سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : 28952

ترخیص واگن های مونوریل قم از گمرک

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان قطار شهری قم، از ترخیص واگن های مونوریل قم از گمرک خبر داد.
ترخیص واگن های مونوریل قم از گمرک
به گزارش قم نیوز ، «علی اکبر مجد حکمت» روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی های صورت گرفته توسط شهرداری قم مشکل تامین نقدینگی ترخیص واگن های مونوریل رفع شد و واگن های مونوریل از گمرک ترخیص و عملیات آماده سازی آنها جهت ورود به ناوگان مونوریل آغاز خواهد شد.
 
وی توجه ویژه شهرداری قم به بهره برداری از پروژه های قطار شهری و رفع موانع آن را یادآور شد و گفت: اقدامات لازم برای تامین اعتبار و ترخیص واگن های مونوریل از گمرک انجام شده است و سازمان قطار شهری شهرداری قم نهایت تلاش خود را انجام می دهد تا بتواند هر چه سریع تر فاز اول مونوریل شهر قم را به بهره برداری برساند.
 
حکمت ادامه داد: محموله های بعدی واگن ها و تجهیزات مونوریل و مترو قم نیز به مرور وارد گمرک خواهد شد که امید داریم با تعامل و وصول به موقع اعتبارات قانونی و مصوب پروژه های قطار شهری قم، وقفه و خللی در روند ترخیص و ورود واگن ها ایجاد نشود.
 
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اضافه کرد: در شهر قم بر خلاف دیگر کلان شهرهای کشور که فقط یک پروژه مترو دارند؛ دو پروژه قطار شهری شامل مونوریل و مترو به صورت همزمان در حال انجام است که این امر توجه بیشتر مسوولان در تخصیص اعتبارات به ویژه در بخش دولتی را می طلبد.
 

** عملیات اجرایی فازهای بعدی پل نهم دی قم با قوت ادامه دارد
 
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم، از ادامه روند عملیات عمرانی در احداث فاز دوم مجموعه پل های نهم دی قم خبر داد.
 
«مسیح الله معصومی» با رد شایعات مبنی بر تعطیلی عملیات عمرانی اجرای فازهای بعدی پل نهم دی گفت: عملیات عمرانی در احداث فاز دوم مجموعه پل های نهم دی شامل رمپ و لوپ های این پل ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه از جمله دغدغه های مدیریت شهری، اتمام عملیات عمرانی این پروژه عظیم است اظهار داشت: بسیاری از پروژه های شهری معمولا با معضل تملک مواجه می شود که این امر خود عامل کندی برخی پروژه ها شده و این شائبه را ایجاد می کند که عملیات اجرایی آن تعطیل شده است.
 
معصومی، عزم جدی مدیریت شهری برای رفع این مشکلات را یادآور شد و اضافه کرد: با اقدامات انجام شده توسط شهرداری قم، دلیلی برای تعطیلی نبوده و عملیات عمرانی در قسمت های دیگر با قوت ادامه دارد.
 
وی، وجود مشکلات تملک را در دیگر پروژه های عمران شهری یادآور شد و گفت: پروژه هایی نظیر تقاطع 15 خرداد، تقاطع سه سطح تونل غدیر و ... در عین داشتن این مشکل به فعالیت خود ادامه می دهد.
 
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم درخصوص روند احداث پل ورودی شهرک پردیسان نیز عنوان کرد: احداث این پل بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان قم بوده و فقط قسمت تملک این پل بر عهده شهرداری می باشد.
 
معصومی اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته و تملکات انجام شده توسط شهرداری قم تا این زمان مشکلی در جهت احداث مسیر مستقیم وجود ندارد و چنانچه اداره کل راه و شهرسازی قصد اجرای پل را داشته باشد، منعی برای آغاز پروژه نخواهد داشت.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcf01d0.w6dctagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما