پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 29239
رئیس جمور در دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دولت به تذکرات کارشناسی فقهی، حقوقی و حدیثی حوزه علمیه احتیاج دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جمهور در دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: ما خود را متعلق به حوزه علمیه می‌دانیم و به تذکرات کارشناسی فقهی، حقوقی و حدیثی شما احتیاج داریم.
دولت به تذکرات کارشناسی فقهی، حقوقی و حدیثی حوزه علمیه احتیاج دارد
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ادامه دیدارهای ریاست محترم جمهوری در چهاردهمین سفر استانی خود در قم، شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای رسمی و فوق‌العاده خود، میزبان رئیس جمهور بود.

در ابتدای این دیدار آیت الله محمد یزدی ریاست شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضور جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای روحانی، ریاست محترم جمهور را در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین خیر مقدم گفت.

سپس تعدادی از اعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بحث و تبادل نظر در موارد مختلف از جمله: مذاکرات هسته‌ای، امر به معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی، مسائل فرهنگی، مبارزه با فساد، جلوی‌گیری از حجم قاچاق کالا، جلوگیری از ورود بی‌رویه لوازم آرایشی به کشور، بدهی‌های معوقه به بانک‌ها‌، فرار مالیاتی، تعامل دولت و حوزه، عدم تغییر در مدیریت کارشناسی میانی دولت پس از به روی کار آمدن دولت جدید، حمایت از دولت، اخلاق مداری در دولت مردان، نشاط اجتماعی، ایمان گرایی و اعتقادات در بین جوانان پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دیگر سخنران این نشست بود و جامعه مدرسین را یک نهاد با سابقه، تأثیر‌گذار دانست که در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کرده و اظهار داشت: جامعه مدرسین همواره در مسیر حمایت از نظام، انقلاب و منافع مردم بوده است.

رئیس جمهور افزود: افتخار می‌کنم که فرزند حوزه هستم و باید بگویم بهترین دوران زندگی من دوران طلبگی و زندگی در حجره بوده است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به تشریح فعالیت‌های دولت پرداخت و تصریح کرد: دولت یازدهم در شرایط سختی بار مسئولیت را پذیرفت و ما از حوزه به ویژه جامعه محترم مدرسین با آن سابقه درخشان و انقلابی انتظار کمک داریم؛ چرا که همه ما هدف واحدی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: این دولت هدف جناحی ندارد، حزبی عمل نمی‌کند و از همه جناح‌ها در دولت حضور دارند. اهدافی که ما دنبال می‌کنیم؛ همان هدف مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین است.

وی به بخش فرهنگ اشاره کرد و تاکید کرد: اقتصاد بدون فرهنگ رشد نمی‌کند. بدون فرهنگ نمی‌توان مسیر تحولات اقتصاد پایدار داشت؛ و ما در این زمینه نیاز به نظرات جامعه محترم مدرسین داریم، به تذکرات کارشناسی فقهی، حقوقی ، حدیثی شما احتیاج داریم، این دولت خودش را متعلق به حوزه علمیه می‌داند.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: دولت در این ۱۸ ماه پیشرفت مناسبی داشته و به مسائل و مشکلات آب کشور، زیر ساخت‌های راه و راه‌آهن و غیره روبرو بوده و به دنبال رفع این مشکلات است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdceow8w.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما