چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : 28330

نخستین جلسه ستاد تسهیلات زائران نورزی استان قم تشکیل شد

قم نيوز : قم نیوز: نخستین جلسه ستاد تسهیلات زائران نورزی استان قم ‌با حضور استاندار این استان تشکیل شد.
نخستین جلسه ستاد تسهیلات زائران نورزی استان قم تشکیل شد
به گزارش قم نیوز ، ظهر امروز نخستین جلسه ستاد تسهیلات زائران نوروزی در سالن امام رضا(ع) استانداری قم با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد که در این نشست دستگاه‌ها به شرح وظایف خود در این ایام پرداختند.
 
حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش با اشاره به تعامل استاندار و شهرداری برای برنامه‌ریزی تعطیلات نوروزی اظهار داشت: هیچ دستگاه و نهادی اجازه نصب کیوسک در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و هسته مرکزی شهر را ندارد و در ایام نوروز نیز هلال‌احمر تنها با نصب چتر در اطراف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران می‌تواند به مردم ارائه خدمات داشته باشد.
 
استاندار قم با اشاره به تلاش برای حفظ زیبایی و طراوت هسته مرکزی شهر قم در ایام سال به‌ویژه در نوروز افزود: احداث کیوسک در ایام نوروز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و هسته مرکزی شهر چهره شهر را زشت می‌کند و پس از نوروز نیز این کیوسک‌ها چهره شهر را کریه و زشت می‌کنند باید توجه داشت که سال گذشته ستاد تسهیلات زائران و کمیته‌های این ستاد عملکرد خوبی داشتند که رضایت مسافران نوروزی را به همراه داشت.
 
صالحی منش تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در نوروز فعالیت مثبتی را ارائه کرد و بسیاری از مردم و در راه ماندگان را به وطن‌های خودشان بازگرداند البته در این ایام باید از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها استفاده کرد و سرویس‌های بهداشتی و تأسیسات آب آشامیدنی آن‌ها را باید تجهیز کرد.
 
استاندار قم با اشاره به فعالیت گسترده ستاد تسهیلات زائرین در ایام نوروز خاطرنشان کرد: امیدواریم در آغاز سال 94 نیز شاهد این ستاد با فعالیت‌های روشن و مثبت خود سبب رفاه حال زائران و مسافران شود.
 
مدیر حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی مشکلات نوروزی اظهار داشت: آمارهای ارائه‌شده در ایام نوروز باید به‌صورت میدانی جمع‌آوری شود، راهکارهای رفع آسیب‌های موجود بررسی شود، البته حرم مطهر حضرت معصومه(س) دو کمیته فرهنگی و خدماتی برای ایام نوروز تشکیل داده تا به‌وسیله آن به زائران و مجاوران ارائه خدمات کند.
 
حجت‌الاسلام عبدی با اشاره به اهمیت آماده‌باش ستاد زائران در طول سال، تصریح کرد: در تمام ایام سال بسیاری از مردم به‌قصد زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به قم سفر می‌کنند که باید در طول سال آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی به زائران وجود داشته باشد.
 
وی گفت: باید توجه داشت پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر برای آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیستند درحالی‌که در بسیاری از تابلوها با عنوان پارکینگ طبقاتی زائر یا پارکینگ حرم مطهر در مسیرهای ورودی و هسته مرکزی شهر نصب‌شده است که باید این تابلوها نیز اصلاح شود.
 
‌عبدی با اشاره به حضور متکدیان و دست‌فروشان در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) بیان کرد:  مسئولان باید نسبت به جلوگیری و جمع‌آوری متکدیان، معتادان و دست‌فروشان در اطراف آستان مقدس حضرت معصومه (س)تلاش کنند تا حضور آن‌ها در اینجا سبب ایجاد مشکلات برای زائران و مجاوران نشود.
 
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آمادگی کامل شهرداری قم برای فعالیت‌های نوروزی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در مناطق هشت‌گانه، سه هزار نفر از کارکنان خدمات شهری در ایام نوروز آماده‌باش هستند.
 
مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به تلاش برای ایجاد رفاه زائران افزود: بوستان‌های قم برای ایام نوروز برای ارائه سرویس، مجهز به نمازخانه، روشنایی و استقرار مسافران در ایام نوروز آماده‌سازی شده ‌و 15 بوستان نیز برای استقرار مسافران و زائران نوروزی مهیا شده که بوستان‌های فدک و امام رضا(ع) نیز مانند سال گذشته آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند البته در این ایام حمل‌ونقل مسافران به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران رایگان است.
 
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت کمیته و نهادها برای نظارت بر تخلفات گفت: در این ایام با تخلفات به‌شدت برخورد می‌شود و البته تقارن نوروز و فاطمیه سبب می‌شود تا نمای شهری در این ایام رنگ و بویی فاطمی داشته باشد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfxmd0.w6dcmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما