کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گردهمایی کانونهای دینی کشورهای مختلف جهان درقم برگزار می شود

خبرگزاری ايرنا , 23 دی 1393 ساعت 19:24

قم نیوز: مدیر روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س) از برپایی گردهمایی کانون های دینی کشورهای مختلف جهان در قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز ،حجت الاسلام \'سید محمد صادقی آرمان\' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم اظهار داشت: این نشست طی روزهای دوم تاششم بهمن ماه در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم ترتیب خواهد یافت.
 
وی با بیان اینکه این همایش با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جامعه المصطفی(س) برگزار می شود ،افزود: کانون های دینی فعال در کشورهای آذربایجان،افغانستان،بلاروس،بنگلادش پاکستان،برزیل،تاجیکستان،ترکیه،روسیه،ساحل عاج،ماداداسکار،میانمار،نیجریه و هندوستان که در زمینه اهل بیت (ع) فعالیت می کنند در این همایش چهار روزه شرکت خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه نمایشگاهی برای معرفی فعالیت های آستان مقدس حضرت معصومه در حاشیه این نمایشگاه برپا خواهد شد،افزود: این همایش فرصت مناسبی برای ایجاد حلقه های اتصال بین این کانون ها و همچنین معرفی بیشتر ابعاد مختلف شخصیت این بانوی گرامی اسلام در سطح جهان به شمار می رود.
 
مسوول روابط عمومی حرم حضرت معصومه همچنین با بیان اینکه این آستان به مناسبت فرار رسیدن سالروز ورود آن حضرت به شهر قم برنامه های گسترده ای را پیش بینی کرده است،افزود: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی از استادان حوزه و دانشگاه در شبستان حرم در چهارشنبه شب هفته جاری آغاز و تا سالروز وفات آن حضرت در یازدهم بهمن ماه ( 10 ربیع الثانی ) ادامه پیدا می کند.
 
وی با اشاره به برگزاری آیین نمادین استقبال از حضرت معصومه طبق سنت هر ساله همزمان با با سالروز ورود آن حضرت به قم در پنجشنبه هفته جاری تصریح کرد: این مراسم از ساعت 8:30 دقیقه صبح با حرکت قشرهای مختلف مردم و خادمان حرم از میدان معصومیه تا حرم برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به برخی برنامه های در نظر گرفته شده دراین ایام ،تصریح کرد: محفل ادبی و شعر خوانی شاعران آیینی و سلسله جلسات زمزم معرفت با موضوع تبیین جایگاه آن حضرت و آیین خطبه خوانی و شکر گذاری خادمین از جمله آن است.
 
صادقی آرمان با اشاره به عزاداری خادمین و همچنین شمع گردانی در شام وفات حضرت،تصریح کرد: برگزاری محافل کریمه در رواق حضرت خدیجه و همچنین برپایی ویژه برنامه های کودک و نوجوان با موضوع های مختلف قرآنی،قصه گویی، نقاشی، رنگ آمیزی و کاردستی از جمله برنامه های دیگر این ایام به شمار می رود.
 
وی برگزاری همایش \'فاطمه شهر قم\' در روزهای 27 تا 29 دیماه در بیت النور،
 
، برنامه های متنوع برای زایران غیر ایرانی شامل مسابقه ها و نشست های تخصصی به زبان های عربی،اردو،آذری و انگلیسی ، برگزاری جنگ کودک و نوجوان به زبان های عربی،اردو و آذری ، مسابقات روزانه قدمگاه کریمه از دیگر برنامه های این ایام ذکر کرد.
 
وی با اشاره به تولید محتوا برای شبکه های ماهواره ای ویژه محبان اهل بیت در خارج از کشور، تصریح کرد: در این ایام تورهای حرم گردی به 36 زبان زنده دنیا تهیه و از شبکه های ماهواره ای پخش خواهد شد.
 
انتهای پیام/136


کد مطلب: 28303

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/28303/گردهمایی-کانونهای-دینی-کشورهای-مختلف-جهان-درقم-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir