یکی از پنج برند برتر تجاری تولید رژیم صهیونیستی تبدیل شده و توانسته علاوه ایجاد یک شبکه اقتصادی قوی برای تل آوویو، یک بانک اطلاعاتی قدرتمند جهانی برای این رژیم فراهم کند و توانسته پاسخ مناسبی به جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی در اروپا موسوم به بایکوت اسرائیل در سراسر جهان باشد.
 
این کارشناس شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی به حدی آسیب‌زا هستند که وارد شدن به این شبکه‌ها اشکال شرعی دارد.
 
وی تبلیغات، فروش اطلاعات و تولید ترافیک را سه روش درآمدزایی مدیران شبکه‌های اجتماعی خارجی ذکر کرد و افزود: هر فردی که در شبکه‌هایی همچون وایبر و واتس آپ عضو می‌شود 145 دلار برای اسرائیل درآمدزایی می‌کند که چه بسا این درآمدها هزینه خرید گلوله‌های مرغوب را تامین می‌کند.
 
مومن نسب با تاکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی شبکه‌های ضد اجتماعی هستند، تصریح کرد: آنهایی که این شبکه‌ها را ایجاد کرده‌اند خودشان می‌گویند که شبکه‌های اجتماعی افراد را از نزدیکان دور و به غریبه‌ها نزدیک می‌کند، در صورتی که تمام مطالعات اجتماعی نشان می‌دهد که این قبیل گرایش، رفتارهای فاجعه‌آمیز است.
 
این کارشناس فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، افراط در استفاده از این شبکه‌ها را دارای پیامدهای فاجعه آمیز خواند و منزوی شدن را یکی از مهم‌ترین آسیب آن برشمرد.
 
مومن نسب افزود: فضای مجازی تفکر کاربران را به گونه‌ای شکل می‌دهد که از اتفاقات پیرامون خود غافل شوند و چنان از جامعه فاصله می‌گیرند که درک درستی از آن نخواهند داشت.
 
به گفته وی، بررسی‌های چندین دانشگاه در کشورهای غربی نشان می‌دهد که هر فردی در استفاده از این شبکه‌ها افراط کند دچار افسردگی می‌شود.
 
مومن نسب وقت کشی را مشکل دیگر ورود به شبکه‌های اجتماعی ذکر کرد و افزود: شبکه‌های اجتماعی در مرحله اول، افکار کاربران را تسخیر می‌کنند و مرحله بعد منجر به تغییر رفتار می‌شود.
 
این کارشناس شبکه‌های مجازی گفت: فضای مجازی ساحتی از فضای حقیقی است که کاربرد آن ابعاد مختلف سرگرمی، تجاری، آموزشی، امنیتی و... دارد.
 
وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد استفاده از فضای مجازی برای سرگرمی است گفت: از نظر آمریکایی‌ها، فضای مجازی پنجمین قدرت آنها محسوب می‌شود.
 
مومن نسب در پاسخ به اظهارات یکی از دانشجویان که به نشر معارف دین در فضای مجازی تاکید داشت، خطاب به دانشجویان گفت: از فضای مجازی استفاده کنید ولی اجازه ندهید از حضور شما سوء استفاده شود.
 
وی خودسازی را دژ محکمی دانست که می‌تواند جلوی آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را بگیرد و گفت: دشمنان هم به همین نقطه مثبت تکیه کرده و می‌خواهند ایمان را از جوانان ما بگیرند.
 
مومن نسب به دانشجویان توصیه کرد که از وارد کردن اطلاعات و تصاویر شخصی به گوشی‌های اندرویدی پرهیز کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcb9sb5.rhbz9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما