چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 29069
مدیرعامل شرکت ایرانگردی و جهانگردی کشور؛

اینکه می گویند فرودگاه قم توجیه اقتصادی ندارد منطقی نیست

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت ایرانگردی و جهانگردی کشورگفت: اینکه می گویند فرودگاه قم توجیه اقتصادی ندارد منطقی نیست.
اینکه می گویند فرودگاه قم توجیه اقتصادی ندارد منطقی نیست
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی قم ، سید علی آقازاده در حاشیه بازدید از فرودگاه بین المللی قم، طی سخنانی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود۵ میلیون توریست به کشور ما وارد شدند که تا پایان سال به حدود شش میلیون میرسد اظهارداشت: اکثر توریست هایی که به ایران می ایند از عراق و آذربایجان است و اکثر انها نیز بعد از تهران به قم و مشهد می ایند.

وی بیان داشت: سالانه زائران زیادی از عراق به قم و مشهد سفر می کنند و با افتتاح فرودگاه قم ،خطوط قم – مشهد یکی از پر ترددترین خطوط هوایی کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت ها بهره ببریم گفت: صنعت توریسم طی این سالها ارام ارام رو به رشد بوده است و از سال گذشته تاکنون در این دولت شاهد افزایش رشد صنعت توریسم بودیم.

مدیرعامل شرکت ایرانگردی و جهانگردی کشور با بیان اینکه در شرایط کنونی صنعت توریسم برای کشور اهمیت دوچندان دارد افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور صنعت توریسم امروز می تواند پولسازترین،پایدارترین و ارز آورترین صنعت کشور باشد.

وی بیان داشت: صنعت توریسم تنها صنعتی است که می توان به آن صد درصد امیدواربود چرا که این صنعت تحت تاثیر بحرانهایی همچون تحریم ٰکاهش قیمت های نفتی و...چندان نیست.

آقازاده با بیان اینکه نیازاست جهت جذب توریست، زیرساخت گردشگری نیز مهیا باشد تا درآمد بالا داشته باشیم گفت: یکی از زیرساخت های مهم؛ توسعه مناطق گردشگری و احداث فرودگاه است، پس می توان نتیجه گرفت فرودگاه قم ارتباط مستقیم با صنعت توریسم دارد که می تواند در اقتصاد کشور موثر باشد.

وی با اشاره به موقعیت قرارگیری فرودگاه قم افزود: اینگونه نیست که این پروِژه فقط برای قم باشد بلکه می تواند یک پروِژه فراملی باشد به دلیل اینکه با صنعت توریسم در ارتباط است .

مدیرعامل شرکت ایرانگردی و جهانگردی کشور تصریح کرد: کسانی که می گویند فرودگاه قم توجیه اقتصادی ندارد به شدت در اشتباه هستند و با توجه به توریسم مذهبی که مطرح است و جایگاه مذهبی قم و مشهد و زائرینی که به قم می آیند نیاز است تا زیرساختها نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: ما نباید فقط بعد مساقربری فرودگاه را در نظر بگیریم، بلکه با توجه به موقعیت قرارگیری آن در محدوده منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان که یکی از بنادر مهم کشور محسوب می شود، می تواند به عنوان یک بارانداز بسیار مهم باشد.

آقازاده یادآورشد: با توجه به موقعیت مکانی فرودگاه قم می تواند بار تجاری خیلی از سفرهای هوایی منطقه را به خود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: با وجود ایستگاه بزرگ تهران و اصفهان که خود یک توجیه اقتصادی می تواند برای این پروژه باشد و همچنین موارد ذکر شده بالا منطقی نیست که ما بگوییم چون فرودگاه قم در نزدیکی تهران قرار گرفته، پس توجیه اقتصادی ندارد.

وی بیان داشت: از فرودگاه قم نه تنها می توان به عنوان یک پروِژه ملی نام برد، بلکه این پروژه می تواند اثرات اقتصادی در قم و کشور داشته و توسعه بسیاری از زیرساخت ها را در قم سبب شود.

آقازاده عنوان کرد: با اولین پروازدر فرودگاه قم مطمئنا یک تحول اقتصادی را در ان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید از سرمایه گذاران حمایت های لازم صورت بگیرد بیان داشت: امروزه یکی از مجموعه هایی که می تواند کشور را از بحرانها و بن بست ها نجات دهد سرمایه گذاران هستند که باید از انها حمایت کرد و حتی میتوان قوانین دستو پا گیر را نیز اصلاح کرد.



وی با بیان اینکه مجموعه دولت از این گونه طرح ها حمایت می کند گفت: ما نیز در مجموعه سازمان، پشتیبانی لازم از این پروِژه را خواهیم داشت و امیدوارم مسئولین استان نیز در معرفی فرودگاه بیش از پیش تلاش نمایند تا سرمایه گذاران و شهروندان با ظرفیت آن اشنا شوند.

شفیعی مجری پروژه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه قم یک شهر زیارتی است اظهارداشت: اکثر مسافرین که قصد سفر دارند مسیر سفرشان از قم به سایر استانها است که این یک ظرفیت است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی پروژه فرودگاه و شهر فرودگاهی می توان از این ظرفیت نهایت بهره را برد گفت: این پروژه به دوبخش فرودگاه و شهرفرودگاهی تقسیم بندی می شود که هرکدام یک پتانسیل برای قم هستند.

شفیعی ادامه داد: این پروژه در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و مسیرتردد برخی بزرگراهها قرارگرفته است و همین امر اهمیت ان را دو چندان می کند.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی قم به ظرفیت های عظیم سرمایه گذاری در این پروژه گفت: علی رغم وجود برخی مشکلات سرمایه گذاران خوبی در آن سرمایه گذاری نمودند

وی بیان داشت: متاسفانه برخی مسئولین نه تنها کمکی به ما نمی کنند؛ بلکه مانع نیز ایجاد می نمایند.
انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcf1xd0.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما