جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : 28545
آیت‌الله حسینی بوشهری:

قدم‌ زدن با وزیر خارجه دشمن‌ترین دشمنان ایران اقدام شایسته‌ای نبود

قم نيوز : قم نیوز:امام جمعه قم گفت: مردم از ما سئوال می‌کنند چرا در روزی که به ساحت حضرت محمد (ص) توهین کردند، برخی مسئولان باید به کشوری که اهانت در آن انجام شده است، سفر کنند. قدم زدن با وزیر خارجه‌ای که دشمن‌ترین دشمن ماست اقدام شایسته‌ای نبود.
قدم‌ زدن با وزیر خارجه دشمن‌ترین دشمنان ایران اقدام شایسته‌ای نبود
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله سید هاشیم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به روایتی از حضرت محمد (ص) اظهار کرد: کرم و بخشندگی این است که خداوند قبل از اینکه از او درخواست کنیم ما را خواهد بخشید و بعد از آن نیز منت نخواهد گذاشت.
 
وی اضافه کرد: انسان نسبت به خداوند، خودش و دیگران مسئولیت دارد که از مسئولیت‌هایی که به خودش بر می‌گردد می‌توان به پندآموزی اشاره کرد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه تقوا باید سراسر زندگی انسان را فرا گیرد، عنوان کرد: آنچه در سختی‌ها می‌تواند ما را  مورد رضای خداوند قرار دهد، صبر و شکر است.
 
وی با بیان اینکه اسلام به زندگی اجتماعی توجه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: یکی از  مسئولیت‌هایی که ما نسبت به دیگران داریم، امر به معروف و نهی از منکر است.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری پرداختن خمس، آموزش جامعه، نهادینه‌کردن فرهنگ و نگه‌داشتن حرمت انسان را بخش‌های دیگری از مسئولیت‌های انسان برشمرد و تصریح کرد: کسانی که حرمت برادران خود را نگه نمی‌دارند، نمی‌توان در جامعه اسلامی به عنوان مسلمانان از آن‌ها یاد کرد.
 
وی به روایتی از نهج‌البلاعه اشاره کرد و گفت: باید به شیوه‌ای با مردم برخورد کنیم که اگر روزی از میان آن‌ها رفتیم، برایمان دعا کنند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اسلام برخی از دستورات را برای گروه خاصی مطرح کرده است افزود: اگر جامعه اسلامی دچار فقر شود توانمندان نباید شاهد زندگی فقیرانه آن‌ها باشند.
 
وی یادآور شد: امام صادق (ع) در سخنی فرموده‌اند که اگر مردم زکات خود را می‌پرداختند، هیچ فقیری در جامعه وجود نداشت.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه هیچ فقیری در کشور پیدا نمی‌شود مگر اینکه توانمندان به آن‌ها رسیدگی نکرده باشند، ابراز کرد: خداوند در روز قیامت از توانمندان درخواست می‌کند که چرا در جامعه‌ای زندگی کردید که فقرا تعدادشان از ثروتمندان بیشتر بوده است.
 
وی متذکر شد: امام عسگری (ع) در سخنی بشر را به تقوا، همیاری با همسایگان و تلاش در راه خداوند توصیه کرده‌اند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه باید مایه آبروی اهل بیت (ع) باشیم، مطرح کرد: با تدبیر رهبر انقلاب اسلامی آیت‌الله اعرافی به جمع ائمه جمعه قم پیوستند و این اقدام قابل تقدیری است.
 
وی یادآور شد: در دهم ماه ربیع میلاد امام عسگری را داریم که ایشان شش سال در دوران خلافی عباسی امامت کردند و همانند دیگر ائمه اطهار (ع) برای از بین بردن ظلمت و ترویج روشنایی تلاش کردند.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه چهارمین روز این ماه با میلاد حضرت عبدالعظیم حسینی متقارن است، گفت: زیارت ایشان همانند زیارت  امام حسین(ع) است.
 
وی با بیان اینکه این روزها شاهد حضور امت اسلامی در صحنه به علت اهانت به حضرت محمد (ص) هستیم، افزود: دردناک‌تر از این اهانت حمایت برخی از سران کشورهای غربی و روزنامه نگاران هستیم.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: این اهانت‌ها نشانه اوج ضعف آن‌هاست زیرا به خوبی می‌دانند که با منطق نمی‌توانند پاسخ دهند و جلوی نفود اسلامی را بگیرند.
 
وی با تأکید بر اینکه دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهد ماند، اظهار کرد: این‌ها تروریسم را با نام اسلام پرورش می‌دهند تا با خشن نشان آن‌ها نام اسلام را خدشه دار کنند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با طرح این سئوال که چرا نمی‌گذارید دختران مسلمان در کشورهای خارجی با پوشش مورد نظر خود در اماکن عمومی حضور پیدا کنند، ابراز کرد: هر چقدر مرگ بر آمریکا بگوییم کم است.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه ما به دنبال عزت مسئولان هستیم تصریح کرد: مردم از ما سئوال می‌کنند چرا در روزی که به ساحت حضرت محمد (ص) توهین کردند، برخی مسئولان باید به کشوری که اهانت در آن انجام شده است، سفر کنند.
 
وی خطاب به برخی از مسئولان تاکید کرد: این ملت برای شما دعا می‌کنند و حرکت‌های شما را بررسی خواهند کرد به همین علت باید زمانی که برای سفر انتخاب می‌کنید به شیوه‌ای باشد که مردم به شما خرده نگیرند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه سفر مذکور نباید انجام می‌شد، تصریح کرد: قدم زدن با وزیر خارجه‌ای که دشمن‌ترین دشمن ماست اقدام شایسته‌ای نبود.
 
وی متذکر شد: روحانی، طلبه و مسئولان کشوری توسط مردم ارزیابی می‌شوند، پس باید به شیوه‌ای رفتار کنیم که کارنامه درخشانی در دست مردم داشته باشیم.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری از پیام رهبر انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی یاد کرد و افزود: این پیام از راه‌های رسمی مطرح نشده و در آن به پیام‌هایی اشاره شده است.
 
وی بررسی کردن سیاه‌نمایی غرب را یکی از نکات این پیام خواند و متذکر شد: رهبری با این نامه فرصتی تاریخی به جوانان اروپایی و آمریکایی شمالی دادند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه مطرح کرد: رهبری این توطئه را احساس کرده‌اند که دشمن به دنبال کاشتن کینه اسلام در قلب جوانان غربی است به همین علت جلوتر از دشمن دست به مقابله با این توطئه زدند که امیدواریم این حرکت فضایی در آینده به وجود آورد که علیه سیاستمداران غرب قیام کرده و افکار آنها را به چالش بکشند.
 
وی به وضعیت بحرین، یمن و سوریه اشاره کرد و گفت: به دولت یمن و رئیس این جمهور این کشور می‌گوییم که اجازه ندهید بیگانگان در امور این کشور دخالت کنند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه هشتم بهمن شیخ علی سلمان مجاهد مسلمان در بحرین محاکمه خواهد شد، مطرح کرد: انقلاب مردم بحرین به فضل الهی به نتیجه خواهد رسید.
 
وی در پایان اضافه کرد: صهیونیست باید بداند با به شهادت رساندن فرماندهان ما به جایی نخواهد رسید.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdkk0x.yt0jo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما