قم نيوز : قم نیوز: آیت الله 'ناصر مکارم شیرازی' از مراجع تقلید با بیان اینکه اقدام تروریستی در فرانسه محکوم است، گفت: ترور برای دوست و دشمن صحیح نیست و از منظر اسلام ترور امری ممنوع و محکوم است.
آیت الله مکارم شیرازی اقدام تروریستی در فرانسه را محکوم کرد
به گزارش قم نیوز ، وی روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به حادثه تروریستی فرانسه اشاره کرد و افزود: در روزهای گذشته خبری مبنی بر سرایت داعش به اروپا و حمله به دفتر روزنامه ای با 10 مجروح و دو فقره گروگان گیری انتشار یافت؛ این اتفاق در نقاط دیگر جهان نیز رخ می دهد و به یقین 17 نفر کشته شدند و ما این مساله را محکوم می کنیم.
 
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به واکنش های شکل گرفته نسبت به این حادثه تروریستی، گفت: ابتدا راهپیمایی میلیونی شکل دادند؛ روسای کشورها را در پاریس گردهم آوردند و این مسائل را محکوم کردند، چراکه تمام اروپا به وحشت افتاد.
 
وی با تاکید بر اینکه تکفیری ها با اسلام بیگانه هستند، بیان کرد: این مساله را از داعش به تمام مسلمانان عمومیت دادند، در حالی که علمای اسلام در قم، الازهر و سوریه با برگزاری کنگره های ضدتکفیر، تاکید کردند داعش و نکفیری ها ارتباطی با اسلام ندارند.
 
 
 
** انتشار کاریکاتورهای موهن، عاقلانه نیست
 
وی با اشاره به اینکه دفتر روزنامه ای که به آن حمله شده قول داده است که کاریکاتورهایی از نبی مکرم اسلام طراحی کند و به 16 زبان دنیا انتشار دهد، اظهار داشت: این اقدامات عاقلانه نیست؛ با این اقدام به همه مسلمانان اعلان جنگ داده می شود در حالی که آن ها از داعش ضربه خوردند.
 
 
 
**غربی ها از کمک به داعش جلوگیری کنند
 
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه غربی ها باید ریشه ها را پیدا کنند و بخشکانند و جلوی کمک ها به داعش را بگیرند، گفت: اگر به داعش کمکی نشود آن ها یک ماهه دوام نمی آورند، چراکه ارتش و جمعیت مردمی عراق با داعش مقابله و این گروه را ریشه کن خواهد کرد.
 
آیت الله مکارم شیرازی با پرهیز از اقدامات تند، بی دلیل و دشمن زیاد کن، غربی ها را به اقدامات عاقلانه دعوت کرد و گفت: با راهپیمایی به طور موقت تسکین داده می شود، اما آتش زیر خاکستر می ماند و باید ریشه ها خشکانده شود.
 
وی با اشاره به اینکه فکر می کنیم برخی از امور در حمایت از ائمه(ع) است؛ اما در حقیقت این گونه نیست و به ائمه(ع) ضربه وارد می کند، اظهار داشت: برخی افراد تصور می کنند با حمله به مقدسات دیگران از امام زمان(ع) حمایت می کنند؛ اما این گونه مسائل ضمن اینکه حمایت نیست، موجب تفرقه بین امت اسلام برای مواجه با دشمنان می شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اتحاد غربی ها، گفت: امروز شاهد این هستیم که غربی ها اتحادیه اروپا دارند، اما مسلمانان به جان خود افتاده اند در حالی که این مساله صحیح نیست و امیدواریم به گونه ای عمل کنیم که در فرقه ناجیه قرار بگیریم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف روحانیت در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: روحانیت به عنوان نخبگان و مومنان باید به خانواده ها و جوانان اهتمام داشته باشند و در محله و خانواده خود الگو باشند.
 
وی با اشاره به خطراتی که امروز نسل جوان را تهدید می کند، گفت: روحانیت باید مراقب جوانان باشند، چراکه آن ها در معرض خطرات بسیاری هستند.
 
آیت الله مکارم شیرازی در پایان گفت: ظهور امام زمان(عج) مایه حیات جامعه بشری است و عدالت را ایجاد می کند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchxxni.23n6idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما