يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : 28712
آیت‌الله نوری‌همدانی:‏

شکست‌های پی در پی صهیونیست‌ها نتیجه مقاومت ملت ایران است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شکست‌های پی در پی صهیونیست‌ها را یکی از نتایج مقاومت ملت ایران ‏دانست و گفت: در این شرایط نیاز داریم که ارکان انقلاب را به درستی برای همه مسلمانان ‏تبیین کنیم.‏
شکست‌های پی در پی صهیونیست‌ها نتیجه مقاومت ملت ایران است
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در جمع گروهی از مشاوران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با اشاره به ابعاد مختلف انسانی اظهار کرد: فرهنگ، اقتصاد، سیاست، اجتماع و ... ابعاد گوناگون آدمی را شکل می‌دهند که اسلام نظری جامع و برنامه‌ای همه جانبه برای همه آنها دارد.
 
وی افزود: انسان باید به همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود توجه داشته باشد، در این بین بعد فرهنگی از دیگر ابعاد اهمیت بیشتری دارد و می‌تواند دیگر ابعاد را زیر چتر خود بگیرد.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه دعوت همه پیامبران الهی از بعد فرهنگی انسان‌ها شروع شده است، گفت: فرهنگ اگر اصلاح شود می‌تواند دیگر امور را در میان اجتماع اصلاح کند.
 
وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) نیز رسالت عظیم خویش را با راهکار فرهنگی آغاز کردند و توانستند مسلمانان را به تعالی و تکامل برسانند.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به این حقیقت که قرآن کریم هم بعد فرهنگی را مقدم بر همه بعدها و تاثیرگذارتر از آنها عنوان می‌کند، خاطرنشان کرد: پیام جهانی پیامبر اکرم (ص) موجب شد شد مسلمانان از جهالت رهایی یابند و به پیشرفت برسند.
 
استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در زمانی که جهان غرق در جهالت بود، کتابخانه‌ای وجود نداشت و دانشمندان کمی در میان مردم زندگی می‌کردند، اسلام اهمیت زیادی به دانش و فرهنگ داد و این توجه مسلمانان را به علمی فراگیر و قله پیشرفت رساند.
 
وی با بیان اینکه وقتی اصطلاحات عربی علوم مختلف نشان می‌دهد دانشمندان مسلمان ابتدای همه دانش‌ها را به وجود آورده‌اند، گفت: حقیقت آن است که مسلمانان پدیدآورنده بسیاری از علومی هستند که امروزه در اختیار غربی‌هاست و جالب اینکه در آن زمان اروپاییان در جهالت به سر می‌بردند.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: دانشمندان، علما و مجاهدان فراوانی توسط اسلام تربیت شدند که توانستند مرزهای جغرافیایی، علمی و عقیدتی اسلام را گسترش دهند و موجب نفوذ دین خدا در همه کشورها شوند.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه غربی‌ها توانستند به تدریج مسلمانان را دچار انحطاط فرهنگی، سیاسی و علمی کنند گفت: کار به جایی رسید که مسلمانان افتخار می‌کردند به غرب بروند و در آنجا تحصیل کنند و حتی کسانی را که غربزده نبودند مرتجع می‌نامیدند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیرگذاری بالای انقلاب اسلامی اشاره کرد که موجب تقویت روحیه خودباوری ملت ایران و سایر مسلمانان شد و افزود: زمانی که مسلمانان دچار انحراف از مسیر اسلام ناب شدند گرفتاری‌هایشان هم شروع شد ولی انقلاب این روند را تغییر داد.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: تمام سلسله‌های پادشاهی سبب شده بودند ایران و دیگر جوامع اسلامی در طول تاریخ ضعیف نگاه داشته شوند و عامل این ضعف هم جدا کردن حکومت از ولایت بود ولی اسلام نظر دیگری در مورد حکومت دارد که شامل در رأس بودن پیامبر (ع)، امام معصوم و ولی فقیه در زمان غیبت است.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم شناخت زمانه و نقشه‌های دشمنان را از جمله ضروریات زندگی امروز دانست و تصریح کرد: اگر به این دو مقوله وقوف کامل داشته باشیم می‌توانیم بهتر در مقابل توطئه‌ها بایستیم.
 
وی تهمت به دین خدا را حربه دشمنان اسلام پس از ضعیف نگاه داشتن مسلمانان دانست و افزود: زمانی می‌گفتند اسلام نسبت به زنان نظر منفی دارد یا اینکه اسلام طرفدار اغنیاست و به این ترتیب قصد داشتند دیگر طبقات اجتماع را نسبت به دین خدا بدبین کنند.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی نظریه افیون بودن دین برای ملت‌ها را از جمله نقشه‌های دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: به وجود آوردن جعلی مانند رژیم صهیونیستی و همچنین نشاندن مزدورانی مانند سران برخی کشورهای عربی، نقشه استکبار جهانی برای تسلط بر مسلمانان است.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه پس از حکومت حضرت علی (ع)، نظامی بر اساس دین تشکیل نشده بود، گفت: انقلاب اسلامی توانست موج‌های عظیمی در جهان به ویژه کشورهای عربی به راه بیندازد و مسلمانان را بیدار کند و حتی بیداری و اعتراضات مردم نسبت به نظام سلطه در کشورهای غربی هم نتیجه بیدارگری ملت ایران است.
 
وی با اشاره به شکست‌های پی در پی صهیونیست‌ها به عنوان یکی از نتایج مقاومت ملت ایران گفت: لازم است ارکان انقلاب را به درستی بشناسیم و در راستای تحکیم نظام اسلامی گام برداریم.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی در خاتمه به مقوله عفاف و حجاب اشاره و اظهار کرد: البته این گونه نیست که فردی بدحجاب الزاما عفاف هم نداشته باشد زیرا عفاف امری درونی به شمار می‌رود، البته حجاب ظاهری جزء ضروریات دین اسلام است، باید کسانی که بی‌حجاب یا بدحجاب هستند را راهنمایی کنیم تا به تدریج با حکم اسلام آشنا شوند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcj8ae8.uqeovzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما