چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : 28497
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه مطرح کرد

آموزش مبانی مشاوره تخصصی اسلامی به طلاب علوم دینی

قم نيوز : قم نیوز: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه از آموزش مبانی مشاوره اسلامی در قالب دوره‌های تخصصی به طلاب علوم دینی خبر داد.
آموزش مبانی مشاوره تخصصی اسلامی به طلاب علوم دینی
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌هادی حسینخانی با اشاره به اهمیت مشاوره اظهار کرد: اسلام به عنوان مکتبى جامع براى سلامتى روح و روان و سلامتى دینى انسان اهمیتى فوق‌العاده قائل است، از این رو، با ارائه برنامه و دستورات کافی، تمهیدات لازم را براى تحقق آن فراهم کرده است.
 
وی افزود: یکى از رهنمودهاى ارزشمند اسلام در این ارتباط، توصیه به همفکرى، تبادل نظر و مشورت در امور مختلف اجتماعى و استفاده از تخصص همنوعان در تأمین سلامت روحى، جسمى و توصیه به رعایت موازین اخلاقى و دینى در مشاوره است.
 
سرپرست مرکز تخصصی امام خمینی(ره) حوزه علمیه، با بیان این که یکی از راهکارهای رفع مشکلات و رسیدن به تعالی، اهتمام به مشاوره است گفت: امروز بسیاری از مراکز مشاوره‌ای در کشور بر اساس متون اندیشمندان غربی و بدون بهره گیری از مبانی اسلام به ارائه خدمات می‌پردازند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت مشاوره دینی در جامعه کنونی، مرکز تخصصی امام خمینی(ره) از بهمن ماه سال گذشته در سطح سه، کار خود را بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری، در راستای اسلامی سازی علوم انسانی و اهتمام به رشته تعلیم و تربیت اسلامی آغاز کرد.
 
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه و جامعه  نیاز بسیار گسترده‌ای به دانش آموختگان این رشته دارد اضافه کرد: هم اکنون بالغ بر 37 طلبه فاضل در قالب دو گروه  در این مرکز در حال تحصیل و فراگیری مبانی مشاوره اسلامی بر پایه آموزه‌های دینی هستند.
 
وی بیان کرد: البته یک گروه هم با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این مرکز مشغول تحصیل بودند که هم اکنون در مرحله پایان نامه نویسی هستند.
 
حسینخانی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان این رشته باید بتوانند زمینه پژوهش‌های مشاوره اسلامی در مجامع بین‌المللی را فراهم کنند بیان کرد: از آنجا که استقبال مردم از روحانیون به عنوان پیشگامان علوم الهی و از طرفی مشاوره برپایه آموزه‌های دینی بسیار بالا است، لذا باید این رشته بیشتر توسط طلاب مورد اهتمام بوده و از طرفی زمینه گسترش این رشته و مرکز فراهم شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjaxe8.uqeohzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما