دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : 28452
مدیركل اداره آموزش و پرورش استان قم:

اردوهای راهیان نور تاثیرات مثبتی بر روی تربیت دانش آموزان دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیركل اداره آموزش و پرورش استان قم گفت: اردوی راهیان نور می‌تواند واقعا یک نقش درونی در بحث تربیت باشد و تربیتی را در نسل جدید و نسل جوان ما نهادینه کند که ماندگاری و پایداری داشته باشد.
اردوهای راهیان نور تاثیرات مثبتی بر روی تربیت دانش آموزان دارد
به گزارش قم نیوز ، حمیدرضا دژاگام در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی و قرارگاه راهیان نور بسیج دانش‌آموزی طی سخنانی ضمن اشاره به چشمگیر نبودن آمار جمعیتی قم در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: از آن جا که جمعیت استان قم در دوران دفاع مقدس بسیار کم بود و قم به عنوان شهرستان محسوب می شد، بیش از هزار دانش آموز شهید را این شهر کریمه اهلبیت (سلام الله علیها) تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد که این واقعا جزو افتخارات ماست.
 
وی با اشاره به سابقه ی شهر قم از سال 42 تا امروز و نقش بسیار ارزنده‌ی قم در شکل گیری انقلاب، افزود: آموزش و پرورش با نسل انبوهی از تأثیرگزاران نظام، که نوجوانان و جوانان عزیزمان هستند، روبروست که در بحث آموزش این عزیزان باید قدم های مثبتی را بردارد و نقش تربیتی داشته باشد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه با بیان شیوه‌های گوناگون یادگیری، ابراز کرد: یادگیری از طریق عینیت، ذهنیت، جامعیت، تعمق و انعطاف پذیری است، لذا در تمام عرصه ها ما باید نسبت به ارزش های نظاممان یک نگاه آموزشی ایجاد کنیم، نگاهی که منجر به تغییر نگرش و تغییر رفتار بشود.
 
وی به نقش اردوهای راهیان نور در آشنایی دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان كرد: اردوی راهیان نور می‌تواند واقعا یک نقش درونی در بحث تربیت باشد و تربیتی را در نسل جدید و نسل جوان ما نهادینه کند که ماندگاری و پایداری داشته باشد.
 
دژاگام ضمن توضیح پایداری در بحث تربیتیِ اردوهای راهیان نور، بیان نمود: پایداری به این معناست که بقای آن و مقدار ماندن و اثر آن را بتوانیم برآورد کنیم. هیچ چیز مانند دیدن نیست؛ هیچ چیز مانند اینکه تعمق آن عمل و رفتار را در وجود فرد ایجاد کنیم، نخواهد بود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان عزیزمان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، می‌تواند این تعمّق را در نگرش آنان ایجاد کند که اگر امروز به عنوان یک فرد ایرانی هستیم، کشورمان به عنوان کشوری است که در سطح جهان اقتدار، عظمت و صلابت دارد.
 
مدیركل اداره آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به نقش دفاع مقدس و شهیدان در دستیابی به دستاوردهای گوناگون برای كشور، ادامه داد: كشور ما، کشوری است که در همه زمینه‌های علمی و شخصیتی، دنیا به آن افتخار می کند؛ واقعا همه روی کشور ما حساب باز کرده‌اند و ما باید این را بدانیم که از کجا نشأت گرفته است.
 
دژاگام، در تبیین نقش مدارس برای آشناسازی نسل چهارم انقلاب با فرهنگ دفاع مقدس، اظهار کرد: دانش آموز ما باید بر این باور باشد که در دوران هشت سال دفاع مقدس خیلی از دانش آموزان عزیزمان و خیلی از مردم بزرگ ایران، تمام وجودشان را در طبق اخلاص گذاشتند که ما امروز شاهد این افتخارات باشیم.
 
وی افزود: لذا وظیفه است بر ما، بر همه عزیزان، مردم، مسؤلین و دانش آموزان، که تداوم بخش راه آن عزیزان باشیم و این زمانی میسر خواهد بود که در عمق وجود ما ورود پیدا کند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در پایان با اشاره به نقش دستگاه‌های مسئول در امر راهیان نور، جهت انتقال موثر فرهنگ دفاع مقدس به دانش‌آموزان، اظهار داشت: اردوی راهیان نور، این حرکت عظیم و این تغییر نگاه و نگرش را در دانش آموزان عزیزمان ایجاد کرده و ما هم باید حداکثر سعی خودمان را در این امر داشته باشیم که عمق این کار را بیشتر بکنیم. با برنامه‌ریزی دقیق و برنامه‌ریزی‌ای که بتواند تأثیرگذار باشد در این نگاه و تغییری که باید اتفاق بیفتد.
انتهای پیام /136
https://qomnews.ir/vdcauynu.49nam15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما