پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 28525
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در قم:

اقدامات عملی برای فرهنگ‌سازی نماز افزایش یابد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه باید از عمل‌های حداقلی در فرهنگ‌سازی نماز بپرهیزیم گفت: اقدامات عملی برای فرهنگ‌سازی نماز افزایش یابد.
اقدامات عملی برای فرهنگ‌سازی نماز افزایش یابد
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در همایش تجلیل از ائمه جماعات که در مجتمع مهدی یاوران استان قم برگزار شد با اشاره به اینکه باید از عمل‌های حداقلی در فرهنگ‌سازی نماز جلوگیری کنیم اظهار داشت: ائمه جماعات باید از کار برای نوجوانان احساس سرافرازی داشته باشند.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: مقام معظم رهبری بهترین نماز خود را نمازی معرفی می‌کنند که در کنار نوجوانان خوانده‌اند.
 
وی بابیان اینکه سال‌ها قبل از انقلاب فعالیت‌های خود را در عرصه آموزش نوجوانان و کودکان آغاز کرده است گفت: در انجام فریضه‌ها و کار برای خدا نباید دچار غفلت شویم و کارها باید خالصانه برای خداوند انجام شود تا اثربخش باشد.
 
حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه کار در آموزش کودکان نیازمند سرمایه بسیار زیاد است افزود: از کشورهای مختلف برای شناخت اسلام به ایران می‌آیند اما متأسفانه تعداد مفسران ما در ایران کافی نیست و باید تربیت این افراد در آموزش‌وپرورش آغاز شود.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور بابیان اینکه همه فعالان عرصه آموزش باید علم خود در مورد قرآن را افزایش دهند خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در عمل و کلام خود ثابت کردند شناخت قران باید به‌صورت جزئی صورت گیرد و قرآن از آموزه‌های بسیاری تشکیل‌شده است.
 
وی بابیان اینکه قرآن معجزه‌های بسیاری دارد گفت: 82 نکته را تنها در سوره کوثر یافته‌ام و این نشان‌دهنده این است که هنوز نتوانسته‌ایم قرآن را به‌طور کامل بشناسیم.
 
حجت‌الاسلام قرائتی بابیان معجزاتی که قران در بخش فنّاوری دارد افزود: به همه جوانان، زنان و مردان توصیه می‌کنم قرآن و تفسیر آن را به‌طور کامل حداقل یک‌بار بخوانند.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور بابیان اینکه مردم باید از پرداخت به کارهای بی‌منفعت در زندگی خود دوری کنند خاطرنشان کرد: قرآن کریم همه جنبه‌های زندگی بشر را تأمین کرده است و توصیه می‌کنم بیشتر به دنبال قرآن باشید.
 
وی با اشاره به اینکه علم امروز نشان می‌دهد بسیاری از اتفاقات تاریخی قابلیت امکان را داشته‌اند گفت: قرآن کریم برای همه جنبه‌های زندگی بشر برنامه داده و بسیاری از آن‌ها در قرآن کریم بیان‌شده است.
 
حجت‌الاسلام قرائتی بابیان اینکه تاکنون بیش از 400 آموزه در مورد مهندسی ساختمان و شهرسازی در قرآن کریم یافته است خاطرنشان کرد: علم باید در هر دانشگاه متناسب با رشته تحصیلی دانشجویان تعلیم شود.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه آموزش دین به نوجوانان در مدارس باید به‌صورت کوتاه و به‌دور از تفصیل بی‌مورد باشد افزود: طولانی شدن این مباحث سبب می‌شود مخاطب از دست برود و دل‌زدگی از دین ایجاد شود.
 
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان اگر ببینند در نماز و سخنرانی‌ها چیزی را به دست می‌آورند از آن استقبال می‌کنند خاطرنشان کرد: کتاب دقایقی با قرآن دارای 800 سخنرانی به مدت دو دقیقه است که به ائمه جماعات مدارس توصیه به استفاده از این کتاب می‌کنم.
 
حجت‌الاسلام قرائتی بابیان اینکه برخورد اخلاقی مناسب روحانیان در مساجد سبب جذب نوجوانان و مردم می‌شود افزود: بندگان صالح خدا کسانی هستند که با عمل خود سبب ایجاد خشم در کفار می‌شوند و علم و ابتکاری را به کار می‌گیرند که غضب کفار را به وجود می‌آورد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه کودکان به‌خوبی محبت واقعی را درک می‌کنند خاطرنشان کرد: در آموزش‌وپرورش نباید سطح فکر کودکان را پایین در نظر گرفت.
 
وی بابیان اینکه در قرائت احادیث باید زمان و مکان را در نظر گرفت افزود: گاهی قرائت نابجای یک حدیث سبب ایجاد اختلاف و درک نادرست از دین می‌شود.
 
حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه باید از همه‌وقت‌ها استفاده شود گفت: باید از تعطیلات روز جمعه مدارس نیز استفاده شود و در تعلیم و تربیت بیشتر دانش آموزان فعالیت کرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcbssb5.rhbw5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما