کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قم نیوز گزارش می‌دهد:

رفتار حضرت زهرا (س)؛ اصلی از اصول روان‌شناسی امروزی

پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز , 13 اسفند 1393 ساعت 14:59

قم نیوز: رفتار حضرت زهرا (س) در برخورد با فرزندانشان و همسر بزرگوارشان اصلی از اصول روان‌شناسی امروزی بود.


به گزارش قم نیوز، مقام حضرت صدیقه کبری (س) آن چنان والا است که رضایت و خشم حضرتش معیار رضایت و خشم پیامبر گرامی اسلام و رضایت و خشم کبریایی قرار گرفته است.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «فاطمه (س)، پارۀ تن من است، هر کس او را مسرور گرداند مرا مسرور کرده است و هر کس مرا مسرور گرداند خدا را مسرور کرده است و هر کس او را اذیّت کند مرا اذیّت کرده است و هر کس مرا اذیّت کند خدا را اذیت کرده است، و فاطمه (س)، عزیز‌ترین مردم در نزد من است».

حضرت زهرا (س) افتخار زنان

زینب طالبی بااشاره به شهادت حضرت زهرا (س) می‌گوید: ایام فاطمیه بهترین زمان برای شناسایی حضرت زهرا (س) است که هم از بعد تئوری و نظری و هم از بعد سیره‌های عملی آن بزرگوار درس گیریم.

مدیر تربیت مدرس حوزه علمیه خواهران قم می‌افزاید: حضرت زهرا (س) واقعا برای ما زنان افتخار است که موجودی مثل حضرت زهرا (س) محبوب و محب خدا و ائمه است و ما نیز از جنس این بانوی آسمانی هستیم.

وی بابیان اینکه سیره علمی حضرت زهرا (س) الگوی مناسبی برای زندگی ما است، عنوان می‌کند: طول عمر حضرت زهرا (س) کوتاه بود اما به اندازه سالیان دراز می‌توانیم از رفتار ایشان درس بگیریم و زندگی پر محتوای میوه دل پیامبر (ص) سرمشق خوبی در زندگی ما است.

طالبی خاطرنشان می‌کند: فرزند داری، همسر داری و حضور اجتماعی و تعهد اجتماعی و اخلاقی ایشان بی‌نظیر بود.

مدیر تربیت مدرس حوزه علمیه خواهران قم بابیان اینکه رفتار حضرت زهرا (س) در رفتار با فرزندانشان و همسر بزرگوارشان اصلی از اصول روان‌شناسی امروزی است، می‌گوید: تمام رفتارهای حضرت زهرا (س) برای فرزندان و همسرش اصل تربیتی روان‌شناسی داشت.

به گفته وی رفتار این بانو با دیگران و تعامل و همدلی همگی الگو و مبناهایی است که تا به امروز ادامه دارد.

طالبی بابیان اینکه اصل تربیتی کودک که تکریم شخصیت آن است برنامه و سیره علمی حضرت زهرا (س) با کودکانش بود، یادآوری می‌کند: همین اصول و سیره علمی در فرزند داری و همسرداری حضرت زهرا (س) و زندگی دنیایی ایشان را اگر در زندگی خود الگو قرار دهیم موفق می‌شویم.

مدیر تربیت مدرس حوزه علمیه خواهران قم خاطرنشان می‌کند: حضرت زهرا (س) یک محیط امنی در خانه ایجاد کرده بود که فرزندان و همسرش در اوج آرامش زندگی می‌کردند.

زندگی حضرت زهرا (س) الگویی برای جوانان

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا ضمیری بااشاره به سبک زندگی حضرت علی (ع) و زهرا (س)، اظهارکرد: زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگویی برای زندگی زوج‌های جوان است و اخلاق و منش حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) زندگی ایشان را الگو کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه زندگی این دو بزرگوار را سبک و زیست مومنانه دانست و گفت: بنای زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) بر مبنای تقوا بود و در برخورد با یکدیگر اخلاق دینی را رعایت می‌کردند.

وی به زیست مومنانهٔ حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: مسیر زندگی آن‌ها به سمت خداوند بود.

ضمیری بابیان اینکه بهترین راز و نیاز‌ها توسط این دو بزرگوار در خانه انجام می‌شد، افزود: هدف اصلی زندگی حضرت علی (ع) و حضرا زهرا (س) نگاه معنوی و دینی و عبادی به زندگی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: سبک زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) خیلی ساده و آسان و زاهدانه بود.

وی بااشاره به زندگی زاهدانه حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، تصریح کرد: هر انسانی بنا به نیاز حیاتی، به امور مادی نیاز دارد، اما این دو بزرگوار هیچ وابستگی به مادیات نداشته‌اند.

به گفته ضمیری حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) با ابزار اولیه زندگی خود را شروع و در امور مادی به حداقل‌ها کفایت می‌کردند.

به عقیده این استاد حوزه و دانشگاه علاقه و محبت و عشق معنوی بین حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) ستودنی بود و هیچ‌گاه یکدیگر را عصبانی نمی‌کردند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 29323

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/29323/رفتار-حضرت-زهرا-س-اصلی-اصول-روان-شناسی-امروزی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir