يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 27726
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

ترویج فرهنگ نماز باید از سنین پایین آغاز شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: ترویج فرهنگ نماز را باید از سن پایین شروع کرد تا نماز با خون و گوشت افراد آغشته شود و عمل به این فریضه واجب تا پایان زندگی او ادامه پیدا کند.
ترویج فرهنگ نماز باید از سنین پایین آغاز شود
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در نخستین همایش علمی و کاربردی یاوران نماز ستاد اقامه نماز که صبح امروز در سالن همایش غدیر مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد، بیان کرد: یاوران نماز افرادی هستند که با حقوق خاصی فعالیت ندارند و چشم‌داشت‌های مادی نخواهند داشت.
 
وی علم و مطالعه را از ویژگی‌های یاوران نماز برشمرد و افزود: افراد دارای سلایق و افکارهای مختلف هستند به همین علت باید از روش‌های مختلفی برای دعوت افراد به نمازخوانی استفاده کرد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه افراد باید با توجه به جایگاهشان شیوه دعوت خود را تعیین کنند، گفت: برخی اوقات افرادی با سخن فرد خاصی به سمت نمازخوانی هدایت می‌شوند و ما باید این مهرهای مرتبط را شناسایی و نسبت به هدف مورد نظر آگاه کنیم.
 
وی بر استفاده از شیوه‌های ابتکاری در دعوت افراد به نمازخوانی تاکید کرد و افزود: شهدا نیز در این رابطه ابتکارات خاصی از خود نشان می‌دانند که قابل تحسین بوده است.
 
قرائتی با اشاره به اینکه هر اقدامی باید با توجه به شرایط ویژه آن انجام شود، اظهار کرد: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایط خاصی است و ما باید به زمان و مکان و شیوه اجرای آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: نوشتن خاطرات زندگی و استفاده از تجربیات در عرصه‌های مختلف می‌تواند افراد را به کتاب‌نویسی و کتاب‌خوانی تشویق کند.
 
قرائتی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: هر فردی با ایمان و اخلاص برای خداوند قیام کند قطعا خداوند متعال نیز او را یاوری خواهد کرد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور افراد متقی را امام و پیشوای نمازگزاران دانست و تصریح کرد: یاوران نماز باید محبوبیت و جایگاه معنوی داشته باشند و این جایگاه می‌تواند با رفتار و گفتار نیکو به‌دست آید.
 
وی با بیان اینکه هر کاری نیازمند شیوه خاصی است، ابراز کرد: گفت‌و‌گوهایی که برای دعوت نماز انجام می‌شود باید کوتاه اما تاثیرگذار باشد زیرا برخی افراد به شنیدن حرف‌های طولانی عادت ندارند.
 
قرائتی خاطرنشان کرد: رفتار پیامبر اسلام برای مسلمانان الگوست و ایشان عبادات را به سادگی برای مردم تعریف می‌کردند به همین علت توانستند افراد زیادی را به سمت ایمان و تقوا هدایت کنند.
 
وی استفاده از رنگ شاد، بوی خوش، کلام نرم و روی شاداب را از ویژگی‌های یاوران نماز خواند و متذکر شد: نباید در گفت‌و‌گو با مخاطبان خودمان را برتر از دیگران بدانیم زیرا فرد مخاطب نخواهد توانست به خوبی گفته‌های شما را درک کند.
 
قرائتی اقامه نماز در دنیا را هدف امام زمان(عج) دانست و گفت: هر مقداری تلاش کنید، باری از دوش ایشان برداشته‌اید و ایشان در قبال کاری که انجام می‌دهید، یاریتان خواهند کرد.
 
این کارشناس مسائل دینی ابراز کرد: اگر فردی نیت کند و به یاری امام زمان(عج) بشتابد ایشان نیز در طول زندگی به صورت ویژه‌ای به یاری آن فرد خواهد آمد.
 
وی با تاکید بر اینکه غرور نباید به یاوران نماز نفوذ کند افزود: مسجد مقدس جمکران جایگاه والایی دارد و پرچمداران نماز می‌توانند در این همایش با استفاده از این مسجد جایگاه معنوی خود را ارتقاء بخشند.
 
قرائتی متذکر شد: ترویج فرهنگ نماز نیازمند دریافت خط سیاسی رهبری است و در این عرصه فرهنگی نباید به حزب و گروه خاصی وابستگی پیدا کنیم زیرا نخواهیم توانست به هدف مورد نظر برسیم.
 
وی از یاوران نماز به عنوان اقامه‌کنندگان اصلی نماز در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: ترویج فرهنگ نماز را باید از سن پایین شروع کرد تا نماز با خون و گوشت افراد آغشته شود و عمل به این فریضه واجب تا پایان زندگی او ادامه پیدا کند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcd950x.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما