شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 27839
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم مطرح کرد

اهتمام شورای فرهنگ عمومی قم به اقداماتی با رویکرد پیشگیرانه و نگاه علمی

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم با بیان اینکه اقدامات مناسبی با رویکرد پیشگیرانه و نگاه علمی و حرفه‌ای در حال انجام است گفت: بیشتر تلاش‌ها باید معطوف به کار فرهنگی در حوزه احیای معروف و انکار منکر و اصلاح فرهنگی جامعه باشد.
اهتمام شورای فرهنگ عمومی قم به اقداماتی با رویکرد پیشگیرانه و نگاه علمی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه امروز در گفت‌وگو با فارس در قم با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به فرهنگ عمومی در سطح جامعه اظهار کرد: مراجع عظام، مدرسان عظیم‌الشأن و دیگر بزرگان حوزه همه در سال اقتصاد و  فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت اصلاح فرهنگ عمومی و مهندسی فرهنگی کشور براساس ارزش‌ها، آداب و رفتار و هنجارهای اسلامی، هم توصیه‌های مختلفی و سودمندی ارائه کرده و هم راهنمایی و حمایت و عنایت نسبت به این مهم داشته‌اند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم با بیان اینکه ائمه جمعه قم، استاندار قم و مدیران نیز اهتمام جدی به امر رواج معروفات فرهنگی و اصلاح منکرات فرهنگی و اخلاقی داشته‌‌اند، اضافه کرد: به برکت اهتمام و حضور منظم و جدی امام جمعه و استاندار قم در راهبری شورای فرهنگ عمومی اقدامات امیدوارکننده‌ای در حال شکل‌گیری است.
 
وی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم را ظرفیت بزرگی برای کمک به اصلاح و رشد فرهنگ عمومی دینی کشور و استان برشمرد و اظهار کرد: خوب است در این کانو‌ن‌ها، هیئت‌های جوانان و نوجوانان و انصار و یاران فرهنگ عمومی، ایجاد شود تا از نهاد مسجد که پایگاه اصلی پاسداری از ارزش‌ها، آداب و رفتار توحیدی و اخلاقی جامعه است، به خوبی استفاده شود.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین ایزدپناه با بیان اینکه اقدامات و حرکت‌های مناسبی در نیروی انتظامی و دادگستری قم با رویکرد پیشگیرانه و نگاه علمی و حرفه‌ای در حال انجام است ادامه داد: منظور از نگاه پیشگیرانه این است که بیشتر تلاش‌ها معطوف به کار فرهنگی در حوزه احیای معروف و انکار منکر و اصلاح فرهنگی جامعه باشد و در قدم آخر برخورد انتظامی و نظامی و اقدام عملی صورت گیرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تشکیل معاونتی فرهنگی با نگاه پیشگیرانه در دادگستری استان تصریح کرد: در نیروی انتظامی نیز معاونت ویژه فرهنگی با منطق پیشگیرانه مشغول به کار است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های مناسب بسیج و سپاه و همچنین راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی در شهرداری بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی تمام مأموریت‌های خود را در قالب قرارداد فرهنگی تعریف کرده است و یکی از مأموریت اصلی چهارگانه‌اش را فرهنگ عمومی قرار داده است تا از نیروی عظیم حوزوی و تبلیغ و اندیشه‌وری و پژوهشی حوزویان برای اصلاح و رشد فرهنگ عمومی استفاده شود.
 
ایزدپناه در ادامه سخنان خود گفت: اقدام خوب دیگری که در سطح کشور انجام شده واگذاری مأموریت توسعه فرهنگ قرآنی به شورای فرهنگ عمومی است.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم در ادامه با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌ها در راستای اصلاح و رشد فرهنگ عمومی باید برگرفته و با هدایت قرآن و فرهنگ و سلوک و سیره اهل بیت(ع) باشد، افزود: بحمدالله میراث گسترده، راهگشا و سازنده‌ای از گفته‌ها و احادیث و سیره و رفتار اهل بیت(ع) و اصحاب آن‌ها در دسترس داریم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdci3var.t1ayp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما