سه شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 2858
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

استقلال و آزادی کشور افتخار ملت ایران است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: افتخار ملت ایران، استقلال و آزادی کشور و نبودن زیر سلطه ابرقدرت‌هاست.
استقلال و آزادی کشور افتخار ملت ایران است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید‌محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ایام عزاداری محرم و صفر اظهار کرد: امام حسین(ع) با خون خود موجب تبلیغ دین اسلام شد و این بهترین نوع تبلیغ است.

وی افزود: زمانی است که انسان‌ها به وسیله توصیه و نزول کتاب آسمانی مورد هدایت قرار می‌گیرند اما صحبت و موعظه در برخی دیگر از افراد اثری نداشته و تنها شهادت می‌تواند موجب ارشاد آنها شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایش امام حسین(ع) که قیام خود را برای استواری دین جد خود می‌دانست، گفت: اباعبدالله(ع) با خون خود دین اسلام را پایدار و از انحرافات جلوگیری کرد.

وی سیدالشهدا(ع) را رهبر اصلی تمام شیعیان دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با الگوگیری از قیام امام حسین(ع) شکل گرفت زیرا این امام همام به همه ما نشان داد که باید زیر بار ظلم و ستم رفت.

علوی‌گرگانی تصریح کرد: افتخار امروز ما این است که زیر بار قدرت و زورگویی هیچ ابرقدرتی قرار نداریم و برای ادامه این مسیر نیز باید شعار اساسی انقلاب یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را همواره حفظ کنیم.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به حمله لشکریان کوفه به زنان و کودکان سپاه امام حسین(ع) گفت: سیدالشهدا(ع) آنان را از این کار نهی فرمود و به آنان گفت اگر دین ندارید پس آزادمرد باشید و این جمله نشان می‌دهد که آزادمردی با بی‌دینی نیز قابل جمع است و چه بسا در حال حاضر نیز افرادی هستند که گرچه اسلام را قبول ندارند اما دارای وجدان‌های آگاه و بیدار بوده و در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: نفس آزادمردی صفت باارزشی است که مورد تاکید امام حسین(ع) نیز قرار دارد بنابراین کسانی که به خیمه‌های لشکر امام حسین(ع) حمله کردند،‌ پست‌ترین افراد بودند زیرا علاوه بر بی‌دینی، صفت آزادمردی را نیز نداشتند.

علوی‌گرگانی حوادث عاشورا را بهترین منبع الهام و درس‌آموزی برای ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: اصحاب امام‌ حسین(ع) تا آخرین لحظه مقاومت کردند در حالیکه اباعبدالله شب قبل از عاشورا با همه آنها اتمام حجت کرده و مسیر را برای خروج از کربلا باز گذاشته بود بنابراین ما شاهد مقابله خوبی و بدی در روز دهم محرم هستیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز نیز عده‌ای دارای ایمان به خدا و برخی نیز در نقطه مقابل آنها قرار دارند، گفت: خداوند در قرآن مجید می‌فرماید کسانی که در این دنیا اهل پاکی و نور هستند در روز قیامت نیز چهره‌ای نورانی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: پاسداران انقلاب باید قدر خود را بدانند و در مسیر وفاداری به نظام، هیچ‌گاه دست از حق و ولایت برندارند زیرا فراموش نکردن خدا در همه موقعیت‌ها سبب می‌شود که خداوند نیز انسان را در حوادث روزگار یاری کند.

علوی‌گرگانی با اشاره به ضرورت ثبات قدم در مقابل تهدیدات دشمنان ادامه داد: در طول عمر انقلاب اسلامی، دست‌انداز‌های زیادی از سوی دشمنان طراحی شده و نقشه‌هایی از داخل و خارج علیه نظام اسلامی اجرا شده است اما خداوند همواره از این کشور حمایت کرده است.

این استاد حوزه علمیه افزود: همه پاسداران باید با خداوند عهد ببندند که هیچ‌گاه دست از حمایت نظام و ولایت و رهبری برندارند و در این صورت زیر سایه عنایات امام عصر(عج) و مورد حمایت خداوند قرار می‌گیرند.

وی خواستار توجه به واقعیات توسط نیروهای سپاه پاسداران شد و اظهار کرد: باید جلوی نفوذ دشمنان در میان ملت ایران گرفته شود و این کار تنها با پایداری در مسیر حق ممکن است چنانکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز همواره این مسئله را مورد تاکید قرار داده‌اند که حق‌ همیشه خواستنی است و باطل‌ باید کنار زده شود.

علوی‌گرگانی با بیان اینکه مژده بهشت برین برای حامیان حق و ولایت است گفت: آنچه برای انسان باقی خواهند ماند،‌ روح معنوی اوست زیرا کاری که برای خدا انجام شود هیچ‌گاه از بین نمی‌رود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امیرالمومنین علی(ع) می‌فرماید «خداوند شما را آفرید برای اینکه بمانید نه اینکه فنا شوید» زیرا خداوند فناناپذیر است و هرکس که در کنار خداوند قرار گیرد از بین نخواهد رفت.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.n8wbjh8vv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما