جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : 28981
خطیب جمعه قم:

پیشرفت های چشمگیر نظام اسلامی غرب را مجبور به مذاکره با ایران کرد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه موقت قم خطاب به سران کشورهای غربی گفت: ما به خاطر تحریم های اقتصادی پای میز مذاکره نیامده ایم، این شما هستید که پس از مشاهده پیشرفت های چشمگیر نظام اسلامی در عرصه های مختلف مجبور به ادامه مذاکره با ایران شدید.
پیشرفت های چشمگیر نظام اسلامی غرب را مجبور به مذاکره با ایران کرد
به گزارش قم نیوز ، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: راهپیمایی یوم الله 22 بهمن نیز ضربه متقابل ملت ایران به مستکبران غربی بود که در مذاکرات هسته ای سخنان بیهوده ای را مطرح کرده بودند.
 
وی ضمن قدردانی از ملت غیور ایران اسلامی و مردم ولایی و شهیدپرور قم برای حضور پرشور و باشکوه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، خاطرنشان کرد: این حضور باشکوه و با عظمت در حقیقت جبهه استکبار را در بهت و حیرت فرو برد و نشان داد هیچگاه وجود برخی مشکلات، حضور مردم را برای دفاع از مصالح کشور و آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی کمرنگ نخواهد کرد.
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: بر اساس اعتراف بیگانگان، نظریه ولایت فقیه در میان نظریات سیاسی جهان هیچگاه در گذر زمان رنگ نباخته و امروز بسیاری از مردم و آزادیخواهان جهان دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.
 
وی همچنین تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور با عظمت و حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن را پشتوانه ای عظیم برای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان دانست و گفت: انتظار داریم امروز وزیر امور خارجه کشورمان و دیگر مسوولان در مذاکره با کشورهای غربی سخنی را که سخن تک تک مردم ایران اسلامی است، بیان کنند.
 
حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز صدور حکم تاریخی ارتداد سلمان رشدی از سوی حضرت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: سلمان رشدی عامل و مزدور مستکبران غربی بود و کارگردان اصلی این جریان صهیونیسم جهانی است که امروز نیز خط اسلام هراسی و ضربه به مکتب والای اسلام را دنبال می کند.
 
وی همچنین با اشاره به تحولات اخیر در یمن تصریح کرد: جنبش انصارالله یمن در یک اقدام شجاعانه کاخ ریاست جمهوری را به تصرف درآورد و امیدواریم مردم قهرمان یمن با همدلی و اتحاد استقلال کشور را حفظ کرده و تودهنی محکمی به دشمنان بزنند.
 
خطیب جمعه قم با بیان این که چهار وظیفه و مسوولیت متوجه زمامداران و کارگزاران نظام اسلامی است، اظهار داشت: آنها ابتدا در برابر خودشان مسوولیت دارند، یعنی باید توانمندی خود برای انجام وظایفشان را سنجیده و اگر توانایی انجام آن کار را ندارند مسوولیت آن را نپذیرند.
 
وی با بیان این که مسوولان باید به مسوولیتی که برعهده آنها گذاشته می شود، به عنوان یک امانت الهی نگاه کنند، تصریح کرد: مردم در جامعه اسلامی حرمت و سهم دارند و مسوولان باید رفتار و گفتارشان با مردم دلسوزانه، با احترام و متعهدانه باشد.
 
در نماز جمعه این هفته، خطیب جمعه قم و نمازگزاران جمعه با قرائت فرازهایی از صحیفه سجادیه از پروردگار متعال طلب باران کردند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchzwni.23n66dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما