پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : 28829
شهردار تهران در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی:

نخستین کارخانه زباله‌سوز سازگار با محیط زیست در تهران به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار تهران با اشاره به توجه شهرداری تهران به محیط زیست گفت: نخستین کارخانه زباله سوزی شهر تهران که سازگاری کامل با محیط زیست را دارد، در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
نخستین کارخانه زباله‌سوز سازگار با محیط زیست در تهران به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز ، محمدباقر قالیباف که عصر امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی سخن می گفت، اظهار داشت: همان طور که مستحضر هستید، کمتر این اتفاق افتاده است که مدیریت شهری مدت زیادی ثابت بماند و این یک آسیب ساختاری یا اداری است که در یک زمانی باید به آن توجه و حل شود.
 
شهردار تهران افزود: نزدیک به 60 نفر مدیریت بلدیه تهران را به عهده داشته اند و این مسئله سبب شده است تا شهرداران نتوانند کارهای مهم و ساختاری را انجام دهند ولی خوشبختانه این مشکل در زمان مدیریت من وجود نداشته  است و نزدیک به 10 سال است که توفیق خدمت در شهرداری را یافته‌ام.
 
قالیباف تصریح کرد: در بعد اجتماعی نیز شهرداران توجه خاصی به مسائل فرهنگی، اجتماعی و هنری نداشته اند یا در صورت توجه داشتن، رویکرد آن ها صحیح نبوده است و چالش هایی در جامعه ایجاد کرده اند. الحمدلله در زمان مدیریت این جانب، در زمینه زیرساخت کارهای قابل توجهی به همت همکاری خوب مردم صورت گرفته است و پرسنل و کارمندان و مدیران شهرداری نیز فعالیت جهادی انجام داده اند.
 
وی تاکید کرد: در گذشته اتوبانی که 5 یا 6 کیلیومتر طول داشت، ساخت و بهره‌برداری از آن یک دهه طول می‌کشید اما امروز اتوبانی مانند امام علی(ع) که از شمال تا جنوب و با قطع کلیه زیرساخت های شهری کشیده شده است و بیش از 10 هزار خانه را تملک کرده است، کمتر از 20 ماه ساخته شده است.
 
شهردار تهران با اشاره به اتوبان نواب خاطرنشان کرد: اتوبان نواب شهر را دو تکه کرده است اما اتوبان امام علی(ع) این کار را نکرده است و از سوی دیگر نخستین زباله سوز سازگار با محیط زیست، به زودی افتتاح می شود که در نوع خود بی نظیر است.
 
قالیباف با اشاره به تامین بودجه شهرداری تهران تا حد 30 درصد از سوی دولت های گذشته، اظهار داشت: این رقم در دولت فعلی، به حد 3 درصد رسیده است و سیر نزولی یافته است این در حالی است که فقط امسال 25 کیلومتر مترو در تهران ساخته شده است.
 
وی با اشاره به ساخت پل صدر، افزود: این پل از جمله سازه های مهندسی و فنی پیشرفته در کشور است و که تحولی در عرصه پل سازی کشور بود و به همت شهرداری تهران ساخته شد که هزینه آن 1200 میلیارد تومان بود اما در رسانه ها ارقام چند هزار میلیاردی برای آن عنوان شد و ما به این مسائل توجه نمی کنیم و کارمان را پیش می بریم.
 
شهردار تهران تصریح کرد: علی رغم این که با شرایط رکود مواجه هستیم، اما پروژه های عمرانی در حال فعالیت هستند و زیرساخت های فرهنگی نیز توسعه فراوانی پیدا کرده اند.
 
قالیباف با اشاره به ساخت یا در دست ساخت بودن 200 مسجد در تهران تاکید کرد: توسعه فرهنگی در شهر تهران در اولویت است و ما برای پروانه یا زمین وجهی را از مردم اخذ نمی کنیم و امکانی هم برای تامین هزینه های مسجد فراهم می کنیم و امروز با صراحت می گویم که شهرداری تهران مهم ترین سازمان تاثیرگذار فرهنگی شهر تهران است.
 
وی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که فرهنگ را به سبد خانوار بازگردانیم و به عنوان مثال سرانه کتاب در شهر تهران، 3 کتاب به ازای هر دانش آموز بوده است و اکنون به 11 کتاب بوده است که این کار با هدیه کتاب به مدارس و کتابخانه ها و مساجد انجام شده است.
 
شهردار تهران با اشاره به قدس، دفاع مقدس و امام راحل به عنوان سه شاخص هویت دینی، انقلابی و ملی، اظهار داشت: همه کارهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بدون شک جوهره دینی دارند و با این رویکرد انجام می شوند و تمام مسئولان فرهنگی شهرداری تهران، از علما و روحانیان هستند.
 
قالیباف حوزه اجتماعی را دیگر دغدغه شهرداری تهران دانست و افزود: اسکان موقت افراد بی خانمان از دیگر فعالیت های شهرداری تهران است.
 
وی با اشاره به آموزش شهرداران و اعضای شورای شهر دیگر استان های کشور تصریح کرد: بیش از 60 هزار نفر از دست اندرکاران مدیریت شهری در چهار سال برای انتقال تجربه در شهرداری تهران آموزش دیده اند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdci3var.t1avr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما