چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : 28617
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س):

دشمن با فرهنگ‌سازی به دنبال جذب جوانان مسلمان است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با تاکید براینکه دهه فجر فرصتی برای احیای سنت‌های ارزشمند انقلاب است گفت: اگر سنت‌های مناسب به جامعه ارائه نشود دشمنان دست به فرهنگ سازی و سنت سازی می‌زنند و جوانان را جذب می‌کنند.
دشمن با فرهنگ‌سازی به دنبال جذب جوانان مسلمان است
به گزارش قم نیوز ، آیت الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجرانقلاب اسلامی استان قم که در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به دیدار مردم قم با رهبرمعظم انقلاب اظهار داشت: از مقام معظم رهبری و دفتر ایشان که افتخار دادند تا در 19 دی به دیدار ایشان برویم تشکر می‌کنم.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: هر سال باید نماد این مراسم آن چیزی باشد که قرآن کریم به ما آموخت و باید از این ایام مهم به عنوان ایام الله یاد کنیم و نگاه مناسبی به حوادث آن زمان داشته باشیم.
 
آیت الله سعیدی بیان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام فرهنگ و اقتصاد نام‌گذاری کردند که باید در دهه فجر این موضوع برجسته شود و آن را در عمل پیگیری کنیم و به سرانجام برسانیم، نباید فقط در سخن به آن پرداخته شود.
 
امام جمعه قم با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در یک زمان خاص احساس کردند که شرق در حال فروپاشی است و هیئتی را به ریاست آیت الله جوادی آملی به آنجا فرستاد، امسال هم مقام معظم رهبری با نگاهی که به غرب داشتند و با دید الهی خویش که غرب را در حال فروپاشی دیدند با نگارش نامه‌ای خطاب به جوانان اروپایی قصد دارند تا جوانان اروپا و آمریکایی را به سوی دین اسلام جذب کنند.
 
وی اظهار داشت: باید محتوای نامه مقام معظم رهبری در 22 بهمن تحلیل شود و براهمیت این نامه تاکید شود چون این نامه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به اهمیت و جایگاه شهر مقدس قم گفت: شهر مقدس قم به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) دارای اهمیت و ویژگی زیادی است چون در تمام دنیا تنها شهر مقدس قم است که شهر آل الله است از این جهت باید راهپیمایی 22 بهمن با شکوه و عظمت بیشتری نسبت به شهرهای دیگر برگزار شود.
 
آیت الله سعیدی با تاکید بر نقش آفرینی بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: بایدنقش بانوان با حفظ عفاف و حجاب در انقلاب اسلامی برجسته باشد چون نقش اساسی و مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.
 
استاد حوزه علمیه با تاکید بر نقش و اهمیت سپاه پاسداران در کشور عنوان کرد: سپاه پاسداران یکی از افتخارات و نمادهای اقتدار کشور ایران است که مرد شجاعی همچون سردار قاسم سلیمانی از این دستگاه پربرکت دشمن را به زانو در آورده است.
 
وی با اشاره به دشمنی‌ها و تخریب‌های صورت گرفته علیه سپاه تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد بی‌مهری‌هایی به این نهاد مهم انجام می‌دهند که باید سعی شود که در ایام الله 22 بهمن از این نهاد مهم و ارزشمند دفاع کرد.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در دهه فجر باید سنت‌های ارزشمند انقلاب اسلامی را احیا کنیم اظهار داشت: لازم است سنت‌های جدیدی را بنا کنیم چون اگر دست به اقدام نزنیم و سنت‌های خوبی را برای نسل جوان ایجاد نکنیم دشمن دست به سنت سازی می‌زند و جوان ما را با به سوی سنت‌های غربی ترغیب می‌کند، باید تلاش کنیم تا با ایجاد سنت‌های مناسب به مقابله با بدعت‌های دشمنان بپردازیم.
 
آیت الله سعیدی با تاکید براینکه باید خدمات صورت گرفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم تشریح شود گفت: هیچ تفاوتی نمی‌کند که این خدمات توسط کدام دولت صورت گرفته بلکه مهم این است که این خدمات در انقلاب اسلامی انجام شده است و با تشریح آن‌ها برای مردم آن‌ها را نسبت به انقلاب اسلامی خوشبین کنیم.
 
امام جمعه قم بیان کرد: نباید این گونه باشد که دولتی بیاید و دولت قبل از خود را تخریب کند و به گونه‌ای سخن بگوید که انگار هیچ خدمتی در دولت پیش از وی صورت نگرفته است.
 
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدا و ایثارگران از جایگاه بالایی برخوردار هستند عنوان کرد: شهدا و ایثارگران شناسنامه و افتخار ملت ما هستند و باید از زحمات این عزیزان تقدیر به عمل بیاید.
 
وی خاطر نشان کرد: در ایام الله دهه فجر باید تلاش کنیم تا افرادی که نسبت به انقلاب دارای شک و تردید هستند را جذب کنیم و به آگاهی آن‌ها بپردازیم، ما باید به جذب حداکثری و دفع حداقلی بپردازیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcd590x.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما