پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : 28522
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان:

جهان شاهد افول روزافزون ابرقدرت‌هاست

قم نيوز : قم نیوز: تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: شاهدان تاریخ 50 سال گذشته دیدند چگونه ابرقدرت‌ها و مستکبرین هر روز ضعیف‌تر و ملت‌های زیر ستم بیدارتر و دارای قدرت و نفوذ نقش آفرین در جامعه جهانی شدند.
جهان شاهد افول روزافزون ابرقدرت‌هاست
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در دیدار جمعی از تازه مسلمانان آمریکای لاتین مرز رسمی بین انسان‌ها را مرز بین حق و باطل دانست و اظهار کرد: ما مرزهای جغرافیایی، نژادی و قومی را به رسمیت نمی‌شناسیم، از این رو جمهوری اسلامی ایران را وطن تمام آزادیخواهان جهان می‌دانیم.
 
وی با بیان اینکه موضوع منجی آخر الزمان مشترک بین همه ادیان الهی، غیر الهی و مذاهب اسلامی است، افزود: حضرت امام خمینی(قدس سره) انقلاب اسلامی در ایران را مقدمه و سرآغاز نهضتی معرفی کردند که قطعا به ظهور امام زمان(عج) منتهی خواهد شد و شرایط امروز جهان نیز بیانگر آن است که به طرف دوران ظهور در حال نزدیک شدن هستیم.
 
تولیت مسجد مقدس جمکران رخدادهای نیم قرن اخیر را مؤید رشد بیداری انسان‌ها و گرایش به حق و افول و رسوایی ابرقدرت‌ها بیان کرد و گفت: شاهدان تاریخ 50 سال گذشته دیدند چگونه ابرقدرت‌ها و مستکبرین هر روز ضعیف‌تر و ملت‌های زیرستم بیدارتر و دارای قدرت و نفوذ نقش آفرین در جامعه جهانی شدند.
 
وی تصریح کرد: در 50 سال گذشته آمریکای لاتین حیات خلوت و زیرنفوذ شدید آمریکا بود و حاکمانش نوکران این مستکبر جهانی بودند اما امروزه هر جناحی که بیشتر در تقابل با آمریکا باشد در این منطقه محبوب‌تر است که این جلوه‌ای از صعود ملت‌ها و افول ابرقدرت‌هاست.
 
رحیمیان با اشاره به جنگ 6 روزه اسرائیل با اعراب در سال 1967 میلادی عنوان کرد: اسرائیل در یک جنگ برق آسا صحرای سینا، بلندی‌های جولان و غرب رود اردن را اشغال کرد و سه کشور بزرگ عربی را شکست سختی داد در حالی که مصر در آن زمان قدرت بزرگ جهان عرب و مورد حمایت ابرقدرت شوروی بود.
 
نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران افزود: اما در سال 2006 میلادی در حالی که اسرائیل بسیار قوی‌تر از قبل شده بود جنگی نابرابر بین اسرائیل تا بن دندان مسلح و حزب‌الله لبنان در گرفت که حزب‌الله لبنان با تکیه بر نیروی ایمان و بدون کمترین امکانات جنگی در برابر این به اصطلاح ابرقدرت نظامی جهان ایستادگی و او را وادار به عقب‌نشینی کرد.
 
وی معجزه الهی را سبب پیروزی حزب‌الله لبنان دانست و افزود: این معجزه از دو عامل پیوند عمیق با ولایت و پیروی از نایب امام زمان(عج) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و الهام‌گیری از عاشورا و مکتب امام حسین(ع) نشات می‌گرفت.
 
وی در پایان تصریح کرد: این مصادیق و ده‌ها مصداق دیگر اثبات می‌کند که جهان در حال آماده و نزدیک شدن ظهور منجی آخرالزمان، حضرت مهدی(عج) است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcirwar.t1avr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما