پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 28818
آیت‌الله علوی گرگانی:

عدالت حضرت علی(ع) باید برای مسلمانان جهان الگو باشد

قم نيوز : قم نیوز:یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه عدالت یکی از اصول دین به شمار می‌رود گفت: باید در اجرای امور زندگی از سیره حضرت علی (ع) در عدالت به عنوان الگو استفاده کنیم.
عدالت حضرت علی(ع) باید برای مسلمانان جهان الگو باشد
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از بسیجیان شهرستان اردستان با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: بسیجیان از ابتدای انقلاب تا کنون وظیفه پیام‌رسانی علما و مبانی دینی را عهده دار بودند.
 
وی با بیان اینکه عدالت از صفات خداوند است تصریح کرد: در قرآن آمده است که انسان باید در زندگی عدالت را رعایت کند و در هنگام صحبت کردن نیز سخن خود را با عدالت مزین کند.
 
آیت‌الله علوی گرگانی ادامه با بیان اینکه عدالت یکی از اصول دین به شمار می‌رود، بیان کرد: فشارها و سیاست‏ها نباید انسان را از راه عدالت دور کند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به زمان کوتاه زندگی در دنیا گفت: باید با خدا عهد کنیم در این دو روزی که در دنیا زندگی می‌کنیم در مسیری که خداوند و دینش برای ما مشخص کرده است حرکت کنیم و با رعایت دین خداوند به دستوراتش عمل کنیم که این همان وفای به عهد است.
 
وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در رسیدگی به امور بیت‏المال بیان کرد: حضرت علی (ع) به عنوان نخستین امام شیعیان هنگامی که داشت بیت المال را تقسیم می‌کرد، حاضر نشد به خاطر برادر خود از عدالت خارج شود و در بیت‏المال تصرف کند که این مهم باید همیشه سرلوحه زندگی ما قرار بگیرد.
 
آیت الله علوی گرگانی در بخش پایانی سخنان خود به زیاده خواهی برخی از کشورهای جهان اشاره و خاطرنشان کرد: این کشورها به دلیل اینکه به حق خود راضی نیستند و از مسیر عدالت خارج شده و به دنبال تصرف اموال و منابع کشورهای اسلامی هستند که البته جزای عمل خویش را به زودی می‌بینند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcg779x.ak97q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما