چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : 27966
عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران:

عناصر فتنه بی‌مسئولیتی خود را نسبت به مصالح نظام به نمایش گذاشته‌اند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران گفت: افرادی که در هر مقطعی مرتکب خطا و اشتباهی خلاف امنیت و صلاح کشور مرتکب شوند، فاقد صلاحیت این هستند که حتی کوچک‌ترین مسئولیت را به آنان سپرد.
عناصر فتنه بی‌مسئولیتی خود را نسبت به مصالح نظام به نمایش گذاشته‌اند
به گزارش قم نیوز، محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با تسنیم در قم، با اشاره به  فتنه 18 تیر 78 و فتنه 88 ‌اظهار داشت: به وجود آمدن این اتفاقات در تاریخ انقلاب اسلامی بر اساس فرمول از پیش تعیین‌شده به وجود نیامده است و شرایط عقلی و منطقی افراد سبب به وجود آمدن این موارد می‌شود.
 
عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران افزود: در آیات قرآن خداوند تأکید می‌کند که به وجود آمدن برخی از اتفاقات جوامع تابع تحولات درونی آن جامعه و منطقه است، اگر جامعه‌ای مسیر عقلانی را ادامه دهد با مشکلات پیچیده و غیرقابل‌حل مواجه نمی‌شود.
 
وی تصریح کرد: اگر در جامعه افراد مسیر غیرعقلانی را ادامه ندهند دچار تنش، فرسایش و بحران می‌شوند، اگر جامعه ما همه افراد در مسیر عقل و اندیشه صحیح قدم بردارند اگر مشکلی هم به وجود بیاید بی‌شک قابل‌حل‌شدن است، البته باید در نظر داشت که اگر جامعه در راستای قانون قدم بردارد مجال ورود تنش به بطن جامعه را نمی‌دهد.
 
کوشکی با اشاره به وقایع سال 88 عنوان کرد: آنچه در فتنه 88 شاهد بودیم محصول بی‌توجهی بخشی از سیاستمداران و قدرت‌طلبان کشور نسبت به عقلانیت قانون بود که این بی‌توجهی سبب دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور شد و مدت قابل‌توجهی کشور را درگیر کرد.
 
عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران تأکید کرد: در آن شرایط اگر حضور عقلانی مردم در 9 دی نبود این مسئله ادامه داشت، در 9 دی مردم به‌عنوان صاحب عقلانیت و فصل الخطاب با حرکتی انبوه، با اقدامی عقلانی و کم‌هزینه به این فتنه خاتمه دادند و کشور را به شرایط عادی بازگرداندند.
 
وی خاطرنشان کرد: افرادی که در هر مقطعی مرتکب خطا و اشتباهی خلاف امنیت و صلاح کشور مرتکب شوند، فاقد صلاحیت این هستند که حتی کوچک‌ترین مسئولیت را به آنان سپرد زیرا بی‌مسئولیتی و بی تعهدی خودشان را نسبت به مصالح نظام به نمایش گذاشته‌اند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjmhe8.uqeamzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما