دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 27898
عضو مجلس خبرگان رهبری:

حصر برای سران فتنه «نعمت» است

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حصر برای سران فتنه «نعمت» است، می گوید: اگر قرار است سران فتنه رفع حصر شوند باید دادگاه علنی برگزار و نتیجه آدم کشی، بی‌حرمتی‌ها و آشوب‌های آن‌ها در فتنه ۸۸ مشخص شود.
حصر برای سران فتنه «نعمت» است
به گزارش قم نیوز ، آیت الله اسدالله ایمانی عضو مجلس خبرگان رهبری و از اساتید حوزه علمیه است که در گفت‌وگو با تسنیم از مدیریت هوشمندانه و سعه صدر مقام معظم رهبری در برخورد با فتنه گران سخن گفت.
 
با توجه به اینکه 10 سال پس از فتنه 18 تیر 78، فتنه دیگری در خرداد سال 88 آغاز شد، شما ریشه این فتنه جدید را از کجا می‌دانید؟ چه عاملی سبب شد تا مردم به ماهیت اصلی فتنه گران پی ببرند؟
 
آیت الله ایمانی: فتنه موضوعی است که در تمام مقاطع تاریخی گذشته و آینده اتفاق می‌افتد و ریشه و علت اصلی آن هوای نفسانی انسان‌ها و حرکت در مسیر بدعت‌ها و روش‌های ناپسند است.
 
سران فتنه انسان‌های درگیر به آلودگی‌های نفسانی هستند و افرادی هم که به حمایت از آن‌ها می‌پردازند از هوای نفسانی خویش پیروی می‌کنند. خواسته‌های نفسانی برخی اشخاص بود که دشمنان خارجی هم آن را دنبال کردند و سکوت برخی افراد در د اخل برای رسیدن به منافعشان سبب تداوم آن شد.
 
ملت ایران در طول چند ماه شاهد اهانت‌های فتنه گران به نظام و انقلاب و مقام معظم رهبری بود اما آن اتفاقاتی که در روز عاشورا صورت گرفت جامعه را منقلب کرد و آن اهانت‌هایی که علیه عزاداران حسینی، نماد‌های عاشورا و بی‌حرمتی به اباعبدالله (ع) عاملی شد که مردم متوجه ماهیت واقعی فتنه گران شوند. مدم متوجه شدند این افراد با اصل اسلام و امام حسین (ع) هم مشکل دارند.
 
پس از واقعه عاشورای 88 مشخص شد فتنه گران نه تنها برای امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ارزشی قائل نیستند حتی به امام حسین (ع) که اسوه و الگوی ملت ایران و شیعیان است، هم جسارت می‌کنند. از همین حیث روح دینی حاکم بر دل‌های مردم سبب شد حماسه 9 دی شکل بگیرد و 8 ماه فتنه‌گری سران فتنه به اتمام برسد.
 
در فتنه 88 افراد ریشه‌داری نقش آفرینی کردند، تحلیل شما در مورد ریزش‌ها و رویش‌های پس از انقلاب اسلامی چیست؟
 
آیت الله ایمانی: در تمام فتنه‌ها از صدر اسلام، ریزش و رویش‌هایی وجود داشته است. افرادی که منافع آن‌ها در خطر است و بصیرتشان دچار مشکل می‌شود، جز ریزش‌های فتنه هستند. از سوئی افرادی هم بدون هوای نفس و ذهنیت مسائل را ارزیابی کرده و حق و باطل را می‌بینند و بعد از اینکه گرد و خاک فتنه خوابید، رویش پیدا می‌کنند. لذا در تمام فتنه‌ها هم ریزش و هم رویش داریم و این یک مسئله طبیعی است. در صدر اسلام طلحه و زبیر ریزش‌های فتنه بودند و انسان‌های صالح رویش‌های آن دوران؛ در زمان فتنه سال 88 هم برخی خواص و چهره‌های شناخته شده ریزش کردند و مردود شدند.
 
 به نظر شما رهبر معظم انقلاب چگونه با بدعت‌ها و دیکتاتوری‌ها مقابله کردند؟
 
آیت الله ایمانی: بالا‌ترین مدیریت رهبر معظم انقلاب را ما در فتنه 88 شاهد بودیم. ایشان با صبر و ملایمت تلاش کردند تا اشخاص به فتنه 88 جذب نشوند و افرادی که جذب شدند را با متانت و صبر بازگرداندند. ایشان دستور بازنگری آرا را صادر کردند و فرمودند صندوق‌ها مجدد باز شود و نیز برای شکایت افراد معترض به نتیجه انتخابات زمان بیشتری را قرار دادند. مقام معظم رهبری از روی درایت و بینش خویش با معترضان جلسه گذاشتند و صحبت‌ها را شنیدند؛ ایشان فضا را برای بازگشت آن‌ها فراهم ساختند. رهبر معظم انقلاب با برخورداری و الگوگیری از روش و منش امام علی (ع) به خوبی چشم فتنه را کور و طراحی دشمن را باطل کردند.
 
این روزها مباحثی درباره رفع حصر سران فتنه شنیده می‌شود. تحلیل حضرتعالی در باره این مسائل چیست؟ 
 
آیت الله ایمانی: حصر برای سران فتنه «نعمت» است چراکه نزدیکان و مشاوران سران فتنه دیگر با آن‌ها ارتباطی ندارند و برایشان مشکلی ایجاد نمی‌کنند؛ آن‌ها در این شرایط می‌توانند در مسیر الهی حرکت و از اقدامات و عملکرد خویش در فتنه 88 توبه کنند.
 
باید در نظر داشت که سران فتنه عامل تحریم‌های شدید دشمنان علیه کشورمان شدند، آنها مشکلات عدیده‌ای برای ملت ما فراهم کردند و سبب شدند انسان‌های بی‌گناهی کشته شوند. به واسطه اقدامات آن‌ها تهمت‌های بسیاری به نظام زده شد و هتک حرمتی که روز عاشورا توسط فتنه گران به امام حسین (ع) شد، عاملش سران فتنه بودند؛ به هرحال این اقدامات، گناهانی نیست که قابل گذشت باشد.
 
لذا «حصر» برای سران فتنه حداقل مجازات است تا به فکر توبه باشند و به دور از اطرافیان خویش، راه صحیح را انتخاب کنند. اگر قرار است رفع حصر شود باید دادگاه علنی برگزار و نتیجه آدم کشی، بی‌حرمتی‌ها و آشوب‌های آن‌ها در فتنه 88 مشخص شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdjj0x.yt05n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما