شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : 28409
آیت الله نوری همدانی:

دشمن برای تضعیف اسلام، دست به هر فتنه ای می زند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله 'حسین نوری همدانی' از مراجع تقلید در قم با بیان اینکه غرب به دنبال اسلام هراسی است، گفت: دشمن دست به هر فتنه ای می زند تا اسلام را تضعیف کند.
دشمن برای تضعیف اسلام، دست به هر فتنه ای می زند
به گزارش قم نیوز ، وی روز شنبه در دیدار رییس دانشگاه پیام نور قم، با اشاره به توطئه های غرب برای اسلام هراسی، تصریح کرد: غربی ها از گسترش اسلام و انقلاب ناراحتند و بر همین اساس تمام برنامه های خود را مانند به وجود آوردن گروه های تروریستی تکفیری بسیج کردند تا بتوانند جلوی نفوذ اسلام را در منطقه بگیرند.
 
آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: غربی ها برای از بین بردن اسلام حتی با پول دولت های عربی، گروه هایی را به وجود آوردند و امنیت کشورهای منطقه مانند سوریه و عراق را از بین برده اند و این کارها بیانگر این حقیقت است که دشمن به هر جنایتی دست می زند تا بتواند از نفوذ اسلام جلوگیری کند.
 
 
 
* دانشگاه ها از علوم سکولار فاصله بگیرند
 
وی به وظایف حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه های درسی بر اساس مبانی اسلام یکی از اولویت ها می باشد، زیرا با درس و علم انسان به حقایق عالم می رسد و علوم اسلامی مبین حقایق عالم است؛ بنابراین باید در این عرصه خوب عمل کنیم و مبانی اسلام را وارد دانشگاه ها کنیم.
 
وی اظهار داشت: باید علومی در دانشگاه تعلیم داده شود که بر اساس سنت خدا و سیره اهل بیت(ع) باشد و علومی که برگرفته از علوم غربی ها و سکولار باشد به درد دانشگاه ها نمی خورد.
 
این مرجع تقلید گفت: علوم اسلامی علوم سکولار نیست، علومی است که از دین و آیین مکتب الهی گرفته شده است و اگر این علوم به درستی در دانشگاه تعلیم داده شود، قطعا جامعه آبادی خواهیم داشت.
 
وی تاکید کرد: باید سعی کنیم در دانشگاه ها بر علومی تکیه کنیم که جنبه الهی و توحیدی داشته باشد و از سکولار بودن به دور باشد.
 
وی با بیان اینکه فراهم آوردن مقدمات دانش عبادت است، گفت: همان طوری که تحصیل در اسلام عبادت است، فراهم کردن تحصیل مقدمات دانش هم عبادت می باشد.
 
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه کار حوزه و دانشگاه در بعد تربیتی از مشکل ترین و موثر ترین کارهاست، افزود: اساسا هرکاری که با روح مردم و جامعه در ارتباط باشد، کار مشکلی است، زیرا فرهنگ مهمترین بعد از ابعاد زندگی انسان ها می باشد.
 
 
 
* فضای دانشگاه ها اخلاقی باشد
 
وی خاطرنشان ساخت: دومین برنامه ای که در دانشگاه باید مورد توجه واقع شود، فضای دانشگاه است؛ باید فضای دانشگاه فضای شناخت انقلاب، توحید و بر اساس ارزش های الهی باشد.
 
وی ادامه داد: اگر فضای دانشگاه بر اساس اخلاق و عبادت اسلامی نباشد، ارزشی نخواهد داشت و در فضای اخلاقی است که عالم فرهیخته و متدین تربیت می شود.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه استاد سومین برنامه مهم دانشگاه است، گفت: استاد در تربیت دانشجو بسیار موثر است؛ بنابراین استاد باید خود معرفت دینی و تهذیب داشته باشد تا بتواند دانشجوی متدین تربیت کند.
 
وی ادامه داد: اگر استاد خود معرفت نداشته باشد، نمی تواند مبانی دینی را به درستی در دانشگاه مطرح کند و دانشجوی مذهبی به بار بیاورد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcco0qi.2bq4x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما