يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : 28709
معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد استان قم:

قم میزبان جشنواره فیلم فجر نخواهد بود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: به دلیل نبود اعتبارات استان قم امسال میزبان جشنواره فیلم فجر نخواهد بود.
قم میزبان جشنواره فیلم فجر نخواهد بود
به گزارش قم نیوز ، حامد حجتی ظهر امروز در حاشیه نشست خبری که به مناسبت برگزاری کنگره شعر فاطمی برگزار شد بوده در خصوص برگزاری اکران فیلم‌های فجر اظهار کرد: با وجود رایزنی‌های خاصی که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم صورت گرفت ولی در سال جاری استان قم میزبان جشنواره فیلم فجر نخواهد بود.
 
وی با اشاره به کارنامه موفق برگزاری جشنواره فیلم فجر در دو سال گذشته در قم به تبیین دلایل برگزار نشدن این جشنواره پرداخت و تصریح کرد: کمبود اعتبارات موجب شد که استان قم امسال نتواند میزبان این جشنواره در قم باشد.
 
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: سال‌های گذشته هزینه میزبانی از جشنواره فیلم فجر توسط وزارت کشور تامین می‌شد ولی امسال به دلیل کمبود اعتبارات این هزینه تامین نشده است.
 
 وی با بیان اینکه دبیرخانه برگزاری جشنواره فیلم فجر به ازای هر فیلم بین 20 تا 30 میلیون تومان درخواست کرده است گفت: به همین دلیل بسیاری از استان‌هایی که در سال‌های گذشته میزبان این جشنواره بودند امسال نتوانستند میزبانی این جشنواره را بر عهده بگیرند و براساس آمارهای اعلام شده تنها سه استان توانسته‌اند نسبت به تامین هزینه برگزاری جشنواره فیلم فجر اقدام کنند.
 
حجتی ادامه داد: هزینه میزبانی از این جشنواره برای قم بین 200 تا 300 میلیون تومان برآورد شده است که به دلیل نبود بودجه، تلاش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای میزبانی از جشنواره فیلم فجر در قم بی‌نتیجه ماند.
 
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها متولی داوری جشنواره فیلم فجر بوده و تهیه کنندگان که سرمایه‌گذاران فیلم‌ها هستند تعیین کننده هزینه اکران فیلم‌ها هستند که اعتقاد دارند بازگشت سرمایه باید به نحو صحیح اتفاق بیفتد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcf1ed0.w6dcxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما