يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب : 28718

مکمل‌هایی برای پیشگیری از سرطان

قم نيوز : قم نیوز: یک متخصص تغذیه در امور سرطان با بیان اینکه برخی گروههای پرخطر و حساس وجود دارند که باید حتماً مکمل مصرف کنند گفت: مکمل‌ها می‌توانند تعادل مواد مغذی در بدن را تحت تأثیر قرار دهند.
مکمل‌هایی برای پیشگیری از سرطان
به گزارش قم نیوز ، سیدحسین داوودی در گفت‌وگو با فارس گفت: استفاده از مکمل‌ها برای پیشگیری از سرطان به اثبات نرسیده و ارزش آن تایید نشده اما برخی بررسی‌ها نشان داده‌ که مکمل‌ها می‌توانند تعادل مواد مغذی در بدن را تحت تأثیر قرار دهند.
 
وی افزود: البته نباید فراموش کرد که اگر مواد مغذی را به شکل مکمل به جای مواد غذایی غنی از مواد مغذی دریافت کنیم معلوم نیست به همان اندازه مفید باشند. تحقیقات نشان داده‌اند که دریافت مقادیر زیاد برخی مکمل‌ها می‌توانند برای سلامتی خطرساز باشند.
 
داوودی گفت: اگرچه برخی مکمل‌ها اثر حفاظتی در برابر برخی سرطان‌ها دارند، ولی ممکن است برای تمام افراد مفید نباشند، بنابراین عاقلانه است که مواد مغذی را از طریق غذاهای متنوع و کامل به دست آورد که تعادل میان خطرات و فواید آنها شناخته شده است،بنابراین با خوردن برنامه‌غذایی متعادل غنی از سبزیجات، میوه‌ها و سایر غذاهای گیاهی اکثر ما قادر نخواهیم بود تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را تأمین کنیم.
 
این متخصص تغذیه در امور سرطان تصریح کرد: با این وجود مصرف مکمل‌ها ممکن است برای گروه‌های ویژه و در موارد خاص سودمند باشد مثلاً تمام زنان در سنین باروری باید مکمل فولیک اسید را ۳ ماه قبل از بارداری تا هفته شانزدهم پس از بارداری مصرف کنند.
 
وی ادامه داد: زنان باردار و شیرده بهتر است مولتی‌ویتامین و مکمل آهن را در این دوران از هفته شانزدهم تا ۳ ماه پس از بارداری دریافت کنند.
 
داوودی تأکید کرد: مصرف مکمل برای کودکان بین سنین ۶ ماه تا ۵ سال نیز مفید است آنها می‌توانند از قطره ویتامین‌های A، C و D استفاده کنند. البته کودکانی که اشتهای خوبی دارند و انواع غذاها را می‌خورند به آن نیازی نخواهند داشت.
 
این متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: همچنین افراد مسن می‌توانند تحت نظر متخصص، مکمل ویتامین D دریافت کنند مخصوصاً در افرادی که به ندرت بیرون می‌روند و در کسانی که در موقع بیرون رفتن بدن خود را می‌پوشانند و آنهایی که گوشت یا روغن ماهی دریافت نمی‌کنند، ضرورت بیشتری دارد.
 
وی افزود: با توجه به کمبود شدید ویتامین D و دریافت کلسیم در کشور که در مطالعات متعدد ثابت شده است به همه افراد مصرف این مکمل توصیه می‌شود.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfced0.w6dcyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما