جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : 28541
امام جمعه قم:

پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا، غرب را غافلگیر کرد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: پیام مقام معظم رهبری برای جوانان غربی که از طریق شبکه های اجتماعی ارسال شد، غربی‌ها را غافلگیر کرد.
پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا، غرب را غافلگیر کرد
به گزارش قم نیوز ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به مسئولیت پذیری اظهار داشت: انسان گاهی در برابر خودش مسئولیت دارد، از جمله این مسئولیت ها می توان به حق جویی و پند آموزی اشاره کرد. انسان در برابر نعمت های خداوند هم مسئولیت دارد و انسان باید خداشناس و ایمان باور باشد و واجبات الهی را انجام دهد.
 
امام جمعه قم تصریح کرد: تقوا و پرهیزگاری باید شاکله زندگی انسان را تشکیل دهد. انسان در برابر دیگران هم مسئولیت دارد، چون اسلام برای زندگی اجتماعی انسان اهمیت خاصی قائل شده است. دادن خمس و زکات از جمله وظایف انسان در برابر دیگران می باشد و اگر تمام انسان ها این حقوق شرعی را پرداخت می کردند، بنابر روایات تهی دستی باقی نمی ماند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری حسن همجواری با همسایگان را امری ضروری دانست و افزود: شیعیان باید مایه آبروی اهل بیت(ع) باشند، نه اینکه رفتار آنها برخلاف سیره اهل بیت(ع) باشد.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حضرت عبدالعظیم حسنی اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم یکی از امامزادگان واجب التعظیم است که در روایات آمده است که اگر نتوانستید به کربلا بروید، به زیارت این امامزاده بروید.
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور حمایت سران کشورهای غربی را از توهین به نبی اکرم(ص) دردناک دانست و افزود: چنین توهین هایی نشانه ضعف عاملان آن است، چون آنها نتوانستند که جلوی گسترش اسلام را بگیرند. تروریست ها دست پرورده غربی ها هستند و خود آنها این تروریست ها را به عنوان نماد اسلام معرفی می کنند.
 
وی تصریح کرد: غربی ها با ادعای آزادی بیان اجازه توهین به نبی اکرم(ص) را می دهند، اما به دختران مسلمان در فرانسه اجازه داشتن حجاب را در محیط آموزشی نمی دهند. سفر برخی از مسئولان کشور به فرانسه همزمان با توهین به نبی اکرم(ص) در این کشور صحیح نبود.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری اظهار داشت: این پیام از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ارسال شد و برای غربی ها غافلگیرانه بود. مقام معظم رهبری احساس کردند که توطئه فرانسه با هدف کاشتن کینه در قلب جوانان غربی بر ضد اسلام انجام شده است، به همین دلیل ایشان پیشدستی کردند و پیامی را ارسال کردند.
 
وی تصریح کرد: صهیونیست ها باید بدانند که با شهادت رساندن فرماندهان حزب الله و سپاه پاسداران در استان قنیطره به نتیجه نمی رسند و امت اسلامی تا از بین بردن رژیم صهیونیستی به مبارزه خود ادامه می دهند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjvie8.uqeoxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما