پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب : 28164
چهارشنبه شب در قم

مجمع عمومی جامعه مدرسین با سخنرانی آیت‌الله جوادی‌آملی تشکیل شد

قم نيوز : قم نیوز: سومین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین با سخنرانی آیت‌الله جوادی‌آملی و قرائت پیام آیت‌الله سبحانی برگزار شد.
مجمع عمومی جامعه مدرسین با سخنرانی آیت‌الله جوادی‌آملی تشکیل شد
به گزارش قم نیوز ، سومین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه چهارشنبه شب در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار شد.
 
در این اجلاس، آیت‌ عظام جوادی‌آملی، حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و مقتدایی دبیر شورای عالی جامعه مدرسین و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین و جمعی از اساتید سطوح عالی حوزوی حضور داشتند.
 
ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه طی سخنانی اظهار کرد: مجمع عمومی جامعه مدرسین با حضور حدود 400 نفر از اساتید سطح و عالی تشکیل شد و تاکنون 45 جلسه شامل 28 جلسه رسمی هیئت رئیسه و 12 جلسه در محضر مراجع تقلید هم برگزار شده است تا گزارشی از روند شکل‌گیری مجمع عمومی به محضر رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برسد.
 
وی با اشاره به تشکیل 11 کمیته در مجمع عمومی گفت: آموزش، پژوهش، تهذیب و تبلیغ، رصد شبهات، برنامه‌ریزی به منظور مهاجرت فضلا و علما به شهرهای مختلف، مطالبات رهبری و مراجع، جذب افراد جدید از میان اساتید سطوح عالی و تکریم اساتید از جمله این کمیته‌ها هستند.
 
در ادامه پیام آیت‌الله جعفر سبحانی توسط فرزند این مرجع تقلید قرائت شد و سپس آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی جامعه مدرسین سخنرانی کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار پیشنهاد تشکیل مجمع عمومی را دادند و پس از تاسیس هم آن را مورد عنایت ویژه قرار دادند و همچنین مراجع تقلید هم تشکیل این مجمع را تایید کرده‌اند.
 
وی با تاکید بر ادامه شیوه مجتهدپروری در حوزه‌های علمیه به عنوان سنتی دیرینه گفت: اساتید باید به گونه‌ای روند پرورش علمی طلاب را مد نظر داشته باشند که شاگردان‌شان در آینده مجتهد یا مرجع تقلید شوند.
 
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی استاد حوزه علمیه و مفسر عالی قرآن نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه مخالفان امامت بیش از هر چیز بر روی کلام کار کردند و هندسه کلام را وارونه جلوه دادند گفت: بعد از سقیفه هم همین رویه ادامه یافت.
 
وی افزود: هر جا تعصب جاهلانه با قدرت جاهلی جمع شود شمشیر حاکم شده و داعش، نتیجه چنین تفکرات و تعصباتی در روزگار ماست.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcay6nu.49nai15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما