پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : 29232
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

آموزش زبان‌های خارجی به طلاب به نهضت حوزوی تبدیل شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکیدبر یادگیری آموزش زبان جهت نشر و تبلیغ دین گفت: مسئله زبان و آموزش زبان باید به یک نهضت حوزوی تبدیل شود و تا زمانی که اقدام مناسبی جهت آموزش زبان انجام نشود کار‌هایمان روی زمین خواهد ماند.
آموزش زبان‌های خارجی به طلاب به نهضت حوزوی تبدیل شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ زبان دانان حوزوی که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه برنامه تدریس زبان عربی، انگلیسی و زبان‌های زنده دنیا را در دستور کاردارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکیدبر یادگیری آموزش زبان جهت نشر و تبلیغ دین افزود: مسئله زبان و آموزش زبان باید به یک نهضت حوزوی تبدیل شود و تا زمانی که اقدام مناسبی جهت آموزش زبان انجام نشود کار‌هایمان روی زمین خواهد ماند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: حوزه علمیه اگر می‌خواهد نقش پیامبر گونه داشته باشد و به نشر دین بپردازد باید در زمینه آموزش زبان تلاش کند.

وی گفت: هنوز آن مشکل وجود دارد که اگر طلبه‌ای در زمینه سخنرانی و تبلیغ موفق باشد به او انگ بی‌سوادی می‌زنند در صورتی که امام علی (ع) یک خطیب و مبلغ توانا بود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر آموزش شیوه‌های تبلیغ توسط طلاب عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند لباس تبلیغ را به تن کنند برای جذب مخاطب تنها زبان آموزی کفایت نمی‌کند بلکه باید در کنار آن شیوه‌های تبلیغ را فرابگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مرزبان اعتقادی برای اینکه بتواند موفق شود باید زبان گویا و علوم دینی را از حوزه علمیه فرابگیرد تا در زمینه تبلیغ دین موفق باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت برگزاری همایش زبان دانان حوزوی اظهار داشت: این گونه همایش‌ها کار جدی و اصل ضرورت و شیوه آموزش و نحوه اعزام طلاب جهت نشر علوم دینی را در پی دارد، اهتمام به موضوع زبان باید در حوزه علمیه تبدیل به یک فرهنگ شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر حمایت از طلاب جهت یادگیری زبان‌های زنده دنیا گفت: برای اینکه طلاب زبان را آموزش ببینند یک سری مشوق‌هایی برای آن‌ها در نظر بگیریم تابرای یادگیری زبان‌های زنده دنیا ترغیب شوند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdchiini.23nwxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما