دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : 28283
مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی قم:

ایاب و ذهاب اساسی ترین مشکل دانش آموزان استثنایی قم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قم، مشکل ایاب و ذهاب را اساسی ترین مشکلات دانش آموزان استثنایی این استان ذکر کرد.
ایاب و ذهاب اساسی ترین مشکل دانش آموزان استثنایی قم است
به گزارش قم نیوز ، \'حسین کبیری\' عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم افزود: 982 نفر از دانش آموزان استثنایی قم با سرویس ایاب و ذهاب تردد می کنند و تعداد زیادی از دانش آموزان توانایی پرداخت هزینه سرویس را نداشته اند.
 
وی ابراز داشت: بضاعت مالی خانواده ها به دلیل مشکلات دارو و درمان و سایر هزینه ها کم است و آن ها در تهیه هزینه سرویس ایاب و ذهاب با مشکل روبرو هستند.
 
وی گفت: کل هزینه سرویس سال تحصیلی جاری دانش آموزان استثنایی استان قم 502 میلیون تومان است که 175 میلیون تومان آن توسط والدین پرداخت می شود و 279میلیون تومان اعتبار مورد نیاز جهت رفع مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان است که امیدواریم شاهد همکاری استانداری در تهیه این رقم باشیم.
 
کبیری با اشاره به فعالیت 28 واحد و مرکز آموزش استثنایی در گروه های مختلف معلولیت در استان قم ابراز داشت: در مجموع یکهزار و 700 دانش آموز در مدارس خاص استثنایی اشتغال به تحصیل دارند.
 
وی ابراز داشت: عمده مشکل آموزش و پرورش استثنایی استان، فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی در منطقه پردیسان است و اکنون 92 نفر از دانش آموزان در پردیسان ساکن هستند.
 
وی افزود: با توجه به معلولیت تعدادی از دانش آموزان، فضاهای آموزشی مدارس برای رفت و آمد آن ها مناسب سازی نشده است و از هفت واحد دو طبقه آموزشی استثنایی، سه واحد فاقد بالابر است که نیازمند اعتبار مالی از سوی مسوولان استان برای حل این مشکل هستیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcc1iqi.2bq448laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما