پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۲۶
کد مطلب : 28342
شهردار قم عنوان کرد

تحقق شعار جهانی اندیشیدن و جهانی عمل کردن در قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به اقدامات خوبی که در مجلس برای حمایت از شهرداری کلانشهرها صورت گرفته است، گفت: جهانی اندیشیدن و بین‌المللی عمل کردن در قم در دوره جدید محقق شده است.
تحقق شعار جهانی اندیشیدن و جهانی عمل کردن در قم
به گزارش قم نیوز ، محمد دلبری عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از پل جمهوری اظهار کرد: شهرداری قم درصدد ارائه خدمات متوازن به مردم قم در مناطق گوناگون شهری است.
 
وی افزود: مردم مناطق دو و چهار قم همکاری خوبی با شهرداری در زمینه تملک اراضی، برای احداث پل جمهوری داشته‌اند که از همه آنها تشکر می‌کنیم.
 
شهردار قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر ضرورت محرومیت‌زدایی از منطقه نیروگاه تاکید کرده‌‌اند، گفت: ساخت پل جمهوری که مناطق دو و چهار را به یکدیگر متصل می‌کند گامی در راستای تحقق منویات و مطالبات ایشان هم محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: پل جمهوری با طول یک‌هزار و 100 متر یکی از بزرگ‌ترین پل‌های شهر قم محسوب می‌شود که در دو مسیر سه لاینه طراحی و اجرا شده است.
 
دلبری با اشاره به مدیریت زمان و کاهش ترافیک به عنوان یکی از آثار مفید پل جمهوری برای قم خاطرنشان کرد: این پل و دیگر طرح‌های عمرانی می‌توانند موجب پیشرفت شهر قم به عنوان یکی از کلانشهرهای ایران اسلامی شوند.
 
شهردار قم با بیان اینکه انتخاب نماینده قم در مجلس به عنوان رئیس قوه مقننه موجب پیشرفت شهر کریمه اهل بیت (س) شده‌‌ است، گفت: جهانی اندیشیدن و بین‌المللی عمل کردن در قم در دوره جدید محقق شده است.
 
وی با اشاره به بودجه حدود 800 میلیارد تومانی برای شهر قم در سال جاری عنوان کرد: برای سال آینده لایحه پیشنهادی یک‌هزار و 300 میلیاردی به شورای شهر قم ارائه می‌شود؛ اقدامات خوبی در مجلس برای حمایت از شهرداری کلانشهرها صورت گرفته که می‌تواند گام موثری در راستای جلوگیری از دولتی شدن شهرداری‌ها باشد.
 
شهردار قم با بیان اینکه اگر قوانین مربوط به شهرداری‌ها در سطح کشور اصلاح شوند گام بلندی در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری برداشته می‌شود، گفت: در حال حاضر وضعیت بودجه را می‌دانیم و درصدد هم هستیم با برنامه‌ریزی و همدلی میان همه مدیران استانی و شهری، قم را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی به پیشرفت مورد نظر برسانیم.
 
وی عنوان کرد: بیشتر رهنمودهای رئیس مجلس برای کار در قم را محقق کرده‌ایم؛ نخستین موضوع، تدوین سند راهبردی برای ادامه کار بود که در این راستا برنامه‌ای پنج ساله برای قم نوشته شد؛ سه برنامه چهارساله هم در قالب افق 1404 برای شهر قم تدوین شده است که این برنامه‌ها با توجه به چهارساله بودن دوره‌های شورای شهر، نوشته شده‌‌اند.
 
شهردار قم افزود: قم ام‌القرای جهان اسلام و تشیع است و به همین دلیل باید به نیازهای عمومی شهر توجه داشت؛ امروز شهرداری قم از حالت تک بعدی خارج شده و به نهادی اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است.
 
شهردار قم با اشاره به پروژه شهید کاظمی، گفت: این پروژه با هدف رفع مشکل پارکینگ در هسته مرکزی شهر به مرحله اجرا در می‌آید که بخش عمده تملک اراضی آن صورت گرفته و بخش خصوصی هم قرار است 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این زمینه داشته باشد که تاکنون 150 میلیارد تومان آن محقق شده است.
 
وی اضافه کرد: در راستای توجه به امر سرمایه‌گذاری و با درایت اعضای شورای شهر، ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری را تشکیل داده‌ایم زیرا این امر جزء مطالبات مسئولان شهر و استان و نمایندگان مردم قم در مجلس بود؛ ریاست این ستاد بر عهده استاندار و دبیری آن هم بر عهده شهرداری است.
 
دلبری با بیان اینکه درصدد هستیم به سرمایه‌گذاران طی یک هفته پاسخ بدهیم، گفت: این امر سبب می‌شود شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در قم باشیم.
 
شهردار قم بیان کرد: طی سه سال گذشته بیش از یک‌هزار میلیارد تومان پروژه شهری در قم شروع شده یا به اتمام رسیده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcirpar.t1av52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما