پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 29230
معاون رئیس جمهور در قم:

اولویت سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری توسعه «گردشگری حلال» است

قم نيوز : قم نیوز: معاون رئیس جمهور گفت: اولویت اول دولت برای گردشگران توسعه گردشگری حلال است، زیرا مسلمانان خارج از کشور دوست دارند با خانواده‌های خود به محل امن و محفوظی بروند و از غذای حلال استفاده کنند.
اولویت سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری توسعه «گردشگری حلال» است
به گزارش قم نیوز، مسعود سلطانی فر پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های مهم ما جذب گردشگر خارجی است اظهار داشت: تراز گردشگر ورودی و خروجی به کشور ما آمار منفی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه سالانه ۴/۷ میلیون نفر گردشگر خارجی به کشور ما سفر می‌کنند افزود: سالانه ۷ میلیون نفر مسافر ایرانی به خارج از کشور مسافرت می‌کنند که به دنبال برنامه‌هایی برای ایجاد تغییر در این آمار هستیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه که تا سال ۱۳۹۹ طول می‌کشد باید این تراز را مثبت کنیم و در افق ۱۴۰۴ میزبان ۲۰ میلیون نفر مسافر در کشور باشیم که در آمد حاصل از آن ۳۰ میلیارد دلار است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از تعداد کنونی توریست‌ها در ایران توریسم مذهبی هستند گفت: اروپایی‌ها در مسافرت به ایران اولین هدف را بازدید از جاذبه‌های تاریخی قرار می‌دهند و در اولویت بعد خود به جاذبه‌های طبیعی مانند کویر ایران علاقه‌مند هستند.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: اولویت اول دولت برای گردشگران توسعه گردشگری حلال است، زیرا مسلمانان خارج از کشور دوست دارند با خانواده‌های خود به محل امن و محفوظی بروند و از غذای حلال استفاده کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری با بیان اینکه گردشگری حلال می‌تواند ظرفیت خوبی را برای کشور فراهم سازد اظهار داشت: در کشور با کمبود امکانات تفریحی بانوان مواجه هستیم که باید اقدام مناسبی برای حل این مشکل داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور افزود: در بسیاری از کشورهای غیرمسلمان نیز امکانات تفریحی را ویژه بانوان ایجاد کرده‌اند و ما نیز برای توسعه گردشگری به ویژه گردشگری مربوطبه مسلمانان این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای برای اجرای این کار و توسعه گردشگری با جامعه المصطفی منعقد می‌کنیم افزود: باید با کمک یکدیگر مطالعه و بررسی کنیم و سازوکاری را اتخاذ کنیم تا بتوانیم از ظرفیت جامعه المصطفی در جهان و به ویژه کشورهای اسلامی استفاده حداکثری داشته باشیم.

سلطانی‌فر با اشاره به ایجاد کمیته مشترک بین سازمان میراث فرهنگی و جامعه المصطفی العالمیه (س) افزود: این کمیته تشکیل می‌شود تا بررسی‌های مربوط به اجرایی شدن تفاهم نامه را صورت گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهگی و صنایع گردشگری با بیان اینکه مجموعه جامعه المصطفی العالمیه (س) به خودی خود دارای جاذبه توریستی است اظهار داشت: این یک جاذبه مذهبی است که می‌تواند برای کسانی که از این مجموعه بازدید کنند جذابیت داشته باشد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گسترش ارتباط با جامعه المصطفی العالمیه (س) دارای اهمیت ویژه‌ای است زیرا می‌تواند خدمتی برای ایران، اسلام، اقتصاد و فرهنگ کشور باشد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcfx0d0.w6d1magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما