يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 27881
با پایان یافتن ایام سوگواری ماه صفر،

برگزاری دروس حوزه‌های علمیه از ابتدای ماه ربیع الاول از سر گرفته شد

قم نيوز : قم نیوز: دروس حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید که به سبب ایام اربعین حسینی و عزاداری‌های پایان ماه صفر تعطیل شده بود، از ابتدای ماه ربیع الاول از سر گرفته شد.
برگزاری دروس حوزه‌های علمیه از ابتدای ماه ربیع الاول از سر گرفته شد
به گزارش قم نیوز ، دروس حوزوی که به سبب اربعین حسینی و ایام عزاداری انتهای ماه صفر تعطیل شده بود، از ابتدای ماه ربیع الاول مجددا آغاز شده است.
 
این دروس که همگی دروس سطح عالی حوزه علمیه قم هستند، توسط آیات اعظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و جوادی آملی و شبیری زنجانی در مسجد اعظم قم ارائه می‌شوند.
 
 آیت الله جعفر سبحانی، هر روز صبح از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت 8 تا 9 به ارائه درس خارج اصول می‌پردازد و در همین ساعت، آیت‌الله جوادی نیز به ارائه مبحث بیع از درس خارج فقه اقدام می‌کند.
 
آیت الله مکارم شیرازی از ساعت 9 تا 10 در مسجد اعظم قم درس خارج فقه خود را برای طلاب و علاقمندان بیان می‌کند که این درس اکنون به کتاب الحج رسیده ‌و آیت الله نوری همدانی نیز از ساعت 10 تا 11 به ارائه درس خارج فقه می‌پردازد.
 
در همین زمان، آیت الله شبیری زنجانی درس خارج فقه خود را ارائه می‌کند و سپس آیت الله جوادی آملی از ساعت 11 تا 12 (قبل از اذان ظهر) به ارائه درس تفسیر قرآن می پردازد که این درس در بین غیر طلاب نیز علاقمندان زیادی دارد.
 
درس آیت الله علوی گرگانی نیز صبح‌ها در محل بیت ایشان برگزار می‌شود تا ساعت 10 صبح به پایان می‌رسد.
 
بیشتر مراجع عظام تقلید بعدازظهرها درسی را ارائه نمی‌کنند اما آیت الله جعفر سبحانی از ساعت 17 تا 18 به ارائه درس خارج فقه می‌پردازد.
 
دروس مراجع عظام تقلید در روزهای چهارشنبه به سبب اشاره این اساتید به مسائل روز، مورد توجه بیشتر اهل سیاست و مسائل اجتماعی قرار دارد و بازتاب مسائل متبلا به جامعه را چهارشنبه‌ها در رهنمودها و تذکرات مراجع بیشتر می‌توان دید.
 
دروس دیگر اساتید و بزرگان حوزه نیز در طول هفته در مدرسه فیضیه و دیگر مدارس حوزه علمیه قم برگزار می‌شوند و به استثناء روزهای تعطیل رسمی یا شهادت ائمه بزرگوار شیعه، بدون وقفه ادامه دارند.
 
در سایر استان‌ها از جمله حوزه علمیه اصفهان و حوزه علمیه مشهد نیز دروس براساس همین برنامه درسی برگزار می‌شود و دروس حوزوی در حوزه‌های علمیه نجف و دیگر شهرهای مذهبی تشیع ‌برقرار است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfycd0.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما